بازدید 17351
۴
واکنش های متنوع و گسترده جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران:

آژانس: ایران به برجام پایبند بوده است/ اعلام حمایت عربستان، بحرین و امارات از موضع ترامپ علیه ایران/ نتانیاهو: سخنرانی ترامپ احتمالا منجر به جنگ می شود!/ البرادعی: رویکرد ترامپ یادآور جنگ عراق است

پس از سخنرانی تند و زننده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران بسیاری از مقامات سیاسی، رسانه ها و کارشناسان امور بین الملل به سخنان وی واکنش های مختلفی نشان دادند.
کد خبر: ۷۳۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 13 October 2017
پس از سخنرانی تند و زننده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران بسیاری از مقامات سیاسی، رسانه ها و کارشناسان امور بین الملل به سخنان وی واکنش های مختلفی نشان دادند.
 
 به گزارش تابناک، همزمان با سخنرانی ضد ایرانی ترامپ، هشتگ‌های «IRGC» (سپاه پاسداران)، «روحانی» و «JCPOA» (برجام) جزو 10 ترند برتر توییتر قرار دارند.
 
 وزیر دولت در سایه بریتانیا: اظهارات ترامپ خرابکاری عمدی است/ نتانیاهو: سخنرانی ترامپ احتمالا منجر به جنگ می شود!/ البرادعی: رویکرد ترامپ یادآور جنگ عراق است/ ریچارد هاس: سخنرانی ترامپ نشان دهنده سیاست تغییر رژیم است
 
 ***
23:15
 
کارل بیلد وزیر خارجه اسبق سوئد:

اگر رئیس جمهور ترامپ خود را به عنوان یک عامل بزرگ برهم زننده توافق ارائه دهد -که درحال انجام است! -چه کسی مایل است که با آمریکا معامله کند؟
 
 ***
23:05

بحرین و امارات نیز به جمع کشورهای حامی راهبرد جدید آمریکا علیه ایران پیوستند.

به نوشته وبگاه شبکه العربیه، دولت بحرین شامگاه جمعه اعلام کرد که این کشور از راهبرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران استقبال و حمایت می‌کند.

وزارت خارجه امارات متحده عربی نیز ضمن استقبال از این راهبرد، مدعی شد که سیاست‌های ایران در منطقه به بی‌ثباتی دامن می‌زند و امارات به همکاری با آمریکا و متحدان آن جهت مقابله با تهدیدات ایران پایبند است.

***
 22:59
 
توئيت دفتر اقدام خارجي اتحاديه اروپا: توافق هسته اي با ايران در جهت خدمت و متعلق به جامعه بين المللي است. هيچ کشوري نمي تواند آن را لغو کند.
 
 ***
22:55
 
آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام کرد ايران به توافق هسته اي پايبند بوده است.
 
***
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از راهبرد ضد ایرانی ترامپ، مدعی شد سخنان وی خیلی مهم بود و احتمالا منجر به جنگ شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از راهبرد ضد ایرانی ترامپ، مدعی شد سخنان وی خیلی مهم بود و احتمالا منجر به جنگ شود.

دولت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال راهبرد جدید آمریکا، اعلام کرد که با واشنگتن برای مقابله با تهران همکاری خواهند کرد.
 
ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی می‌گوید دونالد ترامپ در سخنان خود از ایران با عناوین رژیم یا دیکتاتوری یاد می‌کند و هرگز به آن به عنوان حکومت اشاره نمی‌کند که می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که تغییر رژیم هدف نهایی سیاست آمریکا است.
 
محمد البرادعی نیز در توییتی اعلام کرد: ترامپ یافته های آژانس مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای را نادیده می گیرد و این یادآور آغاز جنگ عراق است. ما عبرت نخواهیم گرفت؟
 
نتانیاهو: سخنرانی ترامپ احتمالا منجر به جنگ می شود!/ رویکرد ترامپ یادآور جنگ عراق است/
 

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد گفت امیدوار است توافق هسته‌ای ایران ادامه پیدا کند.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد: برجام، توافقی کارساز است و آمریکا و متحدان ما از جمله اسرائیل را امن‌تر می‌کنند. 

معاون وزیر خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت اظهارات ترامپ علیه ایران، «بسیار مشکل‌زا» است.

فرانسه،آلمان و بریتانیا(تروئیکای اروپایی) نیز با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد کشورهای خود بر ادامه اجرای برجام تاکید کردند. در این بیانیه آمده است:  ما به برجام و اجرای کامل آن توسط تمامی طرف‌ها متعهد می‌مانیم. حفظ برجام در راستای منافع امنیت ملی ما است.  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مکرراً از طریق برنامه راستی‌آزمایی و نظارتی خود پایبندی ابران به برجام را تأیید کرده است.
 
 کارشناس بی بی سی نیز در همین زمینه گفت که رفتارها و صحبت‌های نامتعادل ترامپ به سود ایران است.
 
 خبرنگار واشنگتن پست نیز نوشت:  اگر هدف ترامپ از سخنرانی امشب خود درباره ایران تقویت حمایت قدرت‌های بزرگ از این کشور و منزوی کردن بیشتر آمریکا بود، باید گفت به موفقیت بزرگی دست یافت.
 
 نتانیاهو: سخنرانی ترامپ احتمالا منجر به جنگ می شود!/ البرادعی: رویکرد ترامپ یادآور جنگ عراق است/تروئیکای اروپایی: به برجام متعهد می مانیم/ ریچارد هاس: سخنرانی ترامپ نشان دهنده سیاست تغییر رژیم است
 لیندسی هیلسام، سردبیر اخبار بین‌الملل شبکه چهار تلویزیون بریتانیا می‌گوید ترامپ می‌گوید ایران توافق برجام را نقض کرده اما بازرسان سازمان ملل می‌گویند که ایران مرتکب چنین نقضی نشده و هیچ کدام از سایر امضاکنندگان این توافق چنین نگرانی ندارند.
 
 امیلی تورنبری وزیر خارجه دولت در سایه بریتانیا اظهارات دونالد ترامپ را درباره ایران "خرابکاری عمدی" خواند و از دولت بریتانیا خواست تا از "کرنش" در مقابل رییس جمهور آمریکا دست بردارد و به او اعتراض کند.
 
خانم تورنبری گفت اینکه توافق هسته‌ای باید اصلاح شود "بی‌اندازه ریاکارانه" است و تنها جایی که این توافق نقض شده فقط در سر دونالد ترامپ است.
 
 سعد الحریری نخست وزیر لبنان در واکنش به سخنان ترامپ نیز گفت که موضع آمریکا درباره ایران ارتباطی با ما ندارد.
 
  بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در یک پیام تصویری اعلام کرد: به برجام متعهد هستیم و به تعامل با همتایان آمریکایی ، اروپایی و ایرانی برای حفظ برجام ادامه می دهیم.
 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴
از سخنان ترامپ بهيچوجه متعجب نشديم، زيرا مشخص بود براى رضايت اين شيخكهاى منطقه و رژيم صهيونيستى خوش خدمتى خواهدكرد تا بتواند بيشتر انها را بچاپد، اما ديگر دنيا رهبران عاقلى هم دارد كه ديگر زير بار امريكا نميروند، نمونه اش بيانيه مشترك المان ،انگليس و فرانسه ، البته ترامپ تقصيرى هم ندارد ، او يك پولدار بى تربيت و قلدر است دنبال منافع مالى براى إثبات شعارهاى انتخاباتى خود است،
چطور میشه حال امارات رو بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
اولیش نرفتن ایرانی ها به دبی
دومیش عدم ترانزیت کالا از دبی
سومیش عدم سرمایه گذاری ایرانی ها تو دبی
و......
گول اروپایی هارو نخورید که با امریکا هستن . چرا موگرینی امریکارو ناقض برجام معرفی نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل