بازدید 11079
۱
گزارش

رشته پرمدال ایران درآستانه حذف از المپیک

قرار است فدراسیون جهانی وزنه‌برداری چند روز پس از پایان مسابقات جهانی آمریکا، گزارشی را به IOC در خصوص چگونگی مقابله با دوپینگ ارائه کند و اگر کمیته بین‌المللی المپیک این گزارش را رد کند، این رشته از برنامه‌های المپیک 2024 حذف خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 17 October 2017
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که رکورد تست دوپینگ در رقابت‌های جهانی آمریکا شکسته خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در حالی در روزهای 28 نوامبر تا 5 دسامبر در کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد که فدراسیون جهانی این رشته قصد دارد نظارت بیشتری بر روی موضوع مبارزه با دوپینگ داشته باشد.
این فدراسیون با بیان اینکه بیش از نیمی از وزنه‌برداران باید کنترل شوند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار می‌رود که تست دوپینگ در مسابقات جهانی 2017 بیش از دوره‌های قبلی باشد. این موضوع با برنامه‌های گسترده آموزشی که در ارتباط با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ است، ساماندهی شده و هدف آن نیز افزایش آگاهی درخصوص دوپینگ است.»

رشته پرمدال ایران درآستانه حذف از المپیک

در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 که در هیوستون آمریکا برگزار شود، 49 درصد از مجموع 584 وزنه‌بردار شرکت کننده تست دوپینگ دادند که 24 مورد نیز مثبت اعلام شد.دوپینگ که در المپیک‌های 2008 و 2012 نیز بسیار شایع بوده و ورزشکاران زیادی بابت آن محروم شدند، باعث شده تا «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از آن به عنوان یک مشکل بزرگ نام ببرد.

این بار قرار است فدراسیون جهانی وزنه‌برداری چند روز پس از پایان مسابقات جهانی آمریکا، گزارشی را به IOC در خصوص چگونگی مقابله با دوپینگ ارائه کند و اگر کمیته بین‌المللی المپیک این گزارش را رد کند، این رشته از برنامه‌های المپیک 2024 حذف خواهد شد.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حال حاضر 9 کشور روسیه، قزاقستان، چین، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، مولداوی و ترکیه را به دلیل داشتن حداقل سه ورزشکار دوپینگی با محرومیت یک ساله مواجه کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا روشکر.دیگه با پول ملت عده ای کاسب به اصطلاح قهرمان نمیرن دوبی دنبال دلالی و تشویق مردم به خرید ملک در دوبی و متعاقب ان باعث بدبختی مردم نمیشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل