بازدید 4172

جولان موتور سیکلت‌های تهرانی در بستر فقر فرهنگی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران درتهران جز وظایف پلیس است، گفت: نمی توان به بهانه هایی چون ایجاد درآمد با رفتارهای غیرقانونی راکبان موتورسیکلت مقابله نکرد.
کد خبر: ۷۳۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 16 October 2017
سلمان خدادادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص بی نظمی در تردد موتورسیکلت سواران و برخورد با راکبان متخلف، گفت: در حال حاضر در اکثر کلانشهرها مانند تهران تردد موتورسیکلت سواران مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، البته مشکلی به لحاظ استفاده از این وسیله نقلیه در کشور وجود ندارد؛ زیرا دراکثر کشورها این وسیله مورد استفاده مردم برای جابه جایی بار و افراد است.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به  اینکه متاسفانه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت در کشور هنوز مورد توجه افراد نیست، افزود: راکبان موتورسیکلت در تهران حقوق و ضوابط قانونی راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند، به طور حتم موضوعی که سبب مجروحیت و بی نظمی در معابر و خیابان ها می شود؛ عدم رعایت ضوابط قانونی واصول توسط موتورسواران است.

وی با بیان اینکه یک موتورسوار درحال حاضر امنیت تنها یک خیابان را با مشکل روبه رو می کند، تصریح کرد: بارها مشاهده می شود که یک موتورسوار به اندازه یک پیکان وانت بار، اسباب حمل می کند، یا اینکه یک موتورسوار اقدام به جایه جایی 4 نفر می کند؛ ضمن اینکه حرکت های غیرقانونی راکبان موتورسیکلت سبب آسفتگی رو ح وروان شهروندان می شود.

خدادادی با اشاره به اینکه نوع استفاده از موتورسیکلت در کشور درحال حاضر مشکل ساز است، گفت: راهنمایی و رانندگی باید به متخلفان برخورد اساسی کند، البته برای گاهش تخلفات باید آموزش های لازم به افراد داده شده و صدا و سیما باید درتعامل با پلیس آموزش ها  واخطارهای لازم به موتورسواران داده شود؛ درغیر این صورت و در شرایطی که قوانین رعایت نشد، باید متخلفان را تنبیه کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه از تردد موتورسیکلت در خیابان نمی توان جلوگیری کرد، افزود: امروزه استفاده از این وسیله نقیله جزیی از زندگی مردم شده و افراد از آن کسب درآمد می کنند، باید تردد موتورسیکلت سواران را ساماندهی کرد، به طورقطع اختلالات ایجاد شده به دلیل تردد بی ضابطه موتورسیکلت سواران به هیچ عنوان قابل جبران نیست؛ ضمن اینکه برای برخورد با متخلفان منع قانونی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه پلیس در ایجاد نظم و امنیت در شهر از تسلط کافی برخوردار است، تصریح کرد: گاهی ماموران در جریمه متخلفان موتورسوار سست برخورد می کنند، اما همان رفتاری که بارانندگان موتورسیکلت سواران ازسوی راهنمایی  ورانندگی می شود باید با موتورسیکلت سواران متخلف نیز انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها