بازدید 5121
گزارش تابناک از نقش فدراسیون فوتبال درخطرحذف باشگاه های ایرانی توسط ای اف سی

تغییرمشکوک قانونی که مربیان شاکی وتیمهای بدهکار رازیادکرد

در گذشته اگر باشگاهی قصد داشت مربی اش را اخراج کند،‌ باید ابتدا برگه فسخ قرارداد با آن مربی را می‌آورد تا کارت مربی جدید صادر شود؛ اما دو سال است که در سکوت این قانون برداشته شده و دهها پرونده و مربی شاکی را روانه کمیته انضباطی کرده است.
کد خبر: ۷۳۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 17 October 2017
یک قانون معروف و مهم درباره فسخ قرارداد باشگاه ها با مربیان طی دوسال اخیر بدون سروصدا و در سکوت رسانه های تغییر کرده است و همین موضوع پرونده های بسیاری در کمیته انضباطی تلنبار کرده است که البته برای رسیدگی به هر یک از آنها مربی اخراجی باید فیش جداگانه چشمگیری در وجه فدراسیون پرداخت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، مشخص نیست این قانون مهم و پرکاربرد چطور و با پیشنهاد و تصویب چه کسانی حذف شده اما در اقدامی یکسویه سازمان لیگ فوتبال ایران ثبت قرارداد مربیان جدید باشگاه ها را از تسویه حساب و گرفتن برگه فسخ بی نیاز کرده است تا همه‌چیز کاملا به ضرر مربیان باشد. 
به این ترتیب که در گذشته اگر باشگاهی قصد داشت مربی اش را اخراج کند،‌ باید ابتدا برگه فسخ قرارداد با آن مربی را می‌آورد تا کارت مربی جدید صادر شود؛ اما دو سال است که این قانون برداشته شده تا باشگاه‌ها بدون مشکل بابت برگه فسخ قرارداد، بتوانند با مربی جدید همکاری‌شان را آغاز کنند. 

همین می‌شود که مربیان باید به کمیته انضباطی شکایت کنند و معمولا در دریافت مطالبات خود ناکام می‌مانند. نکته جالب اینکه در همین خصوص هم برای فدراسیون درآمدزایی می‌شود؛ چراکه فرد شاکی باید دو درصد از رقم قراردادش را به حساب فدراسیون واریز کند تا دادرسی انجام شود و کمیته انضباطی به موضوع ورود کند. در نهایت هم یک حکم صادر خواهد شد که اغلب قدرت اجرایی ندارد. این مساله در قبال بازیکنان فوتبال نیز انجام می‌شود و آنها هم باید این دو درصد را بابت شکایت از باشگاه‌های قبلی خود پرداخت کنند.

تغییرمشکوک قانونی که مربیان شاکی وتیمهای بدهکار رازیادکرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل