بازدید 9704
۸
واکنش کاربرانی ایران شبکه‌های اجتماعی به سخنان ترامپ؛

از داغ شدن #خلیج فارس تا تاکید بر وحدت ملی در مقابل دشمن

گروهی دیگر نیز به دفاع از مواضع، منافع و ارزش‌های ملی ایران نظیر خلیج فارس که از سوی ترامپ مورد هدف قرار گرفته بود، پرداختند. این رویکرد که در اینستاگرام پررنگ‌تر بود، با انتشار تصاویر و متن‌های فراوان همراه شد.
کد خبر: ۷۳۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶ 14 October 2017
کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سخنرانی دونالد ترامپ بسیار گسترده بوده و دو محوریت کلی داشته است؛ تاکید بر وحدت ملی در مقابل دشمن و یادآوری رفتارهای آمریکا و تاکید بر ارزش‌های ملی ایران نظیر خلیج فارس که رئیس جمهور آمریکا با استفاده از تعابیر جعلی کوشید خشنودی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تامین نماید.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از سخنرانی دونالد ترامپ علیه برجام، استفاده از تعبیر جعلی به جای خلیج فارس، عدم تایید برجام و انتقال برجام به کنگره برای بازگرداندن تحریم‌ها و در نهایت اعلام دستور تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، شاهد واکنش‌های گسترده بین‌المللی از جمله عدم همراهی اتحادیه اروپا و سران کشورهای اروپایی با ترامپ بودیم.
 
همزمان با این وقایع، کاربران در شبکه‌های اجتماعی موضع‌گیری‌های گسترده و متفاوتی داشتند و هشتگ‌های متعددی از جمله #روحانی ، #ترامپ ، #ایران ، iran# ، #برجام JCPOA# ، #IRGC ، #خلیج_فارس ، NeverTrustUSA# و ‌IranKeepsPromises# را داغ کردند.
 
گروهی بر اهمیت وحدت ملی تاکید کردند و اکثریت کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی با دیدگاه‌های مختلف موضع گیری‌های جدی در نقد سخنان رئیس جمهور آمریکا داشتند.
 
گروهی دیگر نیز به دفاع از مواضع، منافع و ارزش‌های ملی ایران نظیر خلیج فارس که از سوی ترامپ مورد هدف قرار گرفته بود، پرداختند. این رویکرد که در اینستاگرام پررنگ‌تر بود، با انتشار تصاویر و متن‌های فراوان همراه شد. 
 
در همین راستا رامبد جوان با انتشار تصویری تحت عنوان شناسنامه خلیج فارس، بر ثبت تاریخی خلیج فارس تاکید کرد و نسبت به جعلی که توسط ترامپ رخ داد، واکنش نشان داد.
 
در این میان گروهی نیز بودند که به جای تلاش برای وحدت آفرینی در این شرایط حساس، کوشش کردن در چنین فضایی اقدام به تسویه حساب سیاسی نمایند و تعابیری به کار بردند.
 
واکنش شماری از چهره‌ها و برخی دیگر از کاربران را در توییتر و اینستاگرام به موضع ‌گیری ترامپ بدین ترتیب بود:
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸
بهترین توصیه من به ترامپ اینه که سیاست رو رها کن و برو شغل پدر بزرگت رو ادامه بده بیشتر بهت میاد. م
بابا تورو خدا بگید این توئیتر و فیس بوک رو از فیلترینگ در بیارن تا این سعودیها و امریکایی ها و صهیونیستا رو بشونیم سرجاشون
ای کاش همانطور که به خلیج فارس تعصب داشتیم به اصالت و هویت ایرانی نیز تعصب داشتیم
ترامپ یادش رفته از 17 عضو تروریسم 11سپتامبر ,15نفر از انها تبعه عربستان سعودی است . ایجاد داعش . پدر تروریسم منطقه عربستان سعودی و امارات است چون دلار رشوه میدهند کسی نامی از انان نمیبرد چه دنیای بی رحمی
الان عجیب نیست بین اینهمه حرف ترامپ ملت فقط بابت خلیج عربی بهشون برخورده !؟
ضمن تشکر و تقدیر از همه ی عزیزان که واکنشهای به جا و عالی از خودشان نشون دادن پیشنهاد میکنم شما بزرگوارن که به توییتر و سایر شبکه های اجتماعی دسترسی دارید در صورت امکان این تووییت ها رو به زبان های انگلیسی و عربی نیز ارسال کنید چون مردم ایران در این مورد همه همراه هستند ، مهم اینه که مردم کشورهای عرب زبان و سایر کشورهای دنیا از عقاید ما با خبر بشوند. ممنون
به نظر من فحاشی کردن درست نیست.با ادب جواب دادن مهم است او میخواهد مسئولین و مردم ایران را عصبانی کند و نتیجه دلخواهش را بگیرد و همه ی این کارهها برای ثروت اندوزی خود و امریکااست .بهتر است برای تعامل با دنیا تلاش کنیم و سیاست خارجی مان را طبق شرایطی فعلی عوض کنیم و دوستی و صلح طلبی ایرانیان را به مردم دنیا به ویژه امریکا نشان دهیم.
خدائیش این ترامپ کلا رد داده.
خدا کنه بگه هولوکاست هم کار ایرانیا بوده
بابا خیلی خره این بشر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل