بازدید 4930

دیدن دنیا با عصای سفید

کد خبر: ۷۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 16 October 2017
یادداشتی از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز جهانی عصای سفید:

امروز، به یاد می آوریم و همراه می شویم با آنانی که به ظاهر زیبایی های دنیا را نمی بینند اما با درون روشن شان، زیبایی می آفرینند.

اینان، سزاوار دریافت خدمات و حقوق بیشتری در جامعه هستند اما متاسفانه حقوقشان در جامعه، کمتر رعایت می شود. همین ماه گذشته، مصوبه ای در هیئت دولت گذراندیم که نشان عصای سفید و ویلچر، حقوق مضاعفی برای این عزیزان در عبور و مرور شهری ایجاد کند.
کارهای زیادی در این حیطه، برای انجام داریم. از معماری شهری تا فرهنگ سازی عمومی و آموزش همگانی برای رعایت حقوق این عزیزان مسیر زیادی در پیش رو داریم.

متاسفانه، بودجه و امکانات ما در سازمان بهزیستی، کفاف پاسخ گویی به نیازمندی های این عزیزان را ندارد، اما همه تلاش مان را به کار می بریم تا شرایط بهتری از زیست اجتماعی را برای شان فراهم کنیم.

به روز جهانی عصای سفید که می اندیشم، ناخودآگاه مسئله ای به ذهنم متبادر می شود: چه بسیار آنانی که به ظاهر چشم دارند اما واقعیتها اجتماعی را نمی بینند و چشمی برای دیدن مهر و عطوفت به دیگران ندارند، نیازهای همنوع را نمی بینند. آنها نمی بینند در حالیکه هیچ عصای سفیدی هم در دست ندارند.

فردا ظهر با جمعی از نخبگان روشندل قرار دارم. همیشه ملاقات و دیدن این عزیزان برایم ویژگی خاصی دارد که چقدر زیبا مسائل را می بینند و درک می کنند و پیرامون آن سخن می گویند.

بیست و سوم مهرماه، روز جهانی عصای سفید گرامی باد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها