بازدید 2618
سفیر کپنهاگ در تهران:

دانمارک حامی و متعهد به برجام است

سفیر دانمارک در تهران با تاکید براینکه کشورش حامی و متعهد به برجام است، گفت: کشورهای اتحادیه اروپا براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی واقفند که جمهوری اسلامی ایران بطور کامل بر سر عهد و پیمان خود در برجام است.
کد خبر: ۷۳۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 15 October 2017
سفیر دانمارک در تهران با تاکید براینکه کشورش حامی و متعهد به برجام است، گفت: کشورهای اتحادیه اروپا براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی واقفند که جمهوری اسلامی ایران بطور کامل بر سر عهد و پیمان خود در برجام است.

به گزارش ایرنا، دنی عنان روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان افزود: سخنان و حرف های ترامپ مبنی بر حمایت نکردن از برجام ما را غافلگیر کرد.

وی گفت :دانمارک و کشورهای اتحادیه اروپا واقف اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار اعلام کرده ایران به طور کامل بر سر عهد و پیمان خود در برجام است.

وی ادامه داد: قول می دهیم تمامی تعهد و پایبندی و حمایت خود را از ایران داشته باشیم و همچنان به حمایت خود از برجام که فایده های زیادی دارد، ادامه می دهیم.

سفیر دانمارک در تهران اظهار داشت : به عنوان کشور عضو اتحادیه اروپا مزایای این پیمان را به آمریکایی ها عنوان و اشتباهشان را گوشزد می کنیم.

' عنان ' در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ماه آینده وزیر صنعت دانمارک همراه با هیات بزرگی از شرکت های فعال در بخشهای مختلف همچون آبزی پروری و دریانوردی سفری به تهران انجام می دهد که تجار و تولید کنندگان علاقه مند ایرانی می توانند در نشست با آنان شرکت کنند.

به گفته وی، ظرفیت های بسیار زیادی برای همکاری بین دانمارک و هرمزگان به خصوص بندرعباس وجود دارد که می توان آنها را شکوفا کرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از امضاء برجام شاهد افزایش روز افزون ارتباطات کشورهای اروپایی با ایران هستیم.

سفیر دانمارک در تهران یاد آور شد: درنیمه نخست امسال میزان ارتباطات تجاری ایران با کشور های اروپایی افزون بر 95 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته و میزان صادرات دانمارک به ایران 55 درصد افزایش داشته است.

عنان تاکید کرد: علاقه مند به همکاری های دوجانبه در 2 بخش شیلات و کشتیرانی که ظرفیت های مهم مشترک محسوب می شوند هستیم و شرکت های کشتیرانی علاقه زیادی برای حضور در بازار ایران دارند.

سفیر دانمارک درایران ابراز داشت: دانمارک در زمینه صید و صیادی بسیار پیشرفته است و علاقه فراوانی برای همکاری های دوجانبه شیلاتی داریم.

عنان با اشاره به سفرهای استانی خود در ایران گفت که بزودی شرایط اعزام هیاتی از بندرعباس به دانمارک برای آشنایی با ظرفیت های همکاری دوجانبه فراهم خواهد شد .

وی به موضوع گردشگری اشاره کرد و گفت: از سال 2015 تا 2017 آمار ورود گردشگران دانمارکی به ایران افزایش داشته و آمادگی برای همکاری و سرمایه گذاری در این بخش هم وجود دارد.

وی گفت : مهمان نوازی ایرانی ها بیش از جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور می تواند گردشگران را جذب کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر