بازدید 1868

دیدار رامی حمد الله با فرستاده آمریکا در رام الله

نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی فلسطین و جزئیات آشتی ملی فلسطین بین جنبش‌های فتح و حماس در قاهره را با فرستاده ویژه صلح آمریکا بررسی کرد.
کد خبر: ۷۳۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 16 October 2017
نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی فلسطین و جزئیات آشتی ملی فلسطین بین جنبش‌های فتح و حماس در قاهره را با فرستاده ویژه صلح آمریکا بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، رامی حمد الله، نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین امروز دوشنبه پذیرای جیسبون گرینبلات، فرستاده ویژه صلح آمریکا در دفترش در شهر رام الله بود.

دفتر رامی حمد الله طی بیانیه ای اعلام کرد که حمد الله در این دیدار بر اهمیت تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مسیر احیای روند مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و تلاش های او برای ایجاد راه حلی عادلانه و جامع برای صلح تاکید کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حمد الله تاکید کرد که اصلی ترین عامل بر سر راه مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین است و اصرار این رژیم بر ادامه شهرک سازی راه حل تشکیل دو کشور را به سمت نابودی پیش می برد.

وی افزود که شهرک سازی مانعی بر سر راه تشکیل کشور مستقل فلسطین است و دولت آمریکا باید رژیم صهیونیستی را برای توقف هرچه سریع تر شهرک سازی تحت فشار قرار دهد.

نخست وزیر دولت وفاق ملی خواستار اعمال فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی شد تا دولت وفاق ملی بتواند رسما فعالیت خود در مناطق موسوم به "ج" در کرانه باختری را آغاز کرده و در این منطقه سرمایه گذاری کند و امکان تردد آزادانه و بدون قید و بند به آن فراهم شود.

رامی حمد الله تصریح کرد که در کنار راه حل های سیاسی، باید راه حل هایی اقتصادی نیز وجود داشته باشد تا امنیت و آرامش کرانه باختری و شکوفایی اقتصادی آن تضمین شود.

حمد الله ضمن تقدیر از تلاش های آژانس توسعه آمریکا و فعالیت های آن در فلسطین، بر اهمیت توسعه همکاری در عرصه انرژی و آب در نوار غزه تاکید کرد.

وی خواستار حمایت آژانس توسعه آمریکا در برنامه ها و طرح های ملی سیاسی طی سالیان آینده و طرح های دولت برای برآورده کردن نیازهای شهروندان فلسطینی در هر مکانی شد.

رامی حمد الله علاوه بر جیسون گرینبلات با دونالد بلوم، سرکنسول آمریکا در قدس اشغالی و مونیکا اولسن، مدیر هیأت آژانس توسعه بین المللی آمریکا در فلسطین دیدار کرد.

جنبش های فتح و حماس روز پنجشنبه گذشته پس از ۳ روز گفتگو توافق آشتی ملی را به امضا رساندند و بر اساس آن قرار است دولت وفاق ملی تمامی مسئولیت های خود در باریکه غزه را بر عهده گرفته و رسما فعالیت های خود را آغاز کند و یک ماه دیگر نیز ( ۲۱ نوامبر) گفتمان ملی با حضور تمامی گروه های فلسطینی به منظور بررسی دیگر مسائل مرتبط با آشتی ملی برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها