بازدید 3666

لاریجانی وارد سن پترزبورگ شد

کد خبر: ۷۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶ 13 October 2017
علی لاریجانی رییس مجلس شورای إسلامی در صدر یک هیات عصر پنجشنبه برای شرکت در صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس و مذاکره با همتایان وارد شهر سن پترزبورگ روسیه شد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای إسلامی هنگام ورود به فرودگاه سن پترزبورگ ازسوی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و نماینده دوما مورد استقبال قرار گرفت.
 

لاریجانی در چارچوب این سفر امروز جمعه با رییسان دوما و شورای فدراسیون روسیه (سنا) دیدار و در نشست مجالس سازمان منطقه ای امنیت دسته جمعی نیز شرکت خواهد کرد.
 
نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس با شرکت هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور هم از روز شنبه در سن پترزبورگ آغاز می شود.
 
بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس کشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شرکت دارند.
 
تقویت همکاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی کشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمکراسی از دستورهای کار اجلاس اتحادیه بین المجالس اعلام شده است.
 
سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شرکت کننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است.
 
کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل