بازدید 7600

رئیس جمهور باید دین خود را به مردم ادا کند؛ روحانی تعلل کند، فشارها زیاد می شود

برخی فعالان سیاسی منتسب به جناح اصلاح طلب نیز بر این باورند، انتظارات آنها از انتخاب اعضای کابینه برآورده نشده است و رئیس جمهور باید با معرفی این افراد، در حد امکان، انتظار این جناح را برآورده کند.
کد خبر: ۷۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 10 October 2017
روحانی در انتخاب این دو وزیر باید انتظارات اصلاحطلبان را لحاض کند/ نفع روحانی است که هر چه سریع تر وزیر علوم را معرفی کند  با اینکه حدود یک ماه از انتخاب اعضای کابینه در مجلس شورای اسلامی می گذرد، همچنان وضعیت وزارت علوم مشخص نیست؛ هر چند انتظار بر این بود که روحانی تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، تکلیف وزیر این وزارت خانه را روشن کند، هنوز کسی برای تصدی این وزارت خانه به مجلس شورای اسلامی معرفی نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ معرفی نشدن وزیر برای این وزارت خانه، باعث برخی شائبه ها در میان فعالان سیاسی کشور شده است. برخی بر این باورند، وجود برخی اختلاف نظرها میان بعضی از ارکان قدرت، باعث این تأخیر شده و برخی بر این اعتقاد هستند که احتمال اختلاف نظر بین اعضای کابینه معرفی، وزیر را دچار شک و تردید کرده است.

در این میان، برخی فعالان سیاسی منتسب به جناح اصلاح طلب نیز بر این باور هستند که انتظارات آنها از انتخاب اعضای کابینه برآورده نشده است و رئیس جمهور باید با معرفی این افراد در حد امکان انتظار این جناح را برآورد.

بهرام پارسایی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: گویا در اوضاع کنونی هم به نفع دانشگاه و دانشگاهیان است که وزیر علوم معرفی شود و هم به نفع خود روحانی است که تلکیف این وزرات خانه را مشخص کند، پس دلیلی برای این تأخیرها وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: رئیس جمهوری که در دور دوم رأی آورده است، نباید در انتخاب وزیر شک و تردید و این میزان تأخیر داشته باشد. باید از مدت ها قبل و حتی پیش از انتخابات، گزینه های خود را در نظر می گرفت و بلافاصله بعد از انتخابات، آنها را به مجلس معرفی می کرد.

پارسایی افزود: وزرات علوم، وزارت خانه بسیار مهمی است و زیردستان این وزارت خانه و سهم بسیاری از بدنه این دستگاه را دانشجویان تشکیل می دهند که نقش بسیار مهمی نیز در انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور داشتند؛ بنابراین، انتظار می رفت، کابینه زودتر از اینها معرفی و در رأس آنها تکلیف وزارت علوم مشخص می شد.

وی گفت: دلیل این تعلل مشخص نیست و به نظر می رسد، به نفع خود روحانی هم نیست و هر چقدر زمان می گذرد، کسانی هم که قصد فشار آوردن به وی را دارند، کار را تشدید می کنند و انتخاب برای خود رئیس جمهور هم سخت تر می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ممکن است فشارهایی برای انتخاب وزیر به دولت وارد شود ادامه داد: همان گونه که گفتم هر قدر زمان بگذرد، فشارها بیشتر می شود؛ اما رئیس جمهور دستش باز است. هر قدر هم که فشار وجود داشته باشد، باید روحانی به رأیی که از مردم گرفته و وعده هایی که در زمان انتخابات داده است، پایبند باشد.

وی گفت: در کل کابینه انتظارات آن گونه که باید برآورده نشد، ولی انتظار ما این است که در انتخاب وزرات علوم، بخشی از خواسته مردم محقق شود. روحانی وامدار کسی نیست و اگر هم وامدار کسی باشد، وامدار افرادی است که به وی رأی داده اند. روحانی مدیون مشارکت مردم است و باید با رفتار خود، دین خود را به مردم ادا کند.

وی همچنین یادآور شد: رأی روحانی همان طور که خودش هم آن را رد نمی کند، رأی اصلاح طلبی بود و اصلاح طلبان هم تا کنون مصداقی برای انتخاب وزرا نداده اند؛ اما شاخصه هایی دارند که اگر رعایت می شد، کابینه قوی روی کار می آمد. انتظار ما این بود که کابینه از نظر سیاسی، قومیتی، مذهبی و جامعه زنان لحاظ می شد؛ اما نشده و امیدواریم، در این دو مورد این انتظارات تا حدودی برآورده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار