بازدید 3948

واردات کشور ۲۵درصد افزایش یافته است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: مسیر اقتصادی دولت مسیر درستی نیست، طبق آمار در ۴ماهه نخست سال ۲۵درصد واردات افزایش و همچنین ۱۵درصد صادرات کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 16 October 2017
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص عملکرد اقتصادی دولت در شش ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: مسیر اقتصادی دولت مسیر درستی نیست، طبق آمار در 4ماهه نخست سال 25درصد واردات افزایش و همچنین 15درصد صادرات کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که واردات ما تا این میزان افزایش پیدا کرده است آیا فعالان اقتصادی می‌توانند خود را از رکود خارج کنند، گفت: تا نگاه ما به صادرات افزایشی و به واردات کاهشی نباشد مشکل اقتصادی حل نمی‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول این 6ماه که سال اول بعد از انتخابات است باید فضای اقتصادی پیام جدیدی را به مردم منتقل می‌کرد، گفت: تولید کنندگان باید آثاری از سیاست‌گذاری‌های جدید احساس می‌کردند، که عدد واردات از مبادی قانونی نشان دهنده چنین موضوعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید یک سیاست واحدی را برای همه باید در نظر داشته باشد، عنوان کرد: رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی خود دولت است، تا وقتی که ما قانون وضع می‌کنیم می‌گوییم اقتصاد مقاومتی با حضور سه معاون سه‌قوه کشور تشکیل شود و زیر گروه برای خود تعیین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون بعد از گذشت 4سال یک جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل نشده و هرکسی راه خود را طی می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هر روز نقش دولت در اقتصاد در حال پرنگ‌تر شدن است، تصریح کرد: تا زمانیکه بخش خصوصی در کشور را به‌عنوان یک عامل اقتصادی مطمئن باور نداشته باشیم و امنیت، آرامش و بسترمناسب رابرای فعالیت این بخش آماده نکنیم طبیعی است که سرمایه گذاری لازم را نکند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درپایان با اشاره به اینکه نمی‌توان به بخش خصوص در کشور گفت که سرمایه گذاری کند و در کنارفعالیت او دولت واردات خود را از مبادی رسمی داشته باشد و این واردات را نیز افزایش دهد و مجوزهای واردات بیشتر صادر کند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موجود نیز در حال نابودی هستند و تمامی آنها با 20درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر