بازدید 6022

بازگشت هزاران شهروند کرد به کرکوک

کد خبر: ۷۳۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 17 October 2017
یک روز بعد از تسلط ارتش عراق بر شهر کرکوک و پایین کشیدن پرچم‌های اقلیم از ساختمان‌های دولتی آن اوضاع کرکوک آرام به نظر می‌رسد. در این راستا شورای عالی قضایی کرکوک از آغاز مجدد فعالیت‌های دادگاه تجدیدنظر فدرال کرکوک و مرکز دادگستری جلولاء خبر داد. همزمان تعداد زیادی از شهروندان کرد با استقبال از تغییرات به وجود آمده به این استان بازگشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، سخنگوی شورای عالی قضایی کرکوک در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: ریاست دادگاه تجدیدنظر کرکوک و دادگاه‌های وابسته به آن و نیز مرکز دادگستری جلولاء فعالیت‌های خود را به شکل عادی از سر گرفته و اکنون میزبان شهروندان هستند.

همچنین هزاران تن از شهروندان کرد که کرکوک را به سوی اقلیم کردستان عراق ترک کرده بودند صبح امروز (سه‌شنبه) پس از کنترل نیروهای امنیتی عراق بر کرکوک به این استان بازگشتند.

حضور تعداد زیادی از این شهروندان در ورودی‌های استان موجب تجمع و ترافیک در این ورودی‌ها شده و این در حالی است که همکاری‌های خوبی میان شهروندان کرد و نیروهای امنیتی در این ورودی‌ها وجود دارد.

ساکنان استان کرکوک با استقبال از تغییرات گسترده‌ای که این استان اخیرا شاهد بوده از نیروهای پیشمرگی که خود را به دولت تسلیم کردند، تشکر کرده و دیگر شهروندان کرد را نیز به بازگشت به کرکوک فراخواندند.

یکی از این شهروندان گفت: نیروهای امنیتی عراق به خوبی عمل کردند. ما از نیروهای حشد شعبی که یگانی از جمله نیروهای امنیتی عراق هستند، استقبال می‌کنیم.

شهروند دیگری خطاب به کردهای عراق گفت: ما از برادرانمان که محل کسب خود را ترک کرده‌اند می‌خواهیم به استان بازگردند چراکه کرکوک اکنون هیچ مشکلی ندارد.

این شهروند کرد افزود: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق همگی آنها را بخشیده است.

شهروند دیگری در گفت‌وگو با سومریه نیوز ضمن تشکر از نیروهای پیشمرگی که خود را تسلیم دولت بغداد کردند، اظهار داشت: ما انسان‌های شریفی می‌خواهیم که به دور از هرگونه فعالیت حزبی یا جمع آوری پول به بهانه برقراری عدالت، اقداماتی مناسب انجام دهند.

یک شهروند ترکمان از ساکنان استان کرکوک نیز از حیدر العبادی خواست ماده ۱۴۰ قانون اساسی مربوط به مناطق مورد اختلاف بغداد و اربیل را لغو کند.

وی تاکید کرد: تمامی تصمیمات سیاسی باید لغو شوند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند، بر تمامی میادین نفتی که شرکت نفت شمال عراق اداره می‌کند، تسلط یافته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار