بازدید 14746

مسمومیت دارویی در کمین سالمندان

کد خبر: ۷۳۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 11 October 2017
متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی با اشاره به اینکه تکرار مصرف دارو در سالمندان موجب مسمومیت آنها می‌شود، گفت: نزدیکان سالمندان باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش فارس، عبدالکریم پژومن، متخصص مسمومیت‌های شیمیایی با بیان اینکه درباره مصرف دارو به ویژه برای سالمندان باید توجه بیشتری کرد، گفت: نزدیکان و اطرافیان این افراد  باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار سالمندان  قرار دهند.

وی ادامه داد:  قرار دادن دارو به مقدار زیاد ممکن است موجب شود سالمند بیش از آنچه لازم است داروها را مصرف کند و دچار مسمومیت شود.

این متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی شبکه رادیویی سلامت تاکید کرد: در سالمندان پدیده ای است به نام اتوماتیزه یعنی رفتارهای تکرار گونه وجود دارد لذا گاهی فراموش می‌کنند که داروهایشان را مصرف کرده یا نکرده اند.

پژومن در پایان اظهارداشت: لذا در بسیاری از مواقع سالمندان مصرف دارو را تکرار می‌کنند و دچار مسمومیت می‌شوند  همچنین برای سالمندانی که چند بیماری دارند و ناچار هستند چندین دارو را با هم مصرف کنند، احتمال فراموشی در زمان و مقدار دارو بیشتر می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان