بازدید 3414

قیمت طلا تقویت شد

با تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران به سوی داده‌های تورم که در روز جمعه منتشر می‌شود، قیمت طلا نزدیک به بالاترین قیمت‌های دوهفته اخیر خود تثبیت شد.
کد خبر: ۷۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 13 October 2017
با تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران به سوی داده‌های تورم که در روز جمعه منتشر می‌شود، قیمت طلا نزدیک به بالاترین قیمت‌های دوهفته اخیر خود تثبیت شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، با تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران به سوی داده‌های تورم که در روز جمعه منتشر می‌شود و احتمالا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌گذاری‌های مالی بانک مرکزی ارائه خواهد کرد، قیمت طلا نزدیک به بالاترین قیمت‌های دوهفته اخیر خود تثبیت شد.

پس از چهار جلسه پی‌درپی معاملات همراه با سود، اسپات‌گلد پس از این که در معاملات امروز به قیمت ۱۲۹۷.۴۰ دلار رسید در قیمت ۱۲۹۱.۳۴ دلار تثبیت شد. پیش‌خرید طلای آمریکا هم با رشدی ۰.۷ درصدی به قیمت هر اونس ۱۲۹۸ دلار رسید.

فواد رزاق‌زاده، تحلیل‌گری از فورکس دات کام، می‌گوید: اگر داده‌های تورم از آن‌چه انتظار می‌رفت بیشتر باشد یا لااقل به سطح مورد انتظار برسد، این می‌تواند باعث تقویت دلار شود که در نتیجه طلا افت خواهد کرد.

 صورت‌جلسه‌های جلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران این بانک بحث‌هایی طولانی در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره داشته‌اند.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است چراکه این کار باعث تقویت قیمت دلار می‌شود که ارزش این فلز گران‌بها هم با آن سنجیده می‌شود.

چندین سیاست‌گذار گفته‌اند که در طول این چند ماه تا قبل از این که در مورد افزایش نرخ بهره آینده بانک مرکزی تصمیم‌گیری کنند، بر داده‌های تورم تمرکز خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان