بازدید 6049
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری:

برای عبور از موانع،نیازمند «رهبران تغییر» هستیم؛در امنیت و دفاع پیشرفت معجزه آسا داشتیم؛فناوری ما عقب مانده است؛در اقتصاد و مسئال شهری عقب هستیم

موانع اصلی زیست سیاسی و اجتماعی ما در اقتصاد و نوسازی صنایع است و امروز فناوری‌های ما عقب مانده است، تصریح کرد: در مدیریت اقتصادی و فرهنگی ضعف‌هایی داریم و در مسئله نظام شهری دچار مشکلاتی هستیم و به همین دلیل توانمندسازی نیاز فوری و اساسی کشور است و بدون آن نمی‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
کد خبر: ۷۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 11 October 2017

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مدیریت اقتصادی و فرهنگی ضعف‌ها و در مسئله نظام شهری مشکلاتی داریم و جهاد توانمندسازی نیاز فوری و اساسی کشور ماست و بدون آن نمی توانیم از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز چهارشنبه 19 مهرماه در نشست خبری افتتاح «پروژه ملی توسعه و توانمندسازی ۱۰۰۰ مدیر خط مشی گذار بخش عمومی» که در محل موسسه اسماء برگزار شد با بیان اینکه ملت ایران در انقلاب اسلامی اهداف بزرگی را انتخاب کرد و رسیدن به آنها نیازمند تلاش و آماده‌سازی نسل‌های جدید انقلاب است، اظهارداشت: ملت ایران در انقلاب اسلامی تنها دنبال براندازی شاه نبود بلکه علاوه بر آن هدف بزرگ احیای تمدن بزرگ را دنبال می‌کرد و این مسئله و رسیدن به این تمدن بزرگ نیازمند تلاش بزرگی است.

وی افزود: در ۴۰ سالی که پس از انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌ایم گام‌های بلندی برداشتیم ولی تا نیل به مقاصد نهایی باید گام‌های بزرگتری برداریم و هرچه هدف بزرگتر باشد نیازمند فداکاری بیشتری هستیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال خاطرنشان کرد: البته نتوانسته‌ایم همه حوزه‌های حیات خود را کامل کنیم در بعد امنیت، سیاست و دفاع پیشرفت‌های معجزه‌سازی به دست آورده‌ایم ولی در بعد اقتصاد، فرهنگ و فناوری و اجتماعی و نظام شهری در حوزه تمدن سازی هنوز ابتدای راه هستیم. 

دکتر رضایی با بیان اینکه موانع اصلی زیست سیاسی و اجتماعی ما در اقتصاد و نوسازی صنایع است و امروز فناوری‌های ما عقب مانده است، تصریح کرد: در مدیریت اقتصادی و فرهنگی ضعف‌هایی داریم و در مسئله نظام شهری دچار مشکلاتی هستیم و به همین دلیل توانمندسازی نیاز فوری و اساسی کشور است و بدون آن نمی‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: نسل اول انقلاب بزرگترین سرمایه فتح قله‌های دفاع، سیاست و امنیت است و ایران امروز در این 3 حوزه در قله قرار دارد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خوشنودی از برگزاری دوره‌های کادرسازی با رویکرد آینده‌نگری در این پروژه گفت: در دانشگاه انقلاب و دفاع مقدس صدها هزار نیروی انسانی را تربیت کردیم و در این 40 سال از این نیروی انسانی تغذیه می‌کنیم. 


وی با بیان اینکه اگر امروز در علم و فناوری ، اقتصاد و شهرسازی با مشکلاتی مواجهیم باید به نیروی انسانی‌مان آماده سازی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی برگردیم، تصریح کرد: باید نسل سوم و چهارم را برای رفع مشکلات پیش روی انقلاب آماده کنیم.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند رهبران تغییر هستیم، گفت: این رهبران باید شرایط فرهنگی، اقتصادی وعلمی و فناوری را تغییر دهند و بدون آنها پیشرفتی در این حوزه‌ها نخواهیم داشت و ما نیازمند رهبرانی شجاع و آگاه هستیم. 

وی در همین راستا تاکید کرد: رهبران شجاع و آگاه در اقتصاد، علم، فناوری، شهرسازی و آموزش و پرورش و دانشگاه ملت را از موانع تصنعی و تاریخی همچون تحریم عبور می‌دهند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب باید در حوزه توانمندسازی روحی فعال شوند، تصریح کرد: بدون احساس مسئولیت نمی‌شود هدف‌گذاری‌های بزرگی را صورت داد و روحیه اعتماد به‌نفس و ما می‌توانیم باید مورد توجه قرار گیرد. 

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به برخی ریشه‌های معضل فساد در کشور خاطرنشان کرد: یکی از دلایل گسترش فساد در کشور این است که ما مشاوران تأثیرگذار نداریم تا بتوانند گلوگاه‌های فساد را با مشاوره‌های خلاقانه و راهگشا ببندند. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به عدم ایجاد گسست مهارتی بین نسل کنونی و نسل‌های گذشته انقلاب، خاطرنشان کرد: نسل‌های ۳ و ۴ باید مهارت‌های نسل‌های گذشته را فرا بگیرند تا دچار گسست مهارتی نشویم.

رضایی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها با این عنوان که ایران به کشورهای محور مقاومت کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند، تصریح کرد: ما با انتقال تجارب به سوریه و عراق به این کشورها کمک کرده و در این زمینه مؤثر بودیم و اینکه می‌گویند ایران پول و سلاح به عراق و سوریه می‌دهد دروغی بیش نیست چون ما در جنگ تحمیلی هم پول و تسلیحات نداشتیم ولی سرمایه نیروی انسانی و معنوی را داشتیم که همان سرمایه را به لبنان، سوریه و عراق صادر کردیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امروز حشدالشعبی تشکیل شده و با داعش مبارزه می‌کند و حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را شکست می‌دهد و جیش‌الوطنی سوریه توانسته داعش را در جای خود بنشاند تنها حاصل انتقال سرمایه معنوی و دانشی است که ایران به این کشورها صادر کرده است.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه باید به نسل سوم و چهارم انقلاب دل و جرات خلاقیت بدهیم، گفت: امروز موتور پیشرفت‌های جدید نوآوری و خلاقیت است و اگر در انقلاب و دفاع مقدس خلاقیت نداشتیم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تأکید بر اینکه باید توانمندسازی را از ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس آغاز کنیم، گفت: ما می‌توانیم به عظمت و شکوه مد نظر خود برسیم و به شعارهای آرمانگرایانه خود دست پیدا کنیم ولی این کار بدون تولید رهبرانه تغییر در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

وی در بخش دیگری از این برنامه و در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تربیت مدیران تأثیرگذار گفت: تاکنون در دبیرخانه مجمع این کار را ۸ الی ۹ سال پیش شروع کرده‌ایم، در دانشگاه شریف، دانشگاه آزاد اندیشکده‌ نوع سومی تأسیس کرده‌‌ایم و در موسسه علمی کاربردی نور نیز دوره‌های مدیریت تشکیل می‌شود.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی پیرامون توجه مجمع تشخیص مصلحت نظام به حمایت از مؤسسات فناوری، گفت: در سیاست‌های کلی برنامه ششم یکی از تاکیدات مجمع تقویت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، این سیاست‌ها در برنامه تبدیل به قانون شده و در اجرا هم نظارت می‌کنیم که دولت و مجلس حمایت‌های کافی را از این شرکت‌ها خواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر