بازدید 5801

ناامن‌ترین کلانشهرهای جهان برای زنان

کد خبر: ۷۳۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 17 October 2017
بر اساس نتایج یک نظرسنجی، دهلی و سائوپائولو به عنوان ناامن‌ترین کلانشهرهای جهان برای زنان شناخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نتیجه این نظرسنجی در مورد تعرض و آزار جنسی در کلانشهرها نشان می‌دهد که دهلی‌ و سائوپائولو بدترین کلانشهرهای جهان از این حیث برای زنان هستند.

بنیاد "تامسون رویترز" در مورد تعرض در ۱۹ کلانشهر جهان نظرسنجی کرده است. نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که دهلی و سائوپائولو بدترین شهرهای جهان از این نظر برای زنان هستند. در دهلی با جمعیتی بیش از ۲۶ میلیون نفر، در سال ۲۰۱۳ میلادی یک مورد تجاوز در هر ۲۰ دقیقه ثبت شد.

نتیجه نظرسنجی بنیاد تامسون رویترز چند ماه پیش از پنجمین سالگرد تجاوز گروهی به "نیربهایا" منتشر شده است. نیربهایا، دختر دانشجوی ۲۳ ساله هندی سال ۲۰۱۲ میلادی در یک اتوبوس در دهلی مورد تجاوز گروهی چند مرد قرار گرفت و پس از آن بر اثر جراحات ناشی از این حادثه و پرتاب شدن از اتوبوس به بیرون جان باخت. این حادثه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و جامعه هند را متأثر کرد.

با این حال پنج سال پس از این حادثه، تعرض، آزار و اذیت جنسی زنان در دهلی همچنان بسیار گسترده است. این شهر در کنار سائو پائولو، در میان ۱۹ شهری که بر اساس معیارهای سازمان ملل متحد کلانشهر به شمار می‌روند، در فاصله ژوئن تا ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی از نظر تعرض علیه زنان بدترین شهر بوده است.

به گزارش دویچه‌وله، نظرسنجی بنیاد تامسون رویترز از طریق اینترنت و تماس تلفنی با ۲۰ کارشناس در هر کدام از این شهرها و با در نظر گرفتن آمار گرد آمده توسط سازمان‌های مدافع حقوق زنان صورت گرفته است. این  پژوهش با یاری نهادهای آکادمیک، سازمان‌های غیردولتی فعال در امور زنان، سازمان‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات بهداشتی و پزشکی به زنان و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.  

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که دهلی، دومین شهر پرجمیعت جهان، چهارمین شهر خطرناک جهان برای زنان است. در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زنان داکا، پایتخت بنگلادش در رتبه هفتم و لاگوس در نیجریه در رتبه هشتم قرار گرفته‌اند. در این فهرست قاهره خطرناک‌ترین شهر جهان برای زنان است. پس از آن کراچی و بعد از آن کینشازا پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارند.

دسترسی به منابع اقتصادی و خدمات پزشکی

دسترسی زنان به خدمات بهداشتی و درمانی از جمله از نظر تندرستی و آمار مرگ ‌و میر پس از زایمان شهر دهلی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. این شهر همچنین از نظر عدم دسترسی زنان به منابع اقتصادی مانند تحصیل، مالکیت زمین یا مسکن یا دارایی‌های دیگر و همچنین عدم دسترسی به سرویس‌های مالی مانند داشتن حساب بانکی سومین شهر جهان است.

در مقابل لندن بهترین شهر جهان از نظر دسترسی زنان به منابع اقتصا دی است. از نظر تعرض و آزار جنسی نیز توکیو امن‌ترین شهر جهان برای زنان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی