بازدید 5766
۲

یوزپلنگ ایرانی محکوم به نابودی است!

کد خبر: ۷۳۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 16 October 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت یوزپلنگ ایرانی گفت: باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی نیز مثل بسیاری از گونه‌های ایرانی از بین رفته و محکوم به نابودی است. تعداد یوزپلنگ‌های ایران از ۱۱۲ قلاده به ۴۷ قلاده رسیده است چون این حیوانات گرسنه هستند و پوشش گیاهی مناسبی وجود ندارد تا امکان رشد حیواناتی که یوزپلنگ‌های موجود از آن ها تغذیه می‌کنند فراهم شود.
 
 به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری دیروزدر همایش بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران که در دانشکده منابع طبیعی برگزار شد،  گفت: بدون شک از سه دهه قبل بسیاری می دانستند که سیاست‌های آبی کشور نادرست است ولی اعتراضی نکردند و سکوت پیشه کردند. سکوت صاحب نظران درباره اعمال سیاست‌های نادرست آبی باعث شده است امروز کشور به ورشکستگی در بخش آب برسد.رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: متاسفانه طی چند دهه گذشته انجمن‌های علمی درباره منابع طبیعی و محیط زیست به‌درستی عمل نکرده‌اند. انجمن‌های علمی از چند دهه قبل وضعیت امروز منابع طبیعی و محیط زیست کشور را پیش بینی می‌کردند ولی سکوت کردند و امروز دچار مشکلات عدیده در این حوزه هستیم.
 
سکوت صاحب نظران
 
وی ادامه داد: سکوت صاحب نظران درباره اعمال سیاست‌های نادرست آبی باعث شده است امروز کشور به ورشکستگی در بخش آب برسد. بسیاری از این صاحب نظران به علت این که اعمال سیاست‌های نادرست آبی باعث افزایش درآمدشان می‌شد، نه تنها جلوی اجرای آن ها را نگرفتند بلکه خودشان پیشقدم شدند.
 
به گفته کلانتری، سالانه ۸۸ میلیارد متر مکعب آب در کشور تولید می‌شود ولی مصرف سالانه آن ۹۷ میلیارد متر مکعب است.
وی با اشاره به وضعیت استحصال منابع آبی کشور گفت: امروز وضعیت استحصال از منابع آبی تجدید پذیر کشور به ۱۱۰ درصد رسیده و این وضعیت اسف بار است.
 
فاتحه تالاب‌ها خوانده شده است
 
وی همچنین به وضعیت تالاب‌های کشور اشاره کرد و گفت: امروز یک تالاب و دریاچه زنده در کشور نداریم و از این متعجب هستیم که چرا حجم ریزگردهای کشور افزایش یافته است. معاون رئیس جمهور با گلایه از اقدامات نادرست مردم و مسئولان درزمینه محیط زیست اظهارکرد: طی این سال‌ها اگر هر دشمنی در این سرزمین حاکم می‌شد، این رفتار را با منابع طبیعی و محیط زیست انجام نمی داد. وی در ادامه گفت: ما خودخواه ترین نسلی هستیم که در طول هفت هزار سال در این سرزمین زیسته ایم چون هر بلایی بر سر حوزه محیط زیست آمده طی چهار دهه گذشته بوده است. پیش از این مدت، بسیاری از شاخص‌های محیط زیستی کشور مثل آب در جایگاه مناسبی قرار داشت.
 
محیط زیست ارث پدرما نیست
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز دیگر زمان آن نیست که مشکلات و کم کاری‌های صورت گرفته را گردن دیگران بیندازیم بلکه باید تلاش کنیم وضعیت موجود را  - اگر بهتر نمی‌کنیم - لااقل بدتر نکنیم. کلانتری گفت: بدون شک این رسم کشورداری نیست و آیندگان ما را قضاوت می‌کنند چون منابع طبیعی و محیط زیست ارث پدرما نیست و باید به آیندگان منتقل شود. نباید فکر کنیم چون فناوری داریم باید به هر طریق که می‌توانیم شیره منابع طبیعی و محیط زیست را بدون توجه به نیاز آیندگان بکشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲
آه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ! :(
جانا سخن از زبان ما مي گويي! :)
افای کلانتری احداث چند محل ابخوری و پر اب نکهداشتن انها و چندین محل کاه و ینجه و رها کردن چند بز در مکانهای خاص برای بقای یوز انفدر هزینه بر است ویا انشتن میخواهد تا عقلش به این چیزها برسد؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل