بازدید 4515
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی دوباره حافظ با حمایت بازیگران دیروز/ فولاد مبارکه با بیشترین حجم و ارزش معاملات

شاخص کل بورس تهران در دومین روز هفته نیز روند مثبتی را پشت سر گذاشت و توانست با حمایت نمادهاس معاملاتی فولاد، شتران، کگل، فخاس، شپنا . فخوز، رشد 131 واحدی را رقم بزند و به سطح 85 هزار و 263 واحد صعود کند. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با افت 3.8 واحد به رقم 930 واحد رسید.
کد خبر: ۷۳۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 15 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و سوم مهرماه 96 با افزایش 131 واحدی معادل 0.15 درصد به رقم 85 هزار و 263 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته بازهم شاهد روند صعودی  شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 42 واحدی به رقم 27 هزار و 591 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 35 واحدی، عدد 17 هزار و 521 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 27 واحدی به رقم 13 هزار و 255 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.16 درصد، 147 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 92 هزار و 360 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 100 واحد افزایش به رقم 59 هزار و 117 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 243 واحد معادل 0.13 درصد همراه بود و عدد 189 هزار و 970 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی همانند روز شنبه در ساعت 12:30 داشت و در سطح 85 هزار و 394 واحد قرار گرفت.

رشد ۱۳۱ واحدی شاخص کل بورس
امروز نیز همانند روز قبل، شاهد تاثیر مثبت نمادهای معاملاتی فولاد، کگل، شتران و شپنا بودیم. بر این اساس، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 26 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 22 واحد، نماد كگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 17 واحد، نماد فخاس (فولاد خراسان) با 16 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 14 واحد و نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 9 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد فایرا (آلومينيوم‌ايران‌) با 10 واحد و نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 433 میلیون و 920 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 43 هزار و 765 نوبت معامله و به ارزش 108 میلیارد و 254 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تولید پلاستیک شاهین، پشم‌بافی توس، پشم‌بافی افشار یزد، مرزایران، جوش‌ و اکسیژن ایران، مالیبل سایپا، شیرین‌دارو، اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم بر روی نماد سایتل، واسط مالی تیر دوم در نماد صخابر، پتروشیمی کازرون و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و  همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، اوراق مشارکت لیزینگ امید، اوراق مشارکت میدکو، لامیران، یکم بر روی نماد صمپنا بودند.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان داراب، مش شهید باهنر، کارتن ایران، قند شیرین خراسان، ماشین سازی نیرو محرکه، کربن ایران و تایداتر خاورمیانه بود.

همچنین بیشترین کاهش قیمت نیز در نمادهای لعابیران، آلومینیوم ایران، قند مرودشت، کاشی سعدی، بین المللی محصولات پارس، قند ثابت خراسان لبنیات پاک ثبت شد.

در پایان معاملات امروز سهام کارتن ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام مس شهید باهنر، کنترل خوردگی تکین کو، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق اجاره سایپا با بیشترین خریدار و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام کارگزاران بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، صکوک اجاره سایپا و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز، فولاد مبارکه با معامله 45 میلیون سهم به ارزش 90 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

همچنین در بازار فرابورس شاخص با افت همراه بود و با کاهش 3.8 واحدی به رقم 930 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 240 میلیون و 417 هزار برگه بهادار در قالب 107 هزار و 553 نوبت معامله و به ارزش 203 میلیارد و 575 میلیون تومان داد و ستد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل