بازدید 4087

آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای کشورهای عربی نیست

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و سردمداران این کشورها باید از گذشته درس و عبرت بگیرند.
کد خبر: ۷۳۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 15 October 2017
ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به استقبال برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از سخنان رییس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد کشورهایی مانند عربستان بخاطر وابستگی به ایالات متحده، از هر اقدام غیرعاقلانه آمریکایی ها حمایت می کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید بدانند ایالات متحده آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای کشورهای منطقه خصوصا حوزه خلیج فارس نیست و این موضوع در بارها ثابت شده لذا سردمداران این کشورها باید از گذشته درس و عبرت بگیرند؛ آمریکایی ها زمانی از صدام حمایت می کردند اما با گذشت زمان بر علیه او اقدام کردند و این سرنوشت تکیه بر آمریکا است.

وی ادامه داد: بدعهدی ایالات متحده آمریکا در برجام هشداری برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان، امارات و بحرین است زیرا هر لحظه امکان دارد این بدعهدی شامل حالشان شود و شرایط به ضررشان تمام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشوری مانند عربستان که به مردم بی گناه یمن حمله  نظامی کرده نمی تواند ایران را کشور حامی تروریست بداند، تصریح کرد: این در حالیست که گروه تروریستی داعش نیز توسط ایالات متحده آمریکا شکل گرفته و برخی کشورهای عربی مانند عربستان هم از آنان حمایت می کنند از این رو حمایت این کشورها از مواضع ضد ایرانی ترامپ دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که با آمریکا همپیمان هستند از واقعیت ها فرار نکنند و با دوراندیشی نسبت به اتخاذ مواضع درست اقدام کنند تا در آینده با چالش مواجه نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی