بازدید 1878

بخشی از جمهوری‌خواهان از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در حدود ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکایی از انجام حمله توسط کشورشان علیه کره شمالی در شرایط فعلی حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 13 October 2017
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در حدود ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکایی از انجام حمله توسط کشورشان علیه کره شمالی در شرایط فعلی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک، روابط خصمانه میان واشنگتن و پیونگ یانگ باعث شده بخش قابل توجهی از آمریکایی‌ها انجام حمله علیه کره شمالی را امری مثبت تلقی کنند که در این میان جمهوری‌خواهان با نسبت بیشتری حامی این ایده هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی که دانشگاه کیونگ‌پیاگ انجام داده حدود ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکایی از انجام حمله علیه کره شمالی حمایت می‌کنند و این در حالی است که ۴۲ درصد از جمهوری‌خواهان این کشور گفته‌اند که با انجام چنین حمله‌ای در شرایط فعلی مخالف هستند.

این در حالی است که دموکرات‌های آمریکایی پاسخ متفاوتی به پرسش مربوط به ضرورت حمله به کره شمالی داده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۱۶ درصد از دموکرات‌ها از ایده حمله آمریکا به کره شمالی حمایت می‌کنند و ۷۷ درصد از دموکرات‌های این کشور با این ایده مخالفت دارند.

بر اساس گزارش نیوزویک چنین رویکردی ممکن است تا حدودی مرتبط به عدم اطمینان آمریکایی‌ها به توانمندی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کشورشان برای ورود به مذاکرات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باشد.

اکثریت آمریکایی‌ها در این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که به توانایی‌های ترامپ برای حل این مساله اطمینان چندانی ندارند.

در همین حال نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به سایر بخش‌های دولت واشنگتن برای حل بحران کره شمالی اطمینان بیشتری دارند.

بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که به عملکرد مقام‌های امنیت ملی و دیپلمات‌ها برای حل بحران کره شمالی اطمینان دارند.

در حالی که اکثریت جمهوری‌خواهان از انجام حملات بازدارنده علیه کره شمالی حمایت می‌کنند بخش اندکی از افراد وابسته به این حزب خواهان آن هستند که واشنگتن در راستای مذاکرات با پیونگ یانگ تلاش بیشتری انجام دهند.

البته در مجموع ۶۵ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که آمریکا باید به دنبال مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی باشد و در این میان ۲۹ درصد نیز بر این باورند که چنین کاری صرفاً اتلاف وقت است.

این نظرسنجی با مشارکت ۱۴۸۲ آمریکایی و با حاشیه خطای سه درصد انجام شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر