بازدید 15457

چای سبز و سیاه هیچکدام بر دیگری برتری ندارد

کد خبر: ۷۳۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 13 October 2017
رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه چای سبز و معمولی مورد تایید وزارت بهداشت است، گفت: هر دو چای مفید و قابل استفاده است و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که بمناسبت در پیش بودن روز جهانی غذا و دارو برگزار شد، با بیات اینکه بیست و چهارم مهر ماه، برابر با شانزدهم اکتبر، سالروز جهانی غذاست، اظهار کرد: هدف اساسی سازمان فائو، زدودن فقر و گرسنگی در همه جهان است.

وی با اشاره به اینکه از نظر سازمان غذا و دارو، موضوع سلامت و امنیت غذا در اولویت قرار دارد و این اولویت همانند اولویت بهداشت بر درمان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در حوزه‌های کاهش شکر، نمک و چربی‌های با ترانس بالا در کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به درج نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات، تصریح کرد: نصب نشانگرهای تغذیه بر روی مواد غذایی از دیگر اقدامات مهمی است که در راستای بهبود وضعیت تغذیه مردم انجام شده است.

اصغری سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب و بدخوری، پرخوری و بی‌تحرکی در جامعه را عاملی جهت رشد روز افزون ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار دانست.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ پروانه ساخت برای واحدهای تولیدی مواد غذایی در استان صادر شده است، گفت: ۲۰۰ کارخانه مواد غذایی در استان فعال هستند .

رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه چای سبز و معمولی مورد تایید وزارت بهداشت است، یادآور شد: هر دو چای مفید و قابل استفاده است و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

اصغری درباره روغن های موجود در بازار نیز خاطرنشان کرد: روغن‌های موجود در بازار، اطمینان از مصرف آن حاصل شده و آن چیزی که در برچسب این روغن‌ها اعلام شده با محتوای آن یکسان است.

وی با بیان این که پروتکل‌های جهانی در راستای تأیید سلامت محصولات تراریخته در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: بر اساس این پروتکل‌ها آزمایش‌هایی انجام می‌شود که سالم بودن محصولات تأیید شده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان