بازدید 5250

وندی شرمن: ترامپ اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود

کد خبر: ۷۳۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 10 October 2017
قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای گفت که «ترامپ با خروج از برجام اشتباه بزرگی را مرتکب می شود».

به گزارش فارس، «وندی شرمن» قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی برای روزنامه «نیویورک‌تایمز»‌ تأکید کرد:‌«دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با خروج از برجام اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد».

بنا بر گزارش روزنامه «نیویورک‌تایم»، شرمن در یادداشت خود نوشته است: «این هفته انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند. به نظر می‌رسد که آقای ترامپ این اقدام را علیرغم این واقعیت صورت می‌دهد که ایران مفاد این توافق را نقض نکرده است.

وی افزود: «در حقیقت، مقامات تیم امنیت ملی ترامپ نیز صراحتا اعلام کرده‌اند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز که مسئول راستی‌آزمایی این توافق است، هشت گذاشت طی دو سال گذشته با چنین نتیجه‌گیری‌هایی منتشر کرده است».

شرمن در ادامه این یادداشت نوشت:‌«با وجود تمام اینها، به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آمریکا آماده است تا اعلام کند که این توافق دیگر منافع امنیت ملی حیاتی آمریکا را تأمین نمی‌کند، آن هم به دلیل فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران در خاورمیانه... از جمله در سوریه و یمن».

قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است:‌«حق با دولت ترامپ است که می‌گوید فعالیت‌های ایران ثابت منطقه را بر هم می‌زد اما آنجا که می‌گویند این رفتارها در تناقض با روح توافق هسته‌ای است، و اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق، به همین دلیل توجیه شده است، کاملا در اشتباهند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل