بازدید 2702
اقتصاد در گذر زمان

از صادرات 25 هزار تن برنج چمپا به شوروی تا افزایش 70 درصدی قیمت نفت ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۳۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 17 October 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

25 مهر 1336، ایران به شوروی ۲۵ هزار تن برنج چمپا صادر کرد و در عوض آن شکر از شوروی وارد کرد.

25 مهر 1338، بانک اقتصادی ایران به ‌صورت بانکی صددرصد ایرانی و بدون حضور سهامداران بیگانه، با یکصد میلیون ریال سرمایه تاسیس شد. این بانک به‌ طور رسمی، بانک مجاز برای معاملات ارزی شناخته شده و هر نوع معاملات بانکی اعم از ارزی و ریالی را انجام می ‏داد. عمر این بانک دوام چندانی نیافت و در حالی که در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی کارگزارانی داشت، در سال ۱۳۴۱ ش منحل شد.

25 مهر 1341، "هوارد پيج" رئيس شركتهاي ششگانه كنسرسيوم و عاقد قرارداد نفت در رأس يك هيأت 6 نفري براي مذاكره پيرامون نفت وارد تهران شدند.

25 مهر 1343، قرار ساخت یک مرکز تولید نیروی برق به قدرت بیست‌وپنج هزار کیلو وات بین سازمان برق تهران و یک شرکت آمریکایی امضا شد.

25 مهر 1347، متن لایحه واگذاری املاک استیجاری به زارعین انتشار یافت.

25 مهر 1352، به دنبال اجلاس وزرای نفت ۶ کشور تولیدکننده خلیج ‌فارس در کویت اعلام شد که قیمت هر بشکه نفت خام خلیج‌ فارس به ۶۵/۳ دلار رسید و قیمت نفت ایران نیز ۷۰ درصد افزایش یافت. 

منابع:  روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر