بازدید 9525

واکنش توییتری ظریف به اتهام‌زنی‌های ترامپ

اتهام زنی، تهدید و بی حرمتی هرگز ایرانی ها را مرعوب نمی کند
کد خبر: ۷۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲ 14 October 2017
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اظهارت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را «توخالی» خواند و تاکید کرد که « اتهام زنی، تهدید و بی حرمتی هرگز ایرانی ها را مرعوب نمی کند.»

به گزارش ایرنا، ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: برای تعریف سرکش، اظهارات ترامپ را با پاسخ رئیس جمهوری روحانی مقایسه کنید.
 
وی تاکید کرد: همه می دانند که دوستی ترامپ به خاطر فروش به کسانی بود که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهند. حالا می دانیم که جغرافی اش هم همین هدف را دارد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: تعجبی ندارد که حامیان سخنرانی توخالی ترامپ درباره ایران همان سنگرهای دموکراسی در خلیج فارس هستند: عربستان سعودی، امارات و بحرین.
 
 
 
ظریف خاطرنشان کرد: اتهام زنی، تهدید و بی حرمتی هرگز ایرانی ها را مرعوب نمی کند. در نهایت، ترامپ نیز همانند اسلافش این را در خواهد یافت.
 
به گزارش ایرنا، ترامپ روز جمعه در سخنانی ضمن اعلام راهبرد جدید در قبال ایران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد. ترامپ از اعلام خروج آمریکا از برجام امتناع ورزید اما مدعی شد که ایران «مرتکب چندین فقره نقض توافق شده است.»
 
رویکرد ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادهای بین المللی و محافل سیاسی و رسانه های مواجه شده است. طرف های اروپایی برجام تلاش تازه ای را برای حفظ برجام آغاز کرده اند.
 
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر حمایت کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا از توافق هسته ای با ایران، گفت: در هفته های آینده برای متقاعد کردن کنگره آمریکا به حفظ برجام تلاش خواهیم کرد.
 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز جمعه شب در واکنش به اظهارات ترامپ تاکید کرد برجام یک توافق دوجانبه نیست و هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار