بازدید 4184

روستاییان باید به ایده‌پردازان حوزه گردشگری تبدیل شوند

نایب رئیس اول فراکسیون میراث فرهنگی معتقد است آموزش ایده‌پردازی و استفاده از فرصت‌ها برای رسیدن به شغل از طریق گردشگری به روستایان و عشایر از جمله اقدامات مهمی است که سازمان میراث فرهنگی باید در دست گیرد.
کد خبر: ۷۳۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 16 October 2017
شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت توجه به گسترش کسب و کار خرد از طریق گردشگری، گفت: صحبت‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر ایجاد کسب و کار خرد از طریق گردشگری زمانی عینی خواهد شد که از سطح شعار بالاتر رفته و برای آن برنامه عملی ارائه و در راستای  اجرای آن تلاش کنند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در مدت زمان تصدی براین سازمان، در مجلس و به ویژه فراکسیون میراث فرهنگی، ادامه داد: متاسفانه به دلیل آنکه سازمان میراث فرهنگی به لحاظ قانونی وظیفه پاسخگویی به مجلس را ندارد اقدامات آن در حد شعار باقی مانده است در صورتی که با تبدیل آن به وزارتخانه میتوان آن را کاربردی و پویاتر کرد.

وی معتقد است آموزش ایده‌پردازی و استفاده از فرصت‌ها برای رسیدن به شغل از طریق گردشگری به روستایان و عشایر از جمله اقدامات مهمی است که سازمان میراث فرهنگی باید در دست گیرد.

نادری با اشاره به درصد قابل توجه جوانان بیکار بر ظرفیت اشتغال‌زایی از طریق گردشگری تاکید کرد و افزود: برپایی نمایشگاه مشاغل بومی، احداث یک اقامتگاه یا هتل بومی، ارائه خدمات سفر ارزان برای مسافران با سطح درآمدی پایین، رسیدگی به نیازهای مسافرتی و ارائه خدمات در این حوزه  و... از جمله مشاغلی است که می‌تواند روستایان و مردم شهرهای مختلف را به شغل و درآمد پایدار برساند.

نایب رئیس اول فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با نگاهی عمیق‌تر به صنعت گردشگری و کسب‌وکارهایی که در این زمینه می‌توان راه‌اندازی کرد متوجه خواهیم شد که فرصت‌هایی درآمدزایی بسیاری پیش روی افراد وجود دارد که شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد اما طبق تجربه کشورهای صاحب این صنعت سود‌آوری خوبی دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل