بازدید 17005

افتتاح چهارمین شعبه تله‌پیتزا در ایران

کد خبر: ۷۳۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 17 October 2017
این روزها که بحث باقی‌ماندن یا نماندن آمریکا در برجام داغ است، عده‌ای از خود می‌پرسند که آیا توافق هسته‌ای توانسته برای مردم ایران ثمری داشته باشد؟ آیا خارج شدن از برجام اصلا چیزی را تغییر می‌دهد؟ در کجای زندگی باید اثر برجام را احساس کنیم؟
 
به گزارش بازتاب، در این بین بودند کسانی که قدر فرصت پیش‌آمده را دانستند و روابط تجاری‌شان را با خارج از ایران برقرار کردند، شغل آفریدند، به رشد اقتصاد کمک کردند و کسب‌وکاری ساختند که درنهایت همه از منافع آن بهره ببرند.
 
 
 
تله پیتزا به عنوان بزرگ‌ترین رستوران تحویل فوری پیتزا در جهان (به غیر از آمریکا) یکی از همین شرکت‌ها است. رستورانی که در ۲۲ کشور جهان بیش از ۱۷۰۰ شعبه دارد و در اداره رستوران و سرویس تحویل فوری به الگویی برای دیگر رستوران‌های زنجیره‌ای تبدیل شده است.

افتتاح چهارمین شعبه در ایران
 
به گفته مدیران این شرکت، تله پیتزا می‌خواهد بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر ایران افتتاح کند. تمام مواد اولیه لازم این رستوران از داخل کشور تامین می‌شود و نیروی انسانی آن ایرانی خواهند بود. به این شکل تله پیتزا در ایران تعداد زیادی شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
برای حفظ کیفیت، متخصصین اسپانیایی به ایران می‌آیند تا به نیروهای ایرانی آموزش بدهند. یعنی تبادل دانش مدیریتی و صنایع غذایی از دیگر آثار مثبت جانبی این تجارت بین‌الملل خواهد بود.
به دعوت شرکت هرمس نماینده انحصاری تله پیتزا در ایران، به مراسم افتتاحیه چهارمین شعبه این رستوران در خیابان سعادت‌آباد می‌رویم تا بار دیگر با مدیران ارشد این شرکت گفت‌وگو کنیم.

 
 
شعبه‌ای جدید با استانداردهایی جهانی
 
شعبه چهارم کمی از اولین شعبه کوچک‌تر است. فضایی گرم و صمیمی با دکوری مدرن و دلپذیر پذیرای مهمانان این مراسم است. در افتتاحیه اولین شعبه مدیران این شرکت از حساسیتشان بالایشان به حفظ استانداردهای کیفی گفته بودند. شعبه چهارم نشان می‌دهد که در کارشان موفق هم بوده‌اند.
 
مهمان‌ها یکی پس از دیگری می‌رسند. در همان ابتدا جیورجیو میناردی، مدیر بین‌الملل شرکت تله‌پیتزا را می‌بینم. در کمال حیرت او مرا به یاد می‌آورد. با هم سلام و احوال‌پرسی گرمی می‌کنیم. به او می‌گویم «برایم جالب است که من را به یاد می‌آورید.» با خنده می‌گوید «من همه را به یاد می‌آورم، به خصوص که دو ماه پیش خیلی با هم حرف زدیم.»
 
بعد مدیر کیفی شرکت را معرفی می‌کند. مردی فروتن و مهربان که وظیفه دشوار حفظ کیفیت در ۱۷۰۰ شعبه بر دوش او است. می‌توانم تصور کنم که چه شغل دشواری دارد.

 
 
همواره رو به جلو
 
پیش از شروع مراسم افتتاحیه از فرصت استفاده می‌کنیم، یک میز انتخاب می‌کنیم و گرد آن می‌نشینیم تا در مورد حال و هوای این روزهای تله‌پیتزا گفت‌وگو کنیم.
 
جیورجیو می‌گوید «خوشحالم که دوباره با هم گفت‌وگو می‌کنیم. دفعه قبلی از امید حرف زدیم و گفتیم قرار است چه کارهایی انجام دهیم. ما همیشه امیدمان را حفظ می‌کنیم، اما حالا بخشی از آن امیدها واقعی شده است. رفته‌رفته کارها آسان‌تر می‌شود و امید داریم که پیشرفت ما سرعت بگیرد.»
 
مدیریت شرکت هرمس اضافه می‌کند «قبل از افتتاح اولین شعبه زمان زیادی را برای تحقیق بر روی ذائقه ایرانی صرف کردیم. در این مدت چیزهای جدیدی یاد گرفتیم و خوشحالیم که بازخورد خوبی از مشتری‌ها دریافت کرده‌ایم.»
 
ناچو می‌گوید «کنترل کیفیت در این تعداد شعبه، با مردم متفاوت، فرهنگ‌های مختلف و سلیقه‌های گوناگون به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. اما ما تا امروز توانسته‌ایم از عهده این کار بربیاییم. در ایران درس‌های زیادی فراگرفتیم که می‌تواند به تجربه‌های بعدی ما در کشورهای دیگر کمک کند.»

ایران یعنی ایران
 
در مراسم افتتاحیه اولین شعبه، به جیورجیو میناردی گفته بودم که ایران کشوری بسیار متفاوت است و او جواب داده بود «تمام کشورها بسیار متفاوت هستند، تو این را می‌گویی، چون اینجا را خوب می‌شناسی.» حالا نظرش را در مورد این تفاوت‌ها می‌پرسم. می‌گوید «بله، ایران کشوری متفاوت و بی‌اندازه جذاب است. کشوری با جمعیت بسیار جوان که علاوه بر فرصت تجاری ویژه، حال‌وهوای خاص خودش را دارد.»
 
به میناردی می‌گویم « دیگر شرکت‌هایی که می‌خواهند به ایران بیایند باید بدانند که ایران کشوری جذاب از است اما…؟»
می‌خندند و می‌گوید «اما باید در مورد آن مطالعه کرد. در مورد فرهنگش و مردمش. باید تصاویر غلط را کنار گذاشت و ایران را از نو شناخت. ما از این که به ایران آمدیم بی‌اندازه خوشحالیم.»

 
 
پیتزا با آقای سفیر
 
بعد از این گفت‌وگوی صمیمی، سفیر اسپانیا در ایران به جمع ما اضافه می‌شود و فرصت پیدا می‌کنم چندکلمه‌ای هم با او گفت‌وگو کنم.
می‌گویم «تله‌پیتزا برای ما ایرانی‌ها نشانی از امید است. امید به آینده‌ای بهتر و همکاری‌های تجاری بیشتر با دنیا.»
 
به باور او «رابطه ایران و اسپانیا بسیار خوب است. همین حالا شرکت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مثل انرژی، فولاد و غیره همکاری‌های مشترک دارند. اما شاید مردم با تله‌پیتزا ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند و ما از این بابت خوشحالیم.»
 
او غذا را بخشی از فرهنگ می‌داند، به خصوص پیتزا که فرهنگی است مشترک بین تمام مردم جهان. به او می‌گویم شاید پیتزا بتواند نمادی باشد برای صلح. غذایی که همه با هر زبان و فرهنگی دوستش داریم. اضافه می‌کند «سفارت اسپانیا سعی کرد شرایط را برای این همکاری مشترک فراهم کند. ما دوست داریم شرکت‌های اسپانیایی بیشتری به ایران بیایند و ایرانی‌ها هم بتوانند در اسپانیا کسب‌وکار کنند. در نهایت تمام مردم هر دو کشور از این همکاری سود خواهند برد. سفارت اسپانیا برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور تلاش می‌کند.»

 
 
خیلی بیشتر از یک پیتزا
 
شعبه چهارم به طور رسمی افتتاح می‌شود و اولین پیتزا از فر بیرون می‌آید. البته به شخصه بارها در این رستوران پیتزا خورده‌ام، با این حال دوست دارم پیتزای شعبه چهارم را با تجربه قبلی مقایسه کنم.
 
این بار هم پیتزا به خوبی قبل است. پیتزایی که می‌شود اسم آن را واقعا پیتزا گذاشت. خمیری که به خوبی پخته شده، مواد اولیه با کیفیت، انتخاب عالی تاپینگ و پنیری که از همان ابتدا احساس سنگینی را منتقل نمی‌کند.
 
حالا تهران یک شعبه جدید تله‌پیتزا دارد. اما مهم‌تر از آن ایران است که اولین گام‌هایش را در مسیر تجارت بین‌الملل بر می‌دارد. یک تیم خوب و با تجربه در کنار هم جمع شده‌اند و کسب‌وکاری موفق را به راه انداخته‌اند. شک ندارم که باز هم به تله‌پیتزا بر می‌گردم. نه فقط برای چشیدن طعم مدیترانه‌ای و متفاوت پیتزاهایش، بلکه برای تماشای تحقق یک رویا، که می‌تواند الگویی باشد برای تمام کارآفرینان کشور.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان