بازدید 3689

هدررفت ۳۰درصدی گندم در زمان برداشت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم به روز بودن تجهیزات کشاورزی و نبود تکنولوژی برداشت مدرن موجب می‌شود محصولات کشاورزی در زمان برداشت با هدررفت روبرو شوند.
کد خبر: ۷۳۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 16 October 2017
علی وقف چی در گفت‌وگو  با خبرنگار  خبرگزاری  خانه ملت  در باره  وضعیت مازاد تولیدات کشاورزی در کشور، گفت:  نزدیک 60الی 50 درصد محصولات باغی و سبزیجات بدون مشتری در  صنعت کشاورزی از  بین می روند این امر بدین معنا است که ما در  مقوله  تولید محصولات کشاورزی وضعیت  مناسبی داریم اما در زمینه فرآوری، بسته بندی ونگه داری محصولات برای ارائه در بازارهای فروش مطمئن با مشکلات عدیده ای روبروهستیم.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: حدود 30 درصدگندم که کالای استراتژیک نیز به شمار می رود، در زمان برداشت از بین می‌رود که این  امر نمی‌تواند از نظر بهره وری تولید خبرخوشی به شمار آید.

عدم به روز بودن تجهیزات کشاورزی عاملی  برای  هدر رفت طلای زرد در زمان برداشت

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم به روز بودن تجهیزات کشاورزی و نبود تکنولوژی برداشت مدرن موجب می شودکه محصولات  استراتژیک از  جمله گندم  در زمان برداشت  هدر  بروند، تصریح کرد: ما به جای ارتقا بهره وری و توسعه تولید محصولات کشاورزی به سمت توسعه اراضی کشاورزی حرکت می‌کنیم  و این در حالی است که سرمایه گذاری غیرمستقیم در اراضی با شیب تند  نه تنها هزینه کرد اقتصادی صنعت کشاورزی   را افزایش میدهد  بلکه  راندمان بهره وری در  صنعت کشاورزی را نیز   دچار خلاء می کند.

 صرفه جویی در منابع تولید کشاورزی با کنترل آبهای مرزی

 وی ادامه داد: برای صرفه جویی در منابع آبی کشاورزی  و افزایش بهره وری تولید برای صادرات پایدار به کشورهای خواهان تولیدات ایرانی  باید  بر روی کنترل و ساماندهی  آبهای مرزی  متمرکز شویم تا  به جای سرمایه گذاری  داخلی  در اراضی خارجی بتوان با منابع داخلی  تولیدات کشاورزی را ارتقا دهیم .

وقف چی افزود: بسیاری از  محصولات کشاورزی برای برداشت  و نگهداری نادرست از بین می روند، بنابراین برای توسعه بهره وری در  تولیدمحصولات کشاورزی دولت باید با ترسیم برنامه ریزی های آموزشی  و تخصصی، نیروهای انسانی  را به سمت ابزارهای  نوین کشاورزی  در زمینه  تولید ، کاشت و برداشت  تولیدات کشاورزی  حرکت دهد.

  رادار بازارکشاورزی با الگوی کشت به سمت سودآوری تنظیم می‌شود

وی  ادامه داد:  می توان به جای اینکه  از بیت المال  برای  توسعه کشت های فرا سرزمینی تسهیلات  در نظر بگیرم  با برنامه ریزی تولیدی تغییراتی در الگوی کشت  برای افزایش بهره وری لحاظ کنیم تا محصولات طبق بازارهای فروش داخلیو خارجی به زیرکشت  بروند تا تولید کننده  بتوانند در این راستا سود مناسبی را کسب کند.

 نماینده مردم زنجان و طارم در  مجلس، افزود: افراد تنها باید با سرمایه شخصی در کشت های فراسرزمینی حضور بعمل آروند  در صورتی که ما اعتقاد داریم، ظرفیت های تولید در کشور به حدی است که سرمایه گذاران برای ارتقا بهره وری  می توانند به سادگی با سرمایه گذاری   در  تولیدات داخلی علاوه  بر ساماندهی تولیدات کشاورزی،درآمد بهینه ای را نیز از چرخه صادرات کسب کنند.

وی  یادآورشد: برای لبیک گفتن به چارچوب های اقتصاد  مقاومتی باید تغییراتی در  مدیریت زیر ساخت های تولید توسط  دولت عملیاتی شود  تا بتوان مازاد تولیدات کشاورزی را با بسته بندی شکیل روانه بازار صادراتی کنیم.

  خروج 50درصد  محصولات کشاورزی از مدار تولید

 وقف چی افزود: درکشوری که در  حدود 50 درصد از  محصولات کشاورزی بدون مشتری در اراضی کشاورزی  از  بین می رود  و با مازاد تولید محصولات کشاورزی  روبرو هستیم به هیچ وجه سرمایه گذاری  داخلی  امری کارشناسی شده در  اراضی کشاورزی  خارجی تلقی نمی‌شود.

 نماینده  مردم زنجان و طارم در  مجلس  شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش چند برابری نرخ محصولات کشاورزی  با قرار گرفتن در ریل صادرات می تواند علاوه بر ارزآوری، فرصت های اشتغال بی شماری نیز در راستای صنعت کشاورزی برای ما ایجادکند.  

وی  در ادامه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت ،یادآورشد: اگر ریالی  تسهیلات از بیت المال برای کشت  فرا سرزمینی  در نظر گرفته شود،  این امر خیانت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار