بازدید 3427

دو رهبر جدایی طلبان کاتالونیا به زندان محکوم شدند

کد خبر: ۷۳۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 17 October 2017
دیوان عالی اسپانیا روز دوشنبه برای دو نفر از رهبران دو سازمان جدایی طلب کاتالونیا حکم زندان صادر کرد. پس از آنکه کاتالونیا اول اکتبر (یکشنبه نهم مهرماه) همه پرسی استقلال از اسپانیا برگزار کرد، این نخستین بار است که رهبران جدایی طلبان به زندان محکوم می شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دادستان ها، «خوردی سانچز» رئیس مجمع ملی کاتالان و «خوردی کیشارت» رئیس جنبش «اومنیوم/Omnium» را به محوریت در هماهنگی راهپیمایی استقلال کاتالونیا متهم کردند. اعضای پلیس ملی اسپانیا در آن اعتراضات در داخل ساختمانی گیر افتادند و معترضان به خودروهایشان آسیب وارد کردند.
 
 
 
«کارلس پوجدمونت» رئیس منطقه کاتالونیا در توئیتر نوشت: اسپانیا رهبران جامعه مدنی کاتالان را به دلیل برگزاری تظاهرات صلح آمیز زندانی می کند. غم انگیز است که بار دیگر زندانی سیاسی داریم.
 
دیوان عالی اسپانیا همچنین خروج «ژوزپ لوئیس تراپرو» رئیس پلیس کاتالونیا را از اسپانیا ممنوع و گذرنامه وی را مصادره کرد. وی همچنین به اتهام فتنه تحت بازجویی است.
 
دولت اسپانیا از پوجدمونت خواسته بود تا روشن کند که آیا در سخنرانی اخیر خود اعلام استقلال کرده است یا نه. وی در نامه ای به ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا پاسخ روشنی نداد اما اعلام کرد که طی دو ماه آینده آماده گفت و گو به راخوی است.
 
راخوی نیز در پاسخ به این موضع پوجدمونت گفت که مادرید به اجرای ماده 155 قانون اساسی اسپانیا نزدیک تر شده است. بر اساس این ماده، هر یک از مناطق خودمختار اسپانیا که قانون شکنی کنند، مادرید می تواند حاکمیت مستقیم خود را بر آن اعلام و اعمال کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی