بازدید 34171
تصمیم نهایی «روحانی» برای دو وزارتخانه باقی مانده؛

«اردکانیان» برای وزارت نیرو و «غلامی» برای وزارت علوم معرفی می‌شوند + تصاویر و سوابق

به نظر می رسد، تکلیف معرفی گزینه های وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص شده و رئیس جمهور قطعا تا آخر مهر ماه ـ که چند روزی تا انتهای آن بیشتر فرصت باقی نیست ـ چهره های مورد نظر خود را برای تصدی این وزارتخانه ها به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ گزینه هایی که یکی از آنها ناآشنا و دیگری چهره آشنایی است که همواره نامش برای وزارت نیرو مطرح بوده است.
کد خبر: ۷۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 17 October 2017

به نظر می رسد، تکلیف معرفی گزینه های وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص شده و رئیس جمهور قطعا تا آخر مهر ماه ـ که چند روزی تا انتهای آن بیشتر فرصت باقی نیست ـ چهره های مورد نظر خود را برای تصدی این وزارتخانه ها به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ گزینه هایی که یکی از آنها ناآشنا و دیگری چهره آشنایی است که همواره نامش برای وزارت نیرو مطرح بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر شنیده ها، مدت زیادی است، «حسن روحانی» گزینه مورد نظر خود برای وزارت نیرو را انتخاب کرده و برنامه هایی که او برای اداره این وزارتخانه ارائه کرده، مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفته است؛ اما به دلیل عدم انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت علوم، معرفی گزینه برای وزارت نیرو هم به تعویق افتاد تا دولت همزمان بتواند پیشنهادهای خود را برای این وزارتخانه ها به مجلس ارائه کند.

«رضا اردکانیان» نامی آشناست که همواره از او به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر روحانی برای تصدی وزارت نیرو یاد شده است. او از سال 92 به عنوان گزینه مورد نظر رئیس جمهور برای این وزارتخانه مطرح بوده است؛ اما در دولت اول روحانی به دلیل مسئولیت بین المللی که او پذیرفته بود، نتوانست دولت را به عنوان وزیر همراهی کند.

جای تعجب است که رئیس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم با وجود اینکه نام اردکانیان به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی وزارت نیرو مطرح بود و او هم مشکلی برای همراهی دولت نداشت، در نهایت او را به عنوان گزینه اولیه مورد نظر دولت به مجلس معرفی نکرد و ترجیح داد «حبیب الله بی طرف» را گزینه مورد نظرش برای این وزارتخانه معرفی کند.

البته حواشی پیرامون موضوع سدسازی ها در دوران وزارت بی طرف طی دولت اصلاحات به ویژه اقدامات او پیرامون سد گتوند که مشکلات زیادی را برای مناطق زاگرس نشین و خوزستانی ها ایجاد کرده و البته گرایش اصلاح طلبی بی طرف باعث شد که او مورد اقبال مجلس قرار نگیرد؛ هرچند نمایندگان اصلاح طلب مجلس هم خیلی میل و رغبتی به او نشان ندادند و در نهایت باعث عدم کسب رأی اعتماد بی طرف شدند.
«اردکانیان» برای وزارت نیرو و «غلامی» برای وزارت علوم به مجلس معرفی می‌شوند 
حالا «حسن روحانی» به این نتیجه رسیده است که با توجه به سوابق «رضا اردکانیان» در نهایت او را گزینه مورد نظر خود برای وزارت نیرو معرفی کند؛ انتخابی که خیلی وقت است نهایی شده و رئیس جمهور در مورد آن به تصمیم رسیده است؛ اما به دلیل به نتیجه نرسیدن روحانی برای معرفی گزینه مورد نظرش برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ معرفی گزینه پیشنهادی وزارت نیرو هم به تعویق افتاد.

با توجه به اینکه گزینه پیشنهادی وزارت علوم در شب معرفی کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از حضور در جمع گزینه های پیشنهادی منصرف شد؛ دولت از همان زمان تصمیم به معرفی سرپرست برای این وزارتخانه گرفت تا بتواند با فراغ بال نسبت به انتخاب و معرفی گزینه مورد نظرش برای وزارت علوم تصمیم گیری کند؛ تصمیمی که موانع زیادی بر سر راه آن وجود داشت و این موضوع از تاخیری که در انتخاب گزینه مورد نظر صورت گرفت، کاملا مشخص است.

شنیده ها حاکی از آن است که رئیس جمهور در نهایت برای معرفی گزینه پیشنهادی خود برای وزارت علوم به تصمیم نهایی رسیده است و قرار بر این شده که «منصور غلامی» رئیس و استاد تمام دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان را به عنوان گزینه مورد نظرش برای این وزارتخانه معرفی کند؛ گزینه ای که دارای گرایش های اصلاح طلبی و اعتدالی است و در دوران هشت ساله دولت اصلاحات و همچنین در دوران ریاست جمهوری «حسن روحانی» ریاست دانشگاه بوعلی را بر عهده داشته است.
«اردکانیان» برای وزارت نیرو و «غلامی» برای وزارت علوم به مجلس معرفی می‌شوند 
در ادامه این گزارش، به سوابق «رضا اردکانیان» و «منصور غلامی» گزینه های دولت برای وزارتخانه های نیرو و علوم اشاره می شود.

رضا اردکانیان 59 ساله، متولد یزد و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. از او به عنوان متخصص بین‌المللی مدیریت منابع آب و محیط زیست یاد می شود که نشان می دهد در زمینه مدیریت آب و محیط زیست می تواند به شرایط نامساعد کشور کمک شایانی بکند. اردکانیان به عنوان مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل در زمینه مدیریت به هم پیوسته منابع زیست‌محیطی (آب، خاک و پسماند) تحت نام UNU-FLORES و نیز استاد تمام منتخب دانشگاه فنی درسدن آلمان مشغول به فعالیت است.

وی هم چنین هماهنگ کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین‌المللی آب (۲۰۱۸–۲۰۲۸)، مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌باشد. او دارای مدرک دکترا در زمینه مدیریت منابع آب از دانشگاه مک مستر کانادا (۱۳۷۶) است.

سوابق و فعالیت ها

مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل UNU-FLORES در زمینه مدیریت بهم پیوسته منابع زیست‌محیطی آب، خاک و پسماند (۱۳۹۱-اکنون)

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۷۸-اکنون) و راهنمایی ۱۵رساله دکتری و کارشناسی ارشد

استاد تمام (منتخب) دانشگاه فنیّ درسدن آلمان، دانشکده علوم محیط زیست

هییت امنا دانشگاه صنعتی شریف

استاد مدعو دانشگاه بن آلمان، دانشکده کشاورزی

مدیر مؤسس مجله تحقیقات منابع آب ایران

عضو هیئت تحریریه ژورنال بین‌المللی برق آبی‌ها

هیئت امنا دانشگاه صنعت آب برق - شهید عباسپور

رئیس انجمن علوم و مهندسی منابع آب ایران

هماهنگ کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین‌المللی آب، مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد

عضویت کمیته علمی WMO در برنامه پژوهش تغییر اقلیم

عضویت شورای حکام مؤسسه آموزشی آب یونسکو UNESCO-IHE، دلفت-هلند

عضویت شورای بین‌الدول UNESCO-IHP، پاریس-فرانسه

معاون هییت رئیسه UNESCO-IHP، پاریس- فرانسه

رئیس کمیته ملی آبیاری و زهکشی در ایران

عضویت هیئت مدیره IHA، انجمن بین‌المللی برق آبی‌ها

مدیر مؤسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو در تهران- RCUWMبا مشارکت یازده کشور درسطح وزرای آب و محیط زیست و سازمان‌های بین‌المللی

مشارکت در تأسیس مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی هیدرولیکی تحت پوشش یونسکو در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو

قائم مقام وزارت نیرو

معاون امور آب وزارت نیرو

در دوره دوم فعالیت در وزارت نیرو، وی همچنین به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران فعالیت کرده ‌است.

«منصور غلامی» 64 ساله، متولد همدان و استاد تمام دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا است. او ریاست این دانشگاه را در دولت‌های هفتم و هشتم (به ریاست سیّد محمّد خاتمی) و دولت‌های یازدهم و دوازدهم (به ریاست حسن روحانی) بر عهده داشته‌است. غلامی تحصیلات خود را در استرالیا به پایان رسانده و دارای مدرک دکترای علوم باغبانی از دانشگاه آدلاید استرالیا است.

وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت. غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکترای رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

سوابق و فعالیت ها

عضو جهاد سازندگی همدان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و مسئول اردوگاه روستایی

سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷

معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰

معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳

رئیس مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه۱۳۹۰–۱۳۹۳

دبیر هیأت امنای دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه‌های منطقة غرب کشور از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۳ و از ۱۳۹۳ تاکنون

رئیس هیئت ممیزه دانشگاه بوعلی سینا از ۱۳۷۶ لغایت ۱۳۸۴ و از ۱۳۹۳ تا کنون

مدیر مسئول مجله پژوهش کشاورزی و سر دبیر مجله تا ۱۳۹۳

عضو هیأت امنای دانشگاه کردستان

عضو هیأت امنای پارک علم و فناوری همدان

عضو هیأت امنای دانشگاه لرستان

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه لرستان

عضو هیأت امنای مؤسسه آموزش عالی نور دانش

عضو هیأت ممیزه دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۹۳ تا کنون

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۹۳ تا کنون

راه اندازی و عضویت در بخش امور فرهنگی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹

عضویت و همکاری در جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشکاه‌های کشور از ابتدای تأسیس

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آدلاید استرالیا در دوره تحصیل دکترا

عضویت در شوراها و کارگروه‌های مختلف در دانشگاه بوعلی سینا و استان همدان در دوره‌های متوالی مسئولیت‌های اجرایی.

منصور غلامی دارای بیش از سی عنوان مقاله چاپ شده در مجلات خارجی و بیش از سی عنوان مقاله چاپ شده در مجلات داخلی و همچنین بیش از بیست عنوان مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های داخلی و دارای چهار عنوان ترجمه و تألیف کتاب است. وی در کارنامه علمی خود بررسی و همکاری در ۱۷ طرح پژوهشی را نیز دارد و استاد مشاور و راهنمای بیش از چهل پایان‌نامه دکترا بوده‌ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۸
در خصوص دو وزير پيشنهادي هيچكدام از مجلس راي نمي آورند چرا كا جناب آقاي اردكانيان قبلا در وزارت نيرو سابقه همكاري زيادي با آقاي بيطرف وزير اسبق نيرو داشته اند آنزمان نتوانسته اند مشكل مديريت منابع آب ايران را باآن عزمتي كه داشته اند حل كنند تا چه رسد حالا در خصوص جناب آقاي غلامي بعرض مي رساند كه وزارت علوم افراد توانمند وقدر زيادي براي وزير شدن دارد ايشان گزينه ضعيفي براي اين وزارتخانه هستند.
خداوکیلی اگر عضو انمجمن اسلامی و جهاد سازندگی نبود این همه مناصب بهش می رسید
چه عجب از پایتخت تاریخ و تمدن ایران یعنی همدان یه وزیری انتخاب کردن
خداکنه همدان هم مانند اصفهان و یزد و .... مورد توجه قرار بگیره
بمیرم برای زاینده رود اصفهان که با اردکانیان از یزد خشک تر هم خواهد شد.
اصفهان دیگه آب نداره !!
آقای روحانی برای انتخاب های خود افرادی را از صندوقچه در می آورد که هیچکس فکرش را نمی کند
تابناک پس خانم الهام امین زاده که هی میگفتی وزیر علوم میشه کو؟ کاشکی ایشون رو هم میاوردی جزو حدسات!
نظر
متاسفم فردی که طراح نابودی خوزستان بود به جای اینکه محاکمه شود می خواهد وزیر نیرو شود این فرد باعث شیوع سرطان و نابودی کشاورزی و زندگی در جلگه و تمدن 10 هزار ساله خوزستان شده است
تا‌ کی باید افراد کویر نشین وزیر نیرو بشن؟کسایی که تنها دغدغه شون تبدیل کویر به بهشته به هر قیمتی
روزگار می گذرد و ما همچنان در حسرت وزیر زن هستیم
این تاخیر به هر دلیل که انجام شده باشد ضرر و زیان بسیاری به بار آورده است. از وزارت نیرو اطلاعی ندارم اما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کارها بسیار درهم و برهم و بهم ریخته است
مخصوصا در زمینه امور مالی عدم وجود وزیر تاثیر
بسیار منفی داشته است. بودجه ها یا اختصاص
نیافته اند ویا نظارت دقیقی بر آنها نیست و الویت
بندی پرداختها روال مشخصی ندارند. بدون استثنا
در تمام دانشگاهها صحبت از کمبود اعتبارات مالی
است. حق التدریس اساتید، طلب های معوقه کارکنان و پاداش بازنشستگان برای مدت طولانی
پرداخت نشده است و این در حالی است که آنان
دهها سال خدمت کرده اند و بهترین دوران جوانی
خود را صرف خدمت به دانشگاهها نموده اند.
یعنی. دیگه باید یک نفر با تخصص باغبانی سکان وزارت علوم رو به عهده بگیره.... عجیبه ... خیلی عجیب....
ایا بین این همه نخبه و مدیر برای وزارت علوم وزیر قحطی بود؟مگر رییس جمهور را نها دها انتخاب کرده اند؟پس رازی مردم یعنی کشک؟؟؟؟؟
قرار بود سرکار خانم الهام امین زاده جهت وزارت علوم معرفی شوند، چه اتفاقی افتاد؟؟؟؟
ضیا هاشمی یک نخبه علوم‌انسانی بود که می توانست سنت شکنی کند ولی متاسفانه اقای روحانی ان جسارت مورد نظر را ندارد.
آیا بهتر این نیست که در باره برنامه های گزینه وزارت علوم نیز سخن به میان می آوردید. موارد گفته شده در باره سابقه وی دال بر توانمندی مدیریتی و علمی و جامع نگری این استاد محترم برای هدایت سکان یکی از مهمترین وزارت های کشور نیست.
متاسفم بای اقای روحانی با این انتخابش برای وزارت علوم.رزومه ایشان در حد معاون وزیر هم نیست.ضیا هاشمی خیلی بهتره
اهمیت و اثر گذاری وزارت علوم در کشور بر هیچکس پوشیده نیست ولی متاسفانه کشور در انتخاب مدیرانش مکرر در کشمکش های جناح بازی و باندی در حال سعی و خطاست که خسران ان را مردم باید متحمل شوند. هر چند خود کرده را تدبیر نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی