بازدید 3524

در میدان مشترک با قطر جلوی ضرر را گرفته ایم

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید دارد که با تغییر الگو در قراردادهای نفتی، شرکت های خارجی خواهان سرمایه گذاری در میادین مشترک هستند و دراین بین هندی ها خواهان حضور در میدان فرزاد هستند.
کد خبر: ۷۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 15 October 2017
جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه عربستان 10 برابر ایران از چهار میدان مشترک نفتی برداشت می کند، اظهار داشت: برداشت 10 برابری عربستان از میدان های نفتی مشترک فروزان، اسفندیار، فرزاد1 و فرزاد 2 بدون شک گویای آن است که چه اندازه به ضرر کسب درآمد نفتی ایران تمام می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اینکه چرا ایران نتوانسته است از میادین مشترک نفتی با عربستان برداشت مساوی و برابر داشته باشد به عدم توان جذب سرمایه گذار خارجی بر می گردد.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در ایران بسیار بالا است، گفت: شرکت های خارجی از جمله هندی های خواهان همکاری با ایران در زمینه حفاری و استخراج در میدان فرزاد هستند اما موضوع این است که آنها بعد از امضای تفاهمنامه به سمت عقد قرارداد با ایران نمی روند تا شرایط بین المللی در خصوص جمهوری اسلامی مساعد شود.

بدقولی هندی ها در استخراج از میدان فرزاد

وی با بیان اینکه شرکت هندی برای سرمایه گذاری در میدان فرزاد تعلل کرده است بیان داشت: با این حال وزارت نفت به خصوص در دوره مدیریت زنگنه با تغییر در قراردادها و ایجاد الگوی قرارداد نفتی جدید((IPC جذابیت هایی ایجاد کرده تا شرکت های خارجی خواهان سرمایه گذاری در ایران باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مذاکراتی برای حضور شرکت های خارجی در میادین مشترک نفتی ایران و عربستان در حال انجام است، افزود: امیدواریم این مذاکرات درآینده نزدیک به نتیجه باشد تا کارهای لازم برای شروع حفاری و استخراج از میادین مشترک انجام شود.

تلاش برای جذب سرمایه خارجی برای حضور در میادین مشترک ایران و عربستان

میرزایی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه الگوی جدید قراردادهای تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه نفتی داشته است، گفت: با جذب سرمایه های خارجی در چهار میدان نفتی مشترک ایران و عربستان، می توانیم مانند پارس جنوبی، عمل کرده و جلو ضرر گرفته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در میدان مشترک با قطر توانسته ایم جلو ضرر را بگیریم، افزود: شرکت های زیادی از جلمه شرکت های هندی خواهان سرمایه گذاری در میادین مشترک ایران با عربستان از جمله میدان فرزاد هستند، با وجود اینکه هندی را در پروژه فرزاد کنار گذاشته ایم اما آنها همچنان پیگیری هستند تا در این زمینه با وزارت نفت ایران قرارداد منعقد کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان به لحاظ تکنولوژی از ایران جلو نیست، اظهار داشت: عربستان توانسته روابط مناسبی با شرکت های خارجی برقرار کند و به همین واسطه تکنولوژی و سرمایه در این کشور به وفور دیده می شود ایران نیز با تغییر در نوع قراردادها می تواند جذابیت لازم را ایجاد کند و شاهد عقد قراردادهای مانند توتال در فاز 11 پارس جنوبی باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار