بازدید 3152

حل تاخیر پروازهای اربعین با تعامل با شرکت‌های هوایی کشورهای همسایه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که برای جلوگیری از تاخیر در پروازها در اربعین با شرکت های هوایی کشورهای همسایه تعامل دو سویه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۷۳۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 09 October 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاخیر پروازهای نجف به ایران اظهار داشت: تعداد هواپیماها و پروازهای ایران با میزان متقاضیان سفر هوایی همخوانی و تناسب ندارد، هر چند در چند سال گذشته اقداماتی برای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفته است اما این اقدامات همچنان پاسخگوی متقاضیان سفرهای هوایی در کشور نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دولت، مجلس و منتقدین از نوسازی ناوگان هوایی کشور استقبال کنند، گفت: انتظار می رود با حمایت از شکل نوسازی ناوگان هوایی و خرید هواپیماهای نو، بتوانیم پاسخگوی نیاز مسافرین باشیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین با مشکل کمبود هواپیما مواجه خواهیم شد، بیان داشت: در سنوات گذشته در زمان مراسم اربعین حتی پروازهای داخلی نیز دچار مشکل شده، باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد البته نمی توانیم در این بازه زمانی کوتاه هواپیما خریداری کرد بلکه باید راه و روش دیگری در پیش گرفت.

وی پیشنهاد داد: با این حال امسال می توان تا قبل از رسیدن ایام اربعین و رسیدن سفرها به عراق، با شرکت های هوایی سایر کشورها فضای تعامل دو سویه ایجاد کرد تا تاخیر در پروازها به عراق دراین بازه زمانی به حداقل برسد.

حسین زاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه این پیشنهاد مقطعی و در کوتاه مدت نیاز کشور را برطرف می کند، بیان داشت: برای حل مشکل در بازه زمانی همکاری و تعامل با شرکت های هوایی کشورهای همسایه است اما بعد از این بازه زمانی باید به سمت سرمایه گذاری و خرید هواپیمای جدید برویم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در دو سال اخیر چهار هواپیما خریداری و تحویل داده شده است، گفت: این تعداد پاسخگوی نیاز کشور نبوده اما تا حدودی توانسته پروازهای داخلی را پوشش دهد، شخصا اعتقاد دارم برای بهبود جابجایی مسافر باید از توسعه حمل و نقل ریلی شروع کرد.

جبران خلاء حمل و نقل هوایی با توسعه راه ریلی

وی ادامه داد: از آنجایی که حمل و نقل ریلی امن و ارزان است اگر سرعت سفر در این بخش افزایش پیدا کند، می توان خلاء حمل و نقل هوایی را جبران کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کل کشور اظهارداشت: طبق برنامه پنجم توسعه باید سالانه 12 هزار 500 کیلومتر راه ریلی ایجاد می شد، اما در واقع بودجه کشور تنها می تواند سالی 180 میلیارد تومان تامین مالی کند، با این حال اگر اهداف برنامه محقق شود می توان خلاء سیستم هوایی را پر و از هواپیماهای نو در پروازهای خارجی استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار