بازدید 2661

ولایتی: هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم

کد خبر: ۷۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 16 October 2017
رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم و برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسسه دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: توافق برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌وشد و مذاکره ثانویه هم نداریم.

وی افزود: آمریکا متعهد است که به تعهداتش عمل کند و اعضای 5+1 نیز باید در صورت عدم اجرای تعهدات، آمریکا را ملزم کنند.

ولایتی در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ حرف تازه‌ای نیست و او بدون تعقل سخن می‌گوید و هرگاه که سخنی می‌گوید اشکالی در آن وجود دارد که پس از صحبتش اطرافیانش می‌خواهند آن را ترمیم کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ به عهدشان وفا نکردند و بارها عهدشکنی کرده‌اند که باید مورد مؤاخذه اعضای 5+1 قرار بگیرند.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازی به تأیید یا عدم تأیید آمریکا ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به منطقه است و دلیل حضورش در منطقه مشخص است. ولی ما باید از آمریکایی‌ها بپرسیم که شما اینجا چه می‌کنید؟

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در منطقه حضور دارند تا کشورها را تجزیه و تضعیف کنند و حضورشان در عراق و سوریه نیز به همین دلیل است و به دلیل اینکه ایران با این کارهایشان مخالفت می‌کند و دعوت حکومت‌های قانونی منطقه چه عراق و چه سوریه را اجابت کرده با ایران مخالفت می‌کنند. اما کار ایران کار مشروعی است و ما حتماً‌ دعوت مشروع حکومت‌های قانونی را پاسخ مثبت می‌دهیم.

ولایتی گفت: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی به حکومت‌های قانونی عراق و سوریه نبود امروز در بغداد و دمشق تروریست‌های داعش حکومت می‌کردند. 

وی افزود: اینکه برخی کشورهای اروپایی گفته‌اند برجام معتبر است اما برایش تبصره قرار داده‌اند و آن را مشروط به مذاکره برای حضور منطقه‌ای ایران دانسته‌اند درست نیست زیرا حضور مشروع منطقه‌ای ما و ساختن امکانات دفاعی به خصوص موشک‌ها قابل مذاکره نیست و توهینی که به مردم ایران شده نیز پاسخ داده می‌شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: مردم منطقه به خصوص عراق پس از بازپس گیری کرکوک پاسخ محکمی به آمریکا دادند، آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه هستند که این مسئله با خواسته مردم عراق و سوریه مطابقت ندارد.

ولایتی گفت: مردم منطقه پاسخ ترامپ را می‌دهند و مانند ویتنام دماغ آمریکا را به خاک می‌مالند و ترامپ با ذلت از منطقه خارج می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد تقسیم نقش صورت داده‌اند به طوری که برخی علیه برجام سخن می‌گویند، برخی برجام را مشروط به حضور منطقه‌ای می‌کنند و برخی در مورد ساخت موشک‌ها سخن می‌گویند، ایران نه در دفاع از امنیت، استقلال، نه در دفاع از تمامیت ارضی خودش و کشورهای منطقه از کسی اجازه می‌گیرد زیرا این مسائل به مردم منطقه مربوط می‌شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اضافه کرد: گذاشتن نام جعلی بر خلیج فارس فقط از کسی که رئیس رژیم صهیونیستی است و به جای رجل سیاسی باید آن را رجاله سیاسی نامید و دورگرد منطقه شده است می‌تواند، برآید. افراد صاحب‌نظر و متین در غرب از دخالت‌های بی‌جای او گریزانند و حامیان آن هم رأس مرتجعین منطقه هستند که به دنبال احیای عصر جاهلیت‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار