بازدید 4428

ساختمان‌های غیراستاندارد پیامد فعالیت بساز و بفروش‌های فاقد صلاحیت فنی

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نبود نظارت دقیق و مناسب بر فرآیند ساخت و ساز بهبود وضعیت صنعت ساختمان را مستلزم جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به این عرصه و تقویت نظارت ها دانست.
کد خبر: ۷۳۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 14 October 2017
عبدالکریم حسین زاده ، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به اظهارات رییس سازمان نظام مهندسی تهران مبنی بر اینکه 90 درصد ساختمان های ساخته شده در کشور توسط افراد فاقد صلاحیت فنی احداث می شود، گفت: متاسفانه نظارت مناسب و دقیقی بر فرآیند ساخت و ساز در کشور صورت نمی گیرد و به همین دلیل شاهد ورود افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز هستیم در واقع سازمان نظام مهندسی تهران یا کشور نمی توانند با ارائه چنین آماری از انجام وظایف خود شانه خالی کنند و به صورت جدی می طلبد  آمارها به صورت دقیق تر ارائه و نظارت ها بر مقوله ساخت و سازها نیز تشدید شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نظارت بر ساخت و سازها باید تقویت شود، تصریح کرد: وجود مجری ذی صلاح و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز از نیازهای اصلی بهبود وضعیت صنعت ساختمان است.

ضرورت ورود تمامی دستگاه های متولی و مسئول به موضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد

وی با تاکید بر ضرورت ورود تمامی دستگاه های متولی و مسئول به موضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد، گفت: متاسفانه استانداردها در ساخت و سازها رعایت نمی شود بنابراین سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و ادارات راه و شهرسازی باید با همکاری هماهنگ نظارت دقیق تری بر روند ساخت و ساز داشته باشند که ساخت و سازها از ضریب استاندارد بالاتری برخوردار باشد.

لزوم توجه جدی به گزارشات تخلفات ساخت و ساز

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم توجه جدی به گزارشات تخلفات ساخت و ساز، تصریح کرد: دستگاه ها باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند زیرا در صورت بروز حادثه ای ساخت و سازهای غیراستاندارد می تواند جان تعداد زیادی از شهروندان را به خطر اندازد.

حسین زاده با تایید بخش دیگری از اظهارات این مقام مسئول مبنی بر اینکه تجربه آواربرداری ساختمان های بلند را نداریم، گفت: آموزش شهروندان برای مواجهه با بحران های احتمالی امری بسیار ضروری بوده که مورد غفلت واقع شده این در حالی است که در صورت وقوع زلزله در کلانشهرهای کشور نه تنها با بی تجربگی در زمین آوار برداری مواجه هستیم بلکه مردم نیز آموزش های لازم را برای مواجهه با بحران ندیده اند.

مدیریت بحران در کشور بسیار ضعیف است/ لزوم ارائه آموزش های اولیه مقابله و مدیریت حوادث غیرمترقبه به مردم

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مدیریت بحران در کشور بسیار ضعیف است با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های اولیه مقابله و مدیریت حوادث غیرمترقبه به مردم، تصریح کرد: جامعه باید برای مدیریت بحران آماده باشند و آموزش های لازم را فرا بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته آموزش های مدیریت بحران به تمامی افراد ارائه می شود اما متاسفانه در ایران چنین آموزش هایی مورد غفلت واقع شده است که نمونه آن را در حادثه پلاسکو به وضوح مشاهده کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر