بازدید 16607

روزی که باید به انقلاب اسلامی و ظریف تبریک گفت!

محمود ملکی
کد خبر: ۷۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 14 October 2017
اول : سرنوشت برجام در دستان رئیس جمهور آمریکا هر چه می خواهد باشد؛ کنترل دونالد ترامپ که در دستان ما نیست که بگوییم چه کار کند یا چه کار نکند!هنر ما و دیپلمات های ما این بود که توافق نامه بین المللی و چند جانبه ای را با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت ملل متحد محکم کردند که ترامپ با آن همه رجزخوانی ،یارای خروج بی هزینه از آن را ندارد؛ توافقی که آنقدر محکم است که بلافاصله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقابله با رئیس جمهور آمریکا کنفرانس خبری می گذارد! آنقدر محکم هست که ترامپ به راحتی از توافق پاریس، قرار داد تجارت آزاد آمریکای شمالی و حتی از سازمان یونسکو به راحتی خارج شود؛ اما نتواند از برجام خارج شود تا جایی که یکی از مقامات کاخ سفید بگوید که یکی از مشکلات ترامپ با برجام این است که هر نود روز جلوی چشمان اوست! این بدان معنا نیست که برجام بی نقص است و صد درصد به نفع ایران است که اگر اینگونه بود که دیگر نامش توافق نامه نبود! در هر توافقی، لاجرم همه طرفین توافق چیزهایی از دست می دهند و چیزهایی را به دست می آورند. 

دوم: حتما این آیه مبارکه را شنیده اید که «ان ربک لبالمرصاد»: خداوند در کمین ستمکاران نشسته است؛ برخی مخالفان -و نه منتقدان که باید دست های آنان را بوسید و بر غیرت شان درود فرستاد- در طول این چند سال که از برجام میگذرد، به جمهوری اسلامی ایران ستم کردند!منفعت شخصی و گروهی و تعصب بر گفته های خود را بر منافع ملی مقدم شمردند!بدیهیات داده های ایران در توافق را در بوق و کرنا کردند و ستانده ها را هیچ انگاشتند!هیچ گاه از بی اعتبار شدن چندین قطعنامه و اجماع جهانی نگفتند! در عوض تا می توانستند به فرزندان این مرز و بوم و انقلاب، تهمت ها زدند! به یقین خدا در کمین ستمکاران نشسته است! امروز یکی از سرسخت ترین روزنامه های مخالف توافق، تیتر زده است که ترامپ برجام را حفظ کرد چون به نفع آمریکا است؛ اما یکی دیگر از سرسخت ترین روزنامه های مخالف دیگر نوشته است که ترامپ برجام را پاره کرد تا بگوید دستاورد دولت بر باد رفته است؛این است تناقض در رفتار و کمینی که خدا برای آنان گرفته است؛خود هم نمی دانند به مخاطبانشان درباره این همه تناقض چه بگویند! بالاخره برجام حفظ شد یا پاره شد؟! به یقین خدا در کمین ستمکاران است.

سوم: برجام حتما خلل و فرج هایی دارد؛خلل و فرج هایی که اولا ناشی از الزامات حضور در یک توافق چند جانبه است؛ در یک توافق چند جانبه،آن هم با شش کشور قدرتمند جهان، همه نمی توانند صد درصد راضی به خانه هایشان روند، ایران هم طبیعتا یکی از این اعضای ناراضی توافق نامه است .دوما؛شدت نیاز طرفین هر توافق به همان اندازه، آنان را آسیب پذیر می کند؛ در مساله هسته ای گروه مقابل هیچگاه عجله ای برای رسیدن به توافق نداشت؛ مذاکره را ادامه می داد، قطعنامه های تحریمی و حتی فصل هفتمی منشور علیه ایران صادر می کرد و در عین حال هم به مذاکره ادامه می داد؛ ایران روز به روز اقتصادش بیشتر به سمت نابودی می رفت و برنامه هسته ای و حتی سایت های نظامی اش مانند پارچین تحت نظارت های بازرسان آژانس بود.

 در مقطعی ایران تصمیم گرفت که مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد؛زمان می گذشت و ایران تحریم تر می شد؛باید هم مذاکرات زودتر به نتیجه می رسید و هم در حین مذاکرات فشار بر ایران کمتر می شد. لذا مذاکره کنندگان ایرانی در حین مذاکرات هم توانستند بخشی از دارایی های ایران را آزاد کنند تا کشور به جاهای غیر قابل بازگشت نرسد و مذاکره صرفا برای مذاکره نباشد؛در واقع از آنجا که ایران در دوران مذاکرات پیشین جلیلی- اشتون، زمان از از دست داده بود و بر اساس میل غرب مذاکره را برای مذاکره انجام می داد، دست گروه 1+5 را باز تر شده بود چرا که در دوران پیشین آنقدر این گروه فرصت داشت که قطعنامه های متعدد صادر کند تا در مذاکرات منتهی به برجام از آن برای امتیاز گیری بیشتر استفاده کند. 

سوما اینکه در مذاکرات بین المللی  قدرت و جایگاه کشورها در ساختار قدرت است که مقدورات و محذورات آنان را مشخص می کند؛اصرار بر حضور آمریکا در مذاکرات نه برای این بود که کسی عاشق چشم و روی اوباما یا جان کری بود؛ بلکه صرفا بدین خاطر بود که تجربه شکست مذاکرات سال 2003 ایران با سه کشور اروپایی و ایران در سعد آباد، تداوم مذاکرات بی فایده و چندین ساله اشتون- جلیلی و همچنین ناکامی توافق ایران، ترکیه و برزیل در تهران، حضور آمریکا برای اجرای توافق را ضروری کرده بود.حضوری که توامان هم ضمانت قوی تری برای رسیدن به توافق بود و هم به روشنی حاکی از جلب نظر آنان برای حضور در توافق و لاجرم در نظر گرفتن بهره ای برای آنان در توافق.

چهارم؛ عده ای از بعد از توافق، مدام در رسانه هایشان نوشتند که آمریکا بد عهد است و بر عهد خود باقی نمی ماند؛آنها این روزها به آن گفته هایشان استناد می کنند!گویی کسی گفته بود یا می گوید آمریکا قابل اعتماد است؟! همانگونه که روسیه نیست! مگر همین روسیه که ما به درستی روابط قابل قبولی با او در پیش گرفته ایم،در سوریه و لبنان، همکاری مستقیمی با نیروهای رژیم اسرائیل ندارد؟مگر در یمن از عربستان سعودی حمایت نمی کند؟ مگر به صورت تلویحی از استقلال کردستان حمایت نکرد؟ مگر به قطعنامه های ضد ایرانی شورای امنیت رای مثبت نداد؟مگر در اوج بحث های مربوط به حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران از فروش اس 300 به ایران خودداری نکرد؟ آیا امروز عده ای با استناد به همه این اقدامات می تواننند مدام بگوید باید با روسیه قطع رابطه کرد؟ آیا می شود در تریبون های عمومی گفت دیدید که ما گفتیم نمی توان به روسیه اعتماد کرد؟ می شود از این اقدامات برای منفعل کردن طرفداران رابطه با روسیه استفاده کرد؟ می شود هر روز زخم این بی اعتمادی روسها را باز کرد؟ می شود رابطه با روسیه را اتهام نظام دانست؟ در نظام بین الملل روشن است که به هیچ ماهیتی نمی توان اعتماد کرد؛ روسیه از آمریکا بدتر، آمریکا از روسیه بدتر! ترکیه از حماس بدتر؛ حماس از ترکیه بدتر! 

شاید وقت آن رسیده است که عده ای یک بار برای همیشه این عبارت را که ما گفتیم را پایان دهند! چرا که ما گفتیم های فراوانی در ارتباط با همه کشورهاست که اتفاقا همه هم می دانند! اما مگر برای تحصیل منافع به قدر مقدورات و محذورات چاره ای جز گفت و گو و ارتباط هم هست؟ یک بار برای همیشه بگوییم همه می دانیم ماهیت های سیاسی قابل اعتماد در دنیای کنونی وجود ندارد؛ نه روسیه و نه آمریکا؛ نه ترکیه و نه حماس! اما هنر این است که از دل دشمن غیر قابل اعتماد،منفعت کشور حاصل شود و برجام این کار را کرده است!

پنجم: عده ای نانشان و بودنشان در اثبات ناکارآمدی نظام هست؛ آنان بر سفره نظام ارتزاق کرده اند، نماینده مجلس شده اند، روزنامه دار شده اند،مدیر کارخانه جات شده اند، اما حتی زمانی که لازم است در برابر شخصی چون ترامپ صدای واحدی از ایرانیان به گوش برسد، در پی غلبه منافع شخصی و فرقه ای خود بر منافع ملی ایرانیان هستند!به جای اینکه یار شاطر باشند، بار خاطر هستند! افرادی که در این بزنگاه ها در پی لجن مال کردن رقیب سیاسی هستند تا خود را با آب و تاب در رسانه ها نشان دهند، با آن چند نفری که از ترامپ خواسته بودند ایران را تحریم کند و خود را از قضا اصلاح طلب هم نامیده بودند، هیچ تفاوتی ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۵
درود فراوان بر دکتر ظریف دوستداشتنی و استاد
عالی و مستند
خدا شما رو حفظ کند
احسنت!
چه عجب بعد از یک سال و اندی گارد گرفتن تابناک با دولت بالاخره خودش از موضع انصاف وارد شد!!!
دیگه از این صحبت ها نکنید بگذارید ملت ایران یک دست باشد اگر جای این صحبت ها باشد مخالفان صبحتشان رساتر است اما هرکس از این به بعد جز یکدلی در برابر امریکا و اروپا سخنی بگوید از هر دو طرف چه در پاسخ و چه در تبرئه ایده و عمل خود در برابر برجام نادان و یا مغرض او یا خائن ست جنگهای قدرت طلبی را بگذارید که در موقعِ کلاهبرداری سر ملت استفاده کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
کاملا سخن بجایی است، اما در جای نادرست.
این سخن را باید در سایت هایی نوشت که پس از سخن رئیس جمهور و ظریف در حمایت از سپاه و تقابل با ترامپ، سخن از ما گفتیم و ما گفتیم می کنند
اگر باور نداری سری به سایت ها و روزنامه ها شون بزن
عالی بود. عین واقعیت است. بابا هم میدانند آمریکا قابل اعتماد نیست همه میدانند حرف زور میزند دائم در پی این نباشید که این واقعیت برای مردم ایارن یا دنیا اثبات کنید هم میدانند خوب هم میدانند. مهم اینست که از این اژدهای افعی خورده امتیاز درخور بگیریم.
ای جان
مقاله و بحث بسیار بجا و شایسته ای بود، زمان همه حقایق را روشن خواهد کرد، امیدواریم که دستگاه دیپلماسی، مابقی کشور های جهان را در جبهه خود قرار داده و قدرت سیاسی را بازهم بیشتر کند.
آفرین تابناک. واقعا نوشته خوب و به موقعی بود. واقعا نکات حقی را بیان کردید. واقعا باید به دولت و بویژه جناب آقای ظریف و همکارانش در وزارت امور خارجه تبریک و دست مریزاد گفت و از این عریزان تشکر و قدردانی کرد.
واقعا کسانی که به اسم دوست و انقلابی و به نام اسلام به این خدمتگزاران واقعی ملت و کشور بدترین تهمتها و فحاشی ها را از بلندگوهای فراوان خود صورت دادند چه پاسخی برای فردای خود آماده کرده اند؟
نهال انقلاب اسلامی ایران با درایت حضرت امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ایثار جان و مال هزاران شهید و جانباز و آزاده و مهاجر جنگ تحمیلی به درخت تناوری تبدیل شده که تبر کینه توزانی همچون دونالد ترامپ بر شاخسار تنومندش ، یک خراش هم به جای نخواهد گذاشت
حرف حق زدی برادر....
واقعا تحلیل بجا و درستی بود.
واقعا تحلیل بجا و درستی بود.
در تمام توافقات بین المللی تاریخ بشریت بعد از گذشت مدتی با توجه به شرایط زمانی و سیاسی بعد از آن اشکالاتی نمایان میشود که باب میل یکی و یا طرفین قرار داد نمیباشد، اما الزام تعهد به آن از ملزومات اساسی یک سیاست و سیاستمدار پایدار میباشد.
در این مورد آشکار ترین آن عدم تعهد و خروج و پاره کردن موافقتنامه الجزایر بین ایران و عراق که به امضا خود صدام هم رسیده بود توسط شخص صدام.
ولی در مورد ترامپ باید این نکته بسیار برجسته گردد که دیگر هر کشوری با دولت آمریکا قراداد می بند و یا توافقنامه ای امضا میکند در نظر داشته باشد که فقط برای 4 سال ریاست جمهور ایشان اعتبار دارد و 4 سال بعدی که آیا رییس جمهوری جدید در آمریکا سر کار بیاید یا نه اعتباری دائمی به توافقنامه ها با آمریکا نمیدهد، و در یک کلام اقدام ترامپ نشان داد که با آمریکا و حکومت آمریکا طرف نیستید بلکه با رئیس جمهور و تمایلات ایشان طرف هستید.
نه پس خوش عهد است ... چرا خودتون و مردم رو فریب می دهید .... تمامی مرادودات اقتصادی با شرکت های بزرگ اروپایی با موافقت آمریکا صورت خواهد گرفت بعید است شرکت ها و کارگزارن اقتصادی اروپایی در صورت مواجه با تنبیهات آمریکا در خصوص عقد قرار داد با ایران عطایش را به لقایش بخشیده و به ایران ورود نخواهند کرد او نوقت شما با توجیهات من درآردی سعی در ماسمالی موضوع دارید .... برادر گرامی لغو برجام عدم دقیق اجرای و ....به هر صورتی بد عهدی آمریکاست و لا غیر .... آن چیزی که آن پیر در خشت خام دید شما و امثالهم در آینه نیز نخواهید دید ....
تخلیل خوبی بود .
کسی که این مطالب را بخواند اگر شما را نشناسد فکر میکند بلند گوی اصلاح طلبان هستید.بنده به عنوان خواننده قدیمی شما ( از زمانی که بازتاب بودید ) که با مشی سیاسی شما آشنایم به این اعتدال و انصاف شما درود میفرستم.همین اعتدال حکیمانه است که میتواند نیروهای انقلاب را زیر یک چتر قرار دهد.موفق باشید.
حق مطلب راادا کردید‌.یک چیز رااضافه کنم قرارداد اصولا در مواقعی استفاده میشود که دو طرف بهم اعتماد ندارند.وقتی خانه میخریم یا ماشین میفروشیم قرارداد میبندیم.ما نه تنها به امریکا که به هیچ کشور دیگری اعتماد نداریم چه روسیه چه ژاپن چه بورکینافاسو.اگر اعتماد داشتیم که نیازی به قراردادی مثل برجام نبود.انها زبانا میگفتند تحریم ِلغو وماهم زبانا میگفتیم غنی سازی زیر ۵درصد.دیگربرجام لازم نبود.
تحليل جالبي بود امام ما يك نكته را اشاره داشتند كه دشمن اگر از چيزي عصبي نشان ميدهد كار شما درست بوده برجام هم اگر كاستي داشته امروز رسما آمريكا و صهيونيست ها و وهابي هاي از اين توافق بشدت عصباني هستند پس نشان ميدهد فرزندان اين مملكت در مذاكرات پيروز بوده اند و به آنها دست مريزاد بايد گفت
آفرین بر شرفت
عالی بود
امیدوارم دلواپسان وکاسبان تحریم هم بخوانند
انصافا با انصاف قلم زدید.درودبرشما
ظریف:حتی نمی توانیم یک حساب در انگلیس باز کنیم.

محمدباقر نوبخت:پول نفت به دولت نمی رسد فقط وارد کنندگان می توانند با برداشت پول از حساب دولت آن هم فقط برای خرید از همان کشور و با هر کالایی که باز همان کشور خواست اقدام کنند.

دقیقا عزیزان طرفدار برجام بفرمایند ما از برجام چه سودی بردیم؟
پولامون برگشت؟کری که گفت فقط 3 میلیارد دلار.انتقال بانکی ازاد شد؟تنها موردی که درست شد و دست تیم مذاکره کننده هم درد نکنه فروش نفت بود که اونم پولش گیرمون نمیاد.والا بلا ما هم دوس داشتیم برجام به ثمر بشینه ما هم دوست داشتیم وضع اقتصادی مردم خوب بشه ولی قبول کنیم برجام برای ما منفعتی که مد نظرمون بود نداشت.
پاسخ ها
جواد
| Switzerland |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
دوست عزیز همینکه نقل و انقال پول ایران با دنیا آزاد شد بزرگترین امتیاز است
فراز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
دوست عزیز اطلاعات شما از برجام بدلیل شیطنت های عده ای از خدا بیخبر در برخی رسانه ها ناقص است .اگر برجام نبود نمیتوان گفت چه وضعی پیش آمده بود اما میتوان گفت شما بجای نوشتن این جملات بدنبال خورد و خوراک بودی و حتی با پول هم چیزی گیرت نمیومد.
درود بر آقا محمود ملکی به خاطر رعایت انصاف در نوشته اش.
آفرین
بالاخره یه متن قوی تو یه سایت قدیمی دیدیم.
خوب بود
آفرین
مقاله جالبی بود. دست نگارنده اش درد نکند.در پایان مقاله به شک افتادم که این مقاله را عصرایران زده یا تابناک.!!
احسنت
و بخاطر صراحت و شجاعتتان متشکر
مگر همین روسیه بیست سال افغانستان را اشغال نکرد و باعث دربدری میلیونها افغان شد، اگر آمریکا این کار را کرده بود تا صد سال می گفتید، اما این کشوری که همواره ایران را مورد معامله قرداداده شده یار غار و بجای اینکه خودش با آمریکا در بیافته ایران را جلو انداخته.بابا تموم شد شور شعارهای کمونیستی ضد امپریالیسم آمریکا از دهان چپ های دست پرورده شوروی، خود شوروی امپریالیست تر از آمریکاست. بذاریم اونا به جون هم بیافتند ما هم فکر حل مشکلات خودمون باشیم.
یعنی میشه !!!؟؟؟
این منطقی ترین حرفی بود که تو این چهل سال شنیدم .
بوی بهار می رسد تابناک جا بسیار تحلیل خوبی درج نمودی ما باید فقط به منافع ملی خودمان فکر کنیم چرا که دربزنگاههای تاریخی از کشورههای مختلف ناجوانمردی دیده ایم پس به جای مرده باد و کشور خوب و بد به فکر جذب نخبگان برای رهایی از مشکلات باشیم .
احسنت!
احسنت
بالاخره تابناک یک مقاله خوب و قوی درج کرد
اینهمه خزعبلات هم خودش چیزیه ها که میشه از دهن مسئولان تابناک بیرون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
حاج حسین تویی؟؟
بی انصافی است اگر نقش همکاران دکتر ظریف را در توافق نامه برجام نادیده بگیریم ، برجام حاصل تلاش شبانه روزی افرادی مومن و وطن پرست است و امیدواریم برای ملت نستوه ایران منشاء اتحاد و وفاق ملی باشد
احسنت وسپاس از اين ديدگاه عالي ومنصفانه
فراموش نکنید که همه اینها تدبیر مقام معظم رهبری بوده.
جناب آقای دکتر ظریف، مرد تاریخ ایران ، افتخار ایران و ایرانی، بتاز ، بتاز در مردانگی، در شرف، در ادب و فزانگی، و ما برای تو فقط دعا میکنیم، دعای عمر طولانی ، همراه با عزت و اقتدار روز افزون.
عالی بود
ان شاء الله شایسته سالاری که آرزوی انقلابیون بود در همه جا حاکم شود تا هر روزمان مبارک باشد.
بالاخره یک گزارش و تحلیل منصفانه در مورد برجام دیدیم.
افرین بر نویسنده این مطلب
و
تمامی ملت ایران که با یک راهبرد جدید و عالمانه و عاقلانه صنعت هسته ای کشور را حفظ کردند و در هست سال آینده نمامی تحریم های هسته ای برداشته میشود و ایران قانونا و بدون حرف و حدیث جزو باشگاه کشورهای هسته ای خواهد شد انشالله. اگر تندروهای امریکا و ایران خرابکاری نکنند‌.
اول سلام
دوم با تشكر از تابناك هميشه سعي ميكنم خواننده مطالب باشم اما اين مقاله و مطلب كمي چند پهلو بود كه نمي تونستم جوابي بهش ندم .

همونطور كه مي دوني امام خامنه اي در تمام مسائل فصل الخطاب هستند و هم ايشون بودن كه اجازه انجام مذاكره و رفتن و رسيدن تا اين مرحله را دادند. و ايشون بودند كه از ابتدا غير قابل اعتماد بودن آمريكا رو بيان داشتند و روش پافشاري مي كردند. و اتفاقا يكي از دستاوردهاي برجام فارق از مسائل اقتصادي و سياست بين المللي ايجاد هم صدايي و شناخت بيشتر از دشمن بوده در خصوص بي اعتمادي به آمريكا و بدعهدي هاي اين ابر قدرت خبيس و همينطور ايجاد اتحاد بيشتر بين دولت و ملت....يادمون نره نه عزيزان مذاكره كننده قبلي دشمن بودند و نه عزيزان مذاكره كننده جديد همه تلاششون در راستاي سياست و منافع ايران بوده هيچ كس حق نداره زحمات دكتر جليلي و تيمشون رو ناديده بگيره و ايضا جناب دكتر ظريف و يارانشون رو....هيچوقت شرايط سخت جسمي و روحي دكتر ظريف نبايد يادمون بره وقتي داشت با ويلچر براي مذاكرات مي رفت...اينها همه فشار روحي و جسمي بود....اما هيچ وقت هم نبايد يادمون بره ...آمريكا هميشه و همه جا منافع خودش رو حتي بر جون آدمها ترجيح ميده و طرف مذاكره قابل اعتماد و اتكايي نيست. و همون طور كه امام خامنه اي فرمودند آمريكا دشمن و بدخواه اسلام و ايران و تمام آزاديهاي حقيقي انسانيه ...كه رئيس جمهور تاجر مسلك آمريكا هم اين موضوع رو در سخنراني كاسب كارانش كاملا ثابت كرد ...به اميد پيروزي و سعادت ايران و ايراني در همه عرصه هاي بين المللي
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
ببخشد به كدوم بخش اين متن منفي داده شده ؟؟
ببینید منصف باشید ظریف هیچ کاری هم نکرده باشد بنده خدا دائم از این ور دنیا می رفت اونور و مهم تر اینکه آن خنده زیبا و ان دیپلماسی ایرانی و مهربانی و آن دسیپلین خاصّش را به رخ جهانیان کشید .
در ضمن نفت چه گلی به سر ما بدبخت بیچاره ها زده که انرژی هسته ای بزنه
الان روزی 2/5 میلیون بشکه نفت می فروشیم ولی معلوم نیست چه بر سر پولش می اید .
حداقل با دیپلماسی اقای ظریف ایران به جامعه جهانی بازگشت .
و هموطنان عزیزمان در کشورهای دیگر نفس راحتی می کشند.
احسنت.روس از امریکا بدتر.امریکا از روس بدتر ترکیه از حماس بدتر حماس از ترکیه بدتر.و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
فقط تو خوبی
شناسنامه برجام آقای ظریف میاشند که با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برجام را به مرحله ای رساند که دولت آمریکا از خشم چاره ای جزء گزاف گویی و خشم پوشالی ندارد . با احترام به نیروهای مسلح کشور افتخار مملکت ما در توان دفاعی کشور ،سپاه پاسداران همیشه در صحنه هستند که کشور ما تاکنون در مقابل یاوه گویی های ابرقدرت ها با این استواری ایستاده است .ما نیز به وجود سپاه پاسداران افتخار میکنیم
هر موقع لازم باشد آرم سپاه در دفتر ترامپ نصب خواهد شد تا به اهمیت سپاه واقف باشد
درود بر ایرانی و خلیج همیشه فارس ایران
سعید
درود بر شرف و انسانيت و ميهن پرستي هر كسيكيه اين مقاله را نوشته تا آن كسيكه اجازه انتشار اون رو داده . اين نوع حركت ها و تحليل هاي منصفانه بر دل ميهن پرستان و مدافعين واقعي اين نظام خواهد نشست و باعث انسجام و حدت ملي ميشود .
ايكاش سياستمداران ما نيز دست از اين دعوا و خصومت داخلي برميداشتند و همگي يك صدا و متحد در مقابل كار نيك و ملي ستايش ميكردند .
مردم احساساتی فریب جنگ زرگری ترامپ اروپا را می خورند. برجام همه داشته های ما را گرفت و ما دست بسته چشم به دهان اروپائیان گذاشت.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
همین که امثال تو دلارها و سکه هات رو دستت باد کرده و نمی تونه دوبله و سوبله بفروشیشون ، من از برجام راضیم. همین که امثال تو با یه "تکرار" از صفحه روزگار حذف شدی ، من از برجام راضیم. همین که امثال تو به دعوت مولا و مقتداتون مجبوری آب رو بریزی همونجا که میسوزه ، من از برجام راضیم. برو خوش باش
چاره جز این حرفا ندارید با این افتضاح برجام و حمایت همه جانبه شما از این توافق حقیر
درود بر جناب ملکی عزیز
افسر قلم
اقای ملکی لطفا بفر مایید چند میلیارد دلار ی که در صنعت هسته ای بویژه چرخه سوخت هزینه شد عایدیش برای ملت چه بوده است فقط دو مورد نام ببرید.!فقط بعد اقتصادی موضوع را بنگرید که اگر فقط در کشاورزی هزینه می شد چه می شد.و....
ظریف اینقدر عالی این قرارداد را نوشته و تنظیم کرده ، ترامپ که هیچی ، باباش هم نمیتونه از زیر اجراش در بره..
خلاصه بد جوری ترامپ اره به کون گیر کرده
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
تابناك مطمئني نظرات رو بررسي كردي اين بي ادبي رو چطور انتشار دادي
تابناک جان این فیدبک مثبت از طرف خوانندگان تان را ارج نهید و در راه ثواب و درستی که انتخاب کردید محکم تر قدم بردارید
نویسنده مقاله فکر کرده خیلی متن محکمی نوشته. بابا جمع کن برو خدار روزیت رو جای دیگه حواله کنه
بسیارعالی بود
تا کی از برجام دفاع می کنید حرف ما این است که چرا در برجام قدم به قدم با دشمن جلو نرفتیم چرا یکجانبه به قول و قرار ها عمل کردیم ما نمی گوییم برجام دست آوردی برایمان نداشت حرف ما این است که این دست آورد آن قدر حقیر و ناچیز است که در برابر دادهایمان هیچ محسوب می شود. با آمریکا باید با موضع قدرت سخن گفت این مطلب را آوریزه گوش کنیم.
همیشه نباید زود قضاوت کرد بلکه باید دید در آخر پاییز چه میشود
بعضیها آنقدر متوهم هستند که می خواسته اند از موضع قدرت با پنج کشور مذاکره کننده و عواملشان در منطقه مثل اسراییل عربستان سخن بگویند
خیلی عجیب است! متاسفانه توهینهای بی شرمانه به آقایان روحانی و ظریف چنان عادی شده که حتی مثلا چند دانشجوی کم تجربه به خود اجازه میدهند خطاب به ایشان بگویند: از این مسائل درس بگیرید!!! آقای ظریف یکی از باتجربه ترین و مسلطترین دیپلماتهای ایران (و بلکه جهان) هستند و آقای روحانی نیز سالها در زمینه امنیت ملی تجربه دارند. کمی انصاف هم بد نیست.
قابل توجه برادر گرامی جناب اقای حاج حسین شریعتمداری !!!
هنر دیپلمات های متخصص , متعهد و مومن ما این بود که توافق نامه بین المللی و چند جانبه ای را با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت ملل متحد محکم کردند که ترامپ با آن همه رجزخوانی ،یارای خروج بی هزینه از آن را ندارد؛ توافقی که آنقدر محکم است که بلافاصله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقابله با رئیس جمهور آمریکا کنفرانس خبری می گذارد! آنقدر محکم هست که ترامپ به راحتی از توافق پاریس، قرار داد تجارت آزاد آمریکای شمالی و حتی از سازمان یونسکو به راحتی خارج شود؛ اما نتواند از برجام خارج شود تا جایی که یکی از مقامات کاخ سفید بگوید که یکی از مشکلات ترامپ با برجام این است که هر نود روز جلوی چشمان اوست! واقعا باید به دولت و بویژه جناب آقای ظریف و همکارانش در وزارت امور خارجه تبریک و دست مریزاد گفت و از این عریزان تشکر و قدردانی کرد.
واقعا کسانی که به اسم دوست و انقلابی و به نام اسلام به این خدمتگزاران واقعی ملت و کشور بدترین فحاشی و تهمتها را زدند چه پاسخی برای فردای خود آماده کرده اند؟
عالی بود احسنت با تشکر
این قدر رپرتاژ آگهی برای ظریف رفته اید که اصلا یادتان رفته که بگوئید واقعا این برجام چه موقع عملیاتی شد؟؟ اصلا عملیاتی شدن و محکم بودن آن از دید ما چیست و از دید امریکاییها چیست؟؟ مگر نه اینکه هم اروپا و هم امریکا تنها فایده برجام را بستن دست ایران از توسعه هسته ای می دانند خوب برای ما چیست؟؟ جز لغو تحریم ها؟؟ آیا این به دست آمده است؟؟ غافلید یا خودفریب که نمی دانید برجام قرار بود تحریم ها را از دست کشور باز کند ولی قرار است تنها تعهدات ما اجراء شود و طرف دیگر به اسامی دیگری تحریم ها را برای ما بیاورد آن وقت شما دارید از تبریک به ظریف می گوئید؟؟ خجالت واژه ای است که در مرام سفله گان جایی ندارد شما هم نشان دادید از این قماشید
عالی بود. احسنت و دست مریزاد
متأسفانه در جای جای متون این گزارش ، جانبداری و غرض ورزی و بی انصافی دیده می شود
مقاله عالی بود بسیار منصفانه
مقاله عالی بود بسیار منصفانه
هر وقت فقط به منافع خودتان فکر کردید ..مردم ایران بر هرکس دیگر دیگر ...عرب ..ترک ..امریکای ووروس ...حماس ....سوریه ..عراق ترجیح دادید .به شما می شود گفت ایرانی .مگر نه ما هرگز شما را نمی پذیریم .جامعه ایرانیان وطن پرست ی .......
ترامپ یارای خروج ندارد؟؟

فهم سیاسیتون خیلی پائینه.

ترامپ انقدر جفتک میزنه به برجام که یا ما از برجام خارج بشیم یا برجام تمام کارایی خودشو از دست بده.

از مدیر یک خبرگزاری انتظار این همه ساده لوحی نداریم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی