بازدید 7532

آمار جمعیت اختلالات روانپزشکی

کد خبر: ۷۳۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 17 October 2017
دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، گفت: ۲۷ درصد زنان و ۲۳ درصد مردان دچار اختلالات روانپزشکی هستند که باید به این حوزه اهمیت ویژه‌ای داد.

به گزارش مهر، دکتر آرش میراب‌زاده افزود: در این چهار روز ۱۲۷ سخنرانی خواهیم داشت که ۱۸ سخنرانی آن از مقامات پژوهشی ارسال شده و ۸۸ سخنرانی در قالب ۱۳ سمپوزیوم علمی انجام می‌شود و جایزه دکتر داویدیان نیز به سه نفر از رزیدنت‌ها و دو نفر از محققین جوان اعطا خواهد شد.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: در این کنگره بر روی کل موضوعات روانپزشکی بحث می‌شود. اختلالات روانی و افسردگی از موارد کلیدی کنگره است زیرا از شیوع بالایی برخوردار است.

میراب‌زاده تصریح کرد: ۲۷.۵ درصد زنان جامعه و حدود ۲۳ درصد مردان دچار اختلالات روانی هستند که نشان از اهمیت ویژه به این حوزه است.

وی ادامه داد: در کشور بیشترین تمرکز روی پیشگیری‌های ثانویه و درمان است در حالی که تأکید ما بر روی پیشگیری اولیه و توجه به آموزش برای جلوگیری از بروز اختلالات روانی است.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: برای افزایش سواد جامعه می‌بایست فعالیت‌های جدی با محوریت آموزش انجام شود، چرا که بر اساس مطالعات، با ارتقای سواد افراد جامعه، بهداشت روانی ارتقاء یافته و میزان بروز اختلالات روانی کاهش می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی