بازدید 1929

هشدار حزب سبز آلمان درباره عواقب فاجعه بار لغو برجام از طرف آمریکا

یکی از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان درباره عواقب فاجعه بار لغو برجام از طرف آمریکا هشدار داده و آن را خطر بزرگی برای امنیت اروپا دانست.
کد خبر: ۷۳۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ 11 October 2017
 یکی از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان درباره عواقب فاجعه بار لغو برجام از طرف آمریکا هشدار داده و آن را خطر بزرگی برای امنیت اروپا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "امید نوری پور"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان در گفت وگو با "دویچه وله" در پاسخ به این پرسش که با توجه به رویکرد خصمانه آمریکا در قبال برجام برای اروپاییان چه راهی وجود دارد که بتوانند این توافق را نجات دهند گفت: اروپاییان باید به آمریکایی ها خیلی شفاف و واضح بگویند که ما همگی به شدت تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت اگر این توافق لغو شود و عوارض پیش بینی شده جانبی آن رخ دهد. این مسئله تاثیر جدی بر امنیت ما در اروپا خواهد داشت. واضح است که توافق هسته ای برای هیچ یک از طرف ها توافق کاملی نیست.  اما این توافقی است که به وسیله مذاکرات طولانی مدت به دست آمده است.

وی در ادامه تاکید کرد که بدون این توافق هیچ گونه بازرسی در ایران وجود نخواهد داشت و پایان بازرسی ها سریع ترین راه برای دستیابی ایران به بمب هسته ای است. از طرفی با لغو برجام و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افراط گرایان در ایران قدرت می گیرند. این شرایط طبیعتا برای تلاش های صلح در خاورمیانه بد است.

نوری پور در ادامه درباره وقوع یک مسابقه تسلیحات اتمی در خاورمیانه با لغو برجام و دستیابی احتمالی تهران به سلاح اتمی هشدار داده و گفت: این مسئله می تواند منازعات در خاورمیانه را هسته ای کند. این شرایطی فاجعه بار بخصوص برای اروپاییان که در همسایگی مستقیم این منطقه قراردارند به همراه خواهد داشت. ما باید آشکارا این مسائل را به آمریکایی ها بگوییم و فرقی نمی کند که چه کسی و با چه تن صدایی، اما این مسئله باید فوری و حالا گفته شود.

وی همچنین در بخش دیگری از این مطلب انتقاد شدیدی به رویکرد ترامپ در قبال عربستان با توجه به سیاست های تجاوزکارانه این کشور در یمن وارد کرده و این اظهار نظر ترامپ که سعودی ها همان هایی هستند که صلح را به خاورمیانه می آورند مضحک خواند.

وی همچنین تصریخ کرد که ما باید هم با عربستان و هم با ایران گفتگو کنیم. ما خیلی چیزها برای گفتن با هم داریم و طبیعتا باید تلاش کنیم بین این دو کشور در منطقه میانجی گری کنیم. وی همچنین انتقاد شدیدی به فروش تسلیحات بالا به عربستان وارد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بار دیگر درباره عواقب فاجعه بار لغو برجام هشدار داده و گفت: اگر آمریکا این توافق را لغو کند و تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کند بنابراین برای اروپاییان راه  دیگری جز این باقی نمی ماند که همراه با روس ها و چینی ها با ایران وارد بحث و گفتگو شوند تا ببیند چگونه می توانند از این مسئله که همچنین طرف ایرانی این توافق را لغو کند جلوگیری کنند. ما باید این  مسئله را مورد بررسی قرار داده و با هم گفتگو کنیم و بینیم آیا پیشنهادی وجود ندارد که انجام دهیم تا این توافق همچنان اجرایی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر