بازدید 8001
الیاس حضرتی در گفت و گو با «تابناک»؛

رفتار روحانی باعث سرخوردگی نیروهای اصلاح طلب شده است/ اصلاحات تا آخر پای روحانی خواهد ماند

به نظر می رسد، عدم انتخاب وزرا از میان نیروهای اصلاح طلب و همچنین رعایت نکردن برخی وعده های انتخاباتی روحانی در انتخاب افراد برای پست های مدیریتی، یک نوع سرخوردگی برای فعالان سیاسی جناح اصلاح طلب ایجاد کرده و برخی فعالان سیاسی این جناح دیگر حتی تمایلی به اظهار نظر در این مورد هم ندارند.
کد خبر: ۷۳۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 15 October 2017
رفتار روحانی باعث سرخوردگی نیروهای اصلاح طلب شده است/ اصلاحات تا آخر پای روحانی خواهد ماند  پس از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب روحانی به ریاست جمهوری، بسیاری از فعالان سیاسی جناح اصلاح طلب انتظار داشتند، بخشی از امورات به نیروهای این جناح سپرده شود، ولی با معرفی کابینه به مجلس، این انتظارات به حداقل خود رسید.
 
به گزارش «تابناک»؛ به نظر می رسد، عدم انتخاب وزرا از میان نیروهای اصلاح طلب و همچنین رعایت نکردن برخی وعده های انتخاباتی روحانی در انتخاب افراد برای پست های مدیریتی، یک نوع سرخوردگی برای فعالان سیاسی جناح اصلاح طلب ایجاد کرده و برخی فعالان سیاسی این جناح، دیگر حتی تمایلی به اظهار نظر در این مورد هم ندارند.

در این میان، برخی حتی از دور خوردن افراد این جناح سخن به میان می آورند. با این حال، برخی نظر دیگری دارند و بر این باورند، از آغاز هم انتظار اینکه روحانی یک کابینه اصلاح‌طلب داشته باشد، نمی رفت؛ البته کسی هم تصور نمی‌کرد، کرسی های اصلاح‌طلب کابینه کاهش یابد.

بنا بر این گزارش، با توجه به وعده‌هایی که آقای روحانی در انتخابات داد و هزینه سنگین اصلاح‌طلبان برای موفقیت او به گونه‌ای بود که ترکیب کابینه چندان با انتظاراتشان هماهنگ نبود، به همین دلیل در بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب سرخوردگی ایجاد شد.

الیاس حضرتی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اصلاح طلبان به عنوان یک جمعیت با نفوذ و صبور، همان گونه که در زمان انتخابات از روحانی حمایت کردند و تمام ستادهای انتخاباتی وی را بر عهده گرفتند و مدیریت کردند، روحانی را همچنان رئیس جمهور خود می دانند و به پشتیبانی خود از وی ادامه می دهند.

این نماینده مجلس گفت: البته ما نقدهایی در گذشته و الان به دولت داریم؛ چنانچه این نقدها را به دولت های قبلی مانند دولت آقای هاشمی و خاتمی نیز داشته ایم. این نقدها جزئی از جوهره و ذات اصلاح طلبی است که حتی به نزدیک ترین افراد خود نیز دارند و هرگز چشم خود را روی وقایع نمی بندند؛ اما این نقدها دلیل نمی شود که حمایت خود را از منتخب ملت قطع کنند و یا به طور کلی نا امید شوند. با این حال گلایه هایی وجود دارد که در ترکیب هیأت وزیران و نیروهایی که به عنوان وزیر معرفی شدند، بیش از هر چیز دیگری وجود داشت؛ اما با این حال، فراکسیون امید یکپارچه به آنها رأی داد.

این عضو فراکسیون امید همچنین ادامه داد: بخش مهمی از آرای بالایی که وزرا در مجلس آوردند، مربوط به اقدام فراکسیون امید بود که به همه رأی داد، ولی همان گونه که گفتیم، نقدها وجود دارد و ما هر زمان لازم باشد، نسبت به عملکردهایی که به نظر ما مناسب نیست، نقدهایی خواهیم داشت.

حضرتی در ادامه گفت: اینکه گفته می شود بسیاری از وزرا در ستادها فعال نبودند یا در انتخابات کمک نمی کردند، قدری بی انصافی است؛ منهای افراد انگشت شماری که فعالیتی نداشت، بقیه با وجود محدودیت های اداری فعال بودند، حتی برخی از این افراد شاید به خاطر تفکر و عقیده به ستادها نیامده بودند و به فکر خودشان بودند، ولی در انتخابات به خاطر خودشان هم که شده، فعال بود.

وی یادآور شد: اما بحث فعال بودن در انتخابات، یک بحث است و بحث اینکه چه کسانی در این شرایط پر مشغله کشور، توانایی و کارآمدی لازم را دارد، مهم تر است؛ البته این درست است که اعضای ستاد روحانی که برخی از آنها شبانه روز زحمت کشیده اند، مورد نامهربانی قرار گرفته اند.

به نظر من، دولت در انتخاب افراد کارآمد موفق نبوده و این بزرگترین ایراد دولت است و همین باعث سرخوردگی برخی اصلاح طلبان شده است، البته مقداری این وضعیت طبیعی به نظر می رسد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: توقعات و انتظارات از روحانی بیش از اندازه بود، همه فکر می کردیم روحانی در دور بعد دارای چند ویژگی خواهد بود که در دور قبل نداشته، اولین آن تجربه و جمع بندی چهار سال قبل بود، که خود این سرمایه بسیار ارزشمندی بود.

وی گفت: دومین ویژگی که متصور می شد، این بود که روحانی شناخت کاملی از افراد و نیروها پیدا کرده که قبلا از آن بی بهره بوده است. سومین نکته این بود که آرای بسیار خوب و قوی نسبت به دور قبل کسب کرده بود که خود این موضوع، یک امتیاز بسیار حیاتی بود.

این نماینده ادامه داد: ویژگی بعدی که روحانی را نسبت به دور قبل ممتاز می کرد، این بود که روحانی در این دوره یک مجلس همراه داشت که بر خلاف مجلس قبل مخالفش بود را در کنار خود داشت و پنجمین نکته برتری روحانی نسبت به دور یازدهم، برگ برنده برجام بود که باعث رونق اقتصادی و رفت و آمدهای سیاسیون به کشور شده بود را همراه داشت.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح طلب ها تصور می کردند با این ویژگی ها روحانی توقعات این جریان را برآورده خواهد کرد، اما روحانی هیچ یک را برآورده نکرد، ولی این گونه هم نبود که همه چیز به هم بخورد و ما باید تا پایان در کنار وی بمانیم تا اوضاع از این هم بدتر نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار