بازدید 5245

تبریک مالکی برای تسلط نیروهای عراقی بر کرکوک

کد خبر: ۷۳۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 16 October 2017
معاون اول رئیس جمهور عراق پس از تسلط نیروهای عراقی بر کرکوک «پیروزی بزرگ قانون اساسی را به مردم عراق تبریک گفت.»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، «نوری المالکی» معاون اول رئیس جمهور عراق اعلام کرد که «پیروزی بزرگ قانون اساسی و اعمال حاکمیت در کشور را به همه مردم عراق تبریک می گویم.»

وی افزود: مدیریت سیاسی جدایی‎طلبانه این فرصت را برای دولت عراق فراهم کرده که اوضاع مناطق مشترک را به طبیعت قانونی خود بازگرداند.

نوری المالکی تاکید کرد که ما از مواضع جریان‎ها و احزاب کُردی که وابستگی ملی خود را ثابت کردند و با تجزیه و تقسیم کشور مخالفت کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

بعد از گذشت کمتر از 20 ساعت از آغاز مأموریت نیروهای عراقی در استان کرکوک، منابع غیررسمی اعلام کردند، این استان، تحت کنترل نیروهای مشترک عراقی در آمد.

ساعتی پیش نیز منابع خبری گفته بودند که نیروهای عراقی بدون هیچ درگیری وارد ساختمان استانداری کرکوک شدند و کنترل آن را به دست گرفتند.

استان کرکوک، از جمله مناطق مورد منازعه بغداد و اربیل است. نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، بعد از حمله داعش، این استان را اندک اندک تحت کنترل گرفتند و از آن پس از آن خارج نشدند.

در همین ارتباط، حیدر العبادی دستور داد تا پرچم عراق در تمام مناطق مورد منازعه برافراشته شود. دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای کوتاه، اعلام کرد که «فرمانده کل نیروهای مسلح آقای حیدر العبادی دستور داده است تا در مناطق مورد منازعه، پرچم عراق برافراشته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها