بازدید 5947

پاسخ اقلیم کردستان عراق به درخواست بغداد

وزارت پیشمرگه منطقه کردستان عراق مدعی شد که دولت عراق نیروهای خود را از سنجار تا کرکوک برای حمله مستقر کرده و اربیل، پیش‌شرط‌ های بغداد برای شروع گفت‌گوها را قبول نمی‌کند.
کد خبر: ۷۳۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷ 13 October 2017
 وزارت پیشمرگه منطقه کردستان عراق مدعی شد که دولت عراق نیروهای خود را از سنجار تا کرکوک برای حمله مستقر کرده و اربیل، پیش‌شرط‌ های بغداد برای شروع گفت‌گوها را قبول نمی‌کند.

العالم نوشت: وزارت پیشمرگه کردستان عراق می‌گوید، اربیل هیچ گونه پیش شرطی را از سوی بغداد برای گفت‌و‌گو قبول نمی‌کند.

شبکه العربیه گزارش داد، وزارت پیشمرگ مدعی شد که دولت مرکزی عراق نیروهای خود را از سنجار تا کرکوک مستقر کرده تا به نیروهای کرد حمله کند، ادعایی که دولت عراق دیروز آن را رسما تکذیب کرد و گفت که هرگز علیه شهروندان خود اعلان جنگ نمی‌کند.

پیشمرگه مدعی شد که این تحرکات می‌تواند منجر به درگیری‌های شدید شود.

وزارت پشمرگه کردستان در حالی مدعی آمادگی نیروهای عراقی برای حمله به مناطق مورد مناقشه است که طی روزهای گذشته صدها عناصر تروریستی وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از قندیل به کرکوک اعزام شده‌اند.

وزارت پیشمرگه کردستان همچنین اعلام کرد که رهبران کردستان هیچ گونه پیش شرطی را از طرف بغداد برای شروع گفت‌‌وگوها قبول نمی‌کند.

پیشمرگه اعلام کرد که که تنها برای گفت‌وگو در خصوص پرونده‌های باز آمادگی دارد و هیچ گونه پیش شرطی را قول نمی‌کند.

«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق عصر پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که اربیل پیش از آغاز مذاکرات با دولت بغداد، باید حاکمیت دولت مرکزی را بر فرودگاهها، گذرگاهها و صادرات نفت را بپذیرد.

او در گفت‌و گو با خبرگزاری رویترز، شرط دیگر را التزام اربیل به یکپارچگی و وحدت عراق قبل از هر گفت‌و‌گویی اعلام کرد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق نیز بعد از ظهر امروز در نشست مقامات مسئول محلی و شخصیت‌های برجسته استان الانبار گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که عراق به گذشته بازگردد و ادبیات طائفه‌گری و تجزیه‌طلبی در آن حاکم شود. ما از ارتش علیه شهروندان کُرد یا سایر شهروندان خود استفاده نخواهیم کرد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر