بازدید 30981

جذب اقوام و آشنایان در آموزش و پرورش با یک مستند قانونی!

در دورانی که جمع زیادی از دانش آموختگان و جویندگان کار ـ بنا به دلایل مختلف ـ از رسیدن به شغل دلخواه ناتوانند، برخی نهادها و ارگان های دولتی، حداقل ظرفیت های شغلی خود را نیز پنهانی و بدون رعایت ضوابط و مقررات پر می کنند؛ مثل آموزش و پرورش لالی که ابهام های فراوانی در مورد فرایند جذب نیروهای حق التدریسی اش در سال جدید وجود دارد و مدیر این نهاد دولتی نیز به صورت سربسته پاسخ سئوالات را می دهد.
کد خبر: ۷۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 15 October 2017
در دورانی که جمع زیادی از دانش آموختگان و جویندگان کار ـ بنا به دلایل مختلف ـ از رسیدن به شغل دلخواه ناتوانند، برخی نهادها و ارگان های دولتی، حداقل ظرفیت های شغلی خود را نیز پنهانی و بدون رعایت ضوابط و مقررات پر می کنند؛ مثل آموزش و پرورش لالی که ابهام های فراوانی در مورد فرایند جذب نیروهای حق التدریسی اش در سال جدید وجود دارد و مدیر این نهاد دولتی نیز به صورت سربسته پاسخ سئوالات را می دهد.
 
به گزارش «تابناک»؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، از جذب قریب الوقوع بیش از دو هزار نیروی پیش دبستانی در این استان خبر داد و با این خبر خود، موجی از امید را در میان جویندگان کار استان خوزستان برای اشتغال و رهایی از بیکاری ایجاد کرد؛ فراخوانی که البته محدودیت هایی مثل اولویت دادن به فرزندان فرهنگی، از همان ابتدا مشخص کرد که برای افراد عادی ـ حتی اگر صلاحیت های علمی بالایی نیز داشته باشند ـ چندان امکانی برای جذب فراهم نمی کند.

در رابطه با جزئیات این فراخوان، اردشیر شجاعی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان خوزستان به رسانه ها گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است، تعدادی از مربیان پیش دبستانی در راستای رفع کمبود معلم در خوزستان، کار را حق التدریس ادامه دهند و با توجه به اینکه برنامه اجرایی مصوبه مجلس در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت، باید برای جایگزینی این مربیان و تکمیل کادر آموزشی، نیروهای جدیدی به کارگیری شوند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که علاقه مند به همکاری با آموزش و پرورش به عنوان مربی پیش دبستانی هستند، باید به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی خوزستان مراجعه و از مراجعه مستقیم به اداره کل آموزش و پرورش خودداری کنند، افزود: تقسیم نیرو و اولویت جذب نیروها به عهده ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی است و در اداره کل برای این عزیزان هیچ پرونده ای تشکیل و بررسی نمی شود.

البته ماجرا به این سادگی که شجاعی توضیح داده نیست و در عمل، اتفاقات متفاوت و عجیبی روی داده است؛ اتفاقاتی که دست کم اهالی لالی آن را این گونه شرح می‌دهند: اخیراً بخشنامه ای برای جذب معلمین حق التدریسی از میان مربیان پیش دبستانی به آموزش و پرورش شهرستان لالی ابلاغ شده که در این بین، متأسفانه تعدادی از کارکنان این اداره بدون اطلاع رسانی عمومی، اقدام به معرفی نزدیکان و بستگان خود در این لیست کردند و شرایطی مثل عدالت و شایستگی را در نظر نگرفتند. این در حالی است که در شهرستان لالی، چیزی حدود 700 نیروی واجد شرایط، متقاضی معرفی در این لیست بودند.

صرف نظر از نام نیروهای معرفی شده و وابستگی های سازمانی آنها به اداره کل آموزش و پرورش لالی ـ که نزد «تابناک» محفوظ است ـ مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در رابطه با جزئیات مسأله، مواردی را به خبرنگار «تابناک» گفت که  حقیقت ماجرا را تکذیب نمی کند. 

مصطفی فاریابی، مدیر آموزش و پرورش لالی در این باره گفت: اجازه بدهید اسامی تأیید شده از اداره کل برای شهرستان ارسال شود. اگر در اسامی تأیید شده، نیروهای وابسته به اداره بود، آن موقع قضاوت کنید؛ در شرایط کنونی هنوز چیزی مشخص نیست.

وی با اعلام بی اطلاعی از اعتراضات مردمی به فرایند معرفی ها و بدون اشاره به وابستگی فامیلی افراد به کارمندان این اداره، ادامه داد: افرادی که ما معرفی کردیم، گواهی همکاری با آموزش و پرورش را داشتند و چیزی که اکنون می توانم به شما بگویم این است که ما هنوز مربیان پیش دبستانی را تعیین نکردیم و کسانی را که قبلاً با همکاری کرده بودند، معرفی کردیم.

بنابراین، در شرایطی که به دلیل کثرت جویندگان کار و افزایش دانش آموختگان با کیفیت لزوم رعایت عدالت در جذب نیروهای سازمان و دولتی بیش از پیش احساس می شود و این رویه می تواند کیفیت خدمات رسانی را نیز افزایش دهد، گویا هنوز وابستگی های فامیلی و رفتارهای پنهانی در سازمان های دولتی و اداری اجازه چنین مهمی را نمی دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۴۶
اهواز هم همینطور بود
اقوام و بستگان همین دوستان استخدام شدند
کسانی استخدام شدند که هنوز فارغ التحصیل هم نشدند
و کسانی که مدرکشون چلغوز اباد گرفته بودند و کمترین توانایی و شایستگی رو داشتند
اوووف بر این روزگار
من واقعا یک چیزی را با گوشت و پوست و خونم احساس کردم. علی رغم چیزی که فکر میکردم، الان که تو محل کار خودم مقایسه میکنم، میبینم که اصلاح طلبان به مراتب بیشتر از اصولگرایان اقوام نالایق خود را در مناصب دولتی گماشتند.
هر چی میکشیم از این اصلاح طلبهاست.
دربوشهرمدیر کل ان با صراحت گفته که از افراد ومدارک نا معتبر استخدام کرده ایم .هر که شکایت داره هم شکایت بکنه.
این مسئله مختص لالی نبوده و در شهر های زیادی ملاک عمل قرار گرفته است وقتی ملاک سابقه در دست مدیر دبستان قرار دادند باید انتظار چنین عواقبی را بکنند
متاسفانه بطور سهمیه بندی هرکدام از کارکنان اداره یکی ازاقوام خودش رو معرفی کرده و چیزی نصیب چندصد متقاضی دیگه نشده. مورد هست همسرش که دارای نوه هست رو برای استخدام معرفی کرده ولی جوانان فارغ التحصیل باید از بیکاری افسرده بشن.
یعنی کسی هست که به این ظلم و تبعیض رسیدگی کنه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
نه نیست
متاسفانه مسئولين امر كه دم از اطلاح طلبي و اميد ميزدند در ابعاد يك شهرستان و يك اداره ذات فرصت طلبي خود را به همه نشان دادند.واي به روزي كه در سطوح بالاتري اختيارات پيداكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
بیخود نیست میگن از نخورده بگیر بده به خورده
. حکایت اصلاح طلبهاست
همچین افتادت به جون مملکت که نگو
ایقدرانگولک کن تا نان بعضیها آجربشه ازما که یک نفربعد ازهفت سال هنبالی وحتی واریزی حق بیمه ازجیب خودش فعلاً حدب شده ببینید میتونید نان اینهارآجرکنید؟گویا باید ازاقوام وآشنایان شما برمیداشتند که نشده بزارید مشغول باشند
این چنین مستندات قانونی در تمام ادارات برای خودی ها وجوددارد مثل وزارت کشور که یکساعته حکم رسمی صادر میشودانهم چه پست های نون وآب داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خب امثال شما وقتی سوار موج میشی و جوگیر میشین و تا دیروز فلان مسئول یا نهادی رو که مسئول بیکاری و بی پولی خودت میدونستی و بهش بد و بیراه میگفتی و هر کسی ازش بد میگفت رای میدادی و امروز با وزیدن بادی عکسش رو میزاری تو پروفایلت خب معلومه در تمام ادارات اعضای همون نهادها و سازمانها استخدام خواهد شد و البته فک و فامیل انها و جایی برای مردم عادی نخواهد بود.حالا شما برو از این و اون بدگویی کن و بعد عکسش رو بزار تو پروفایلت
ای آقا تو خوابی انگار
مملکت کلا" اینجوری شده تازه خبردار شدی؟
بروز باشید لطفا"
من هم اطلاع دارم در یکی ازشهرهای خوزستان که35 نفر نیاز بوده حدود30 نفر از طریق معرفی مسولین استان وشهر جذب شدن
بخدا قسم يكي رو استخدام كردن تو سن بالاي سي سالگي بصورت شبانه با رشوه ديپلم گرفت چون شوهرش معاون اداره بوده.ولله اگه دروغ بگم.الان نوه داره و سنش بالاي٤٠ساله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
سن 40 سالگی مگه پیره؟ من و همسن و سالام با سن 40 سال با مدرک فوق لیسانس و دکترا هنوز دنبال کار میگردیم و خیلی هامون یا ازدواج نکردیم یا بچه نداریم بخاطر مشکلات بیکاری و بی پولی و یا اگر یه دونه داریم اونم تازه داره به سیب زمینی میگه دیب دمینی اونوقت شما حرف از نوه می زنی؟؟؟؟؟
واقعا خسته نباشید! خیلی عقبید خیلی! این الان خبر بوود؟! چیزی که مردم خودشون میدونن رو به مردم خبر میدید!
برخی نهادها و ارگانها؟؟!!
همممشششون!
از هر ده نفر نه نفر اقوام و آشنایان هستن. اون یه نفر هم محض اینکه ثابت کنن استخدامها از بیرونه.
بروید شرکت های زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان بررسی کنید می بینید که چگونه اموال مردم و معلمین به تاراج و خرج اقوام و سفرهای خارجی می گردد و حقوق های 14 میلیونی با لیسانس و ... استخدام اقوام و فامیل با حقوق های بالا و .... هیچ کس نیست که رسیدگی کند و همه مشغول خوردن اموال مردم هستند.
همه جای کشور همینه. تو استان فارس خودم شاهدم چه افرادی جذب آموزش و پرورش شدن. دیگه ظاهرا این مساله تو کشور عادی شده ولی مسئولین مطمئن باشن، عاقبت آه مظلومان دامن همه شون رو میگیره.
لیستی را که اداره اموزش عشایر شهرستان و اداره آموزش و پرورش مربوطه به اداره کل در استان فرستادند را من بواسطه ی دوستانی که در آنجا دارم و از بردن نامشان معذورم روئت کردم و باید بگم به حال این مملکت و این مردم باید زار زار گریست.فاجعه آنجاست که نام خانم چهل و دو ساله و چهل و شش ساله در لیست بود و نامی از جوانان شایسته و مرتبط با رشته نبود، رشته هایی در لیست بود که حتی یک درصد با آموزش و پرورش مرتبط نبوده و نیست مثل مکانیک.شیلات.بهداشت.حقوق.مدیریت بازرگانی.عمران و از همه بدتر دانسجویان ترم چهار و پنج که هنوز تا فارغ التحصیلی فاصله زیادی دارند. حتی سه نفر از یک خانواده هم هست!
يه آقايي كه مربي پرورشي بود با رانت و سماجت تونست معاون پشتيباني مالي اداره ي آموزش وپرورش لالي بشه.توي پست تخصصي درحاليكه اصول حسابداري و امور مالي رو از فرسنگ ها دورتر هم نشنيده.الان همون شخص برادرزاده ش و همسرشو خواهرزنشو اورده كه جذب كنه
شمابیا آب وفاضلاب مشهد ببین چه خبره اونجا
این چه ظلمی هست که فرزندان کارمندان یه اداره دارای اولویت و استخدام باشن؟
بر چه اساسی این مورد وجود داره؟؟؟چرا این بند تبعیض آمیز رو حذف نمیکنین تا همه جوونها بر اساس شایستگی و لیاقت استخدام بشن؟؟؟؟؟؟؟
شما بک جایی بفرمائید که از کارها نکرده باشد.
آقا تو شهر اندیمشک هم وضعیت همین طوریه به خدا
آقا به دادمون برسید
سلام
اداره آموزش و پرورش عشایر لالی که هم زیر نظر اهواز اداره میشه هم شرایط بسیار بدتری اداره میشه و افرادی از یک فامیل معرفی شده اند از 65 نفر جذب شده 35 نفر از یک فامیل خاص می باشند که به علت عشایری بودن مناطق تدریس کمتر مورد توجه قرار گرفته
در همهٔ مشاغل اینگونه است ،یک بار من به زیدی عرض کردم که دو فرزند من ،دکترای تخصصی ،وفوق لیسانس مهندسی دارند اگر در ارگان شما امکانی برای جذب نیرو هست ،زحمتی برای من بکشید ؟ ایشان فرمودند ،که همهٔ مسولین اکنون خود یا خانواده ،یا فامیل ،واطرافیانشان ،فرزند تحصیل کرده دارند ،تا آنها هست ،جایی برای بی پارتی ها ،و نخبگان نیست، ، این یک حقیقت محض بود که بیان نمودم ، حال شما ،و نشریات ،و ریاکاری ها ،ومتظاهرین ،که پستها را ربوده اند ؟ ،،
در اهواز هم همین اتفاق افتاده
اقایون اموزش وپرورش فقط رانت وتخلف را پرورش میدید اقا کفر پایدار میمونه ولی ظلم نه
با سلام
2 هفته است که خانواده های فرهنگی پیگیر این مسئله هستن.اما آقای فاریابی و جهانبخشی با پخش اخبار ناصحیح و اعلام تاریخهای مختلف جهت اعلام اسامی میخواهند مردم رو دلسرد کنن.طبق اخبار موثق از استان افراد بی صلاحیت در صدر اسامی ارسالی وجود دارد.افرادی که از وابستگان مسئولین شهر هستن نه مدرک مرتبط دارند،نه سن قانونی و نه فرزند فرهنگی هستن.من این قول رو میدم تا هرجایی که لازم باشه پیگیر میکنم.
وقتی درراس آموزش وپرورش استان خوزستان شخصی سکان رابه دست میگیرد که خودازهرجهت پارتی بازی می کند چه انتظاری ازلالی که شهرستانی دورافتاده هست میرود آب ازسرچشمه گل آلوداست
نخبگان تک تک در حال خروجند و بنیاد به ظاهر نخبگان در خواب، مسئولین در خواب، کشور در خواب، ضربه ای به ایران خورده و میخورد که شوک برانگیز است و همه گویا عمدا سکوت کرده اند. عمداااا
اون دنیایی هم هست. چقدر یقه این مسئولینو بگیریم امثال ماها. چه کیفی میده. وقتی نتونن از سر پی صراط بگذرن .
اینکه فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند نیز یک تبعیض آشکار است. مگر خودشون سر کلاسها نمی گن: گیریم پدر را فاضل...... از فضل پدر پسر را چه حاصل؟
اشتباه کردم درس خوندم
بخدا اگر بجای این درس تو ی حرفه ای مشغول میشدم ،هم اعصابم راحت بود هم پول داشتم هم کار
حالا با این سن پس از سالها درس خوندن....
شوهر بدبخت حق تدریسی من ترمی چهار میلیون میگیره یعنی ماهی یک میلیون
تابناک واقعا یک فرصت طلب به تمام معنا هستی کجا بودی وقتی دولت قبل ۱۵۰ هزار مستخدم رو شبانه از بین اقوام و خویشان ادارات استخدام کرد ؟! حالا همین مستخدمین شدن معلمین این سرزمین ؟!
با سلام
مشابه همین مساله در اداره ناحیه 2 اهواز با نفوذ ه ی نماینده شهر اهواز صورت گرفته و افرادی رو بدون سابقه کاری استخدام کردن و مدیران مدارس رو مجبور کردن که برای این افراد سابقه کاری جعلی درست کنن و همه این افراد الان سابقه کاری هم دارن جالبه اینجا همه هم خبر دارن اما کاری از دستشون برنمیاد
هرچه بگندد نمکش می زنندد ....واییییییییییی به روزی که بگندد نمک..................اموز وپروش نمک است .اگر این ارگان فاسد شود ........وای به حال ایران
آموزش وپرورش لالی هرکه به هرکی هست وهرکس هرکاری میخواد انجام میده
من تعجب می کنم جناب تقی زاده به داد آموزش وپرورش لالی نمیرسد تنها این مورد نیست درتمام موارد
لالی کجاست؟؟؟؟؟
من که فقط میشینم دعا می کنم خودشون بچه هاشون مریضی لاعلاج بگیرن وهمه درامدشون خرج دوا درمون بسه.خداازشون نگدره
خدایا ای کاش در سرزمینی به دنیا می امدم که دران کمی امید وجود داشت
ازهمه بندگانت گریزانم
بچه ها مایه فامیل داشتیم بدون گرفتن مدرک شد سرایدار بعد رفت دانشگاه و باکارکنان اشنا شد الان اقا مهندس شده ماهی ۷ میلیون درامدش.اقاپسرا زرنگ باشید با ابدارچی شدن و سرایداری وارد ارگان ها بشید
ای خدای بزرگ آه پدر پیرم وآه خودم که به امید این که کمک پدرم بشم وشبانه روز درس خوندم از کسانی که درحق امسال من ظلم کردن بگیر.خدای مهربانم همیشه آه من به گوشت رسیده این بار هم بشنو صدای مرا
باسلام عشایر شهرستان ایذه هم بدتر ازلالی بود وهرکی پارتی داشت پرونده هاشون فرستادند اسماشون تایید شدومتاسفانه کسانی که هیچگونه سابقه ای نداشتند ورشته مرتبط نداشتن وهیچ شرایط نداشتن بکارگیری شدن وکسانی هم که بیمه وسابقه داشتند ورشته مرتبط داشتن چون پارتی نداشتن از جذب وبکارگیری جاماندند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی