بازدید 12802

ناگفته‌های پلیس در پرونده اسیدپاشی اصفهان

کد خبر: ۷۳۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 09 October 2017
با گذشت ۳ سال از حادثه اسیدپاشی اصفهان رئیس پلیس آگاهی ناجا جزئیات تازه‌ای از این پرونده بازگو کرد.

به گزارش همشهری، سردار محمدرضا مقيمي گفت: مهرماه سال93 بود كه گزارش اسيدپاشي به چند زن اصفهاني در اختيار پليس قرار گرفت. در اين خصوص پرونده همچنان مفتوح است و حدود 2هفته پيش بود كه جلسه‌اي با حضور رئيس پليس آگاهي اصفهان صورت گرفت و موضوع را پيگيري و بررسي كرديم. نمي‌خواهم بگويم كه فرد مجرم پيدا نمي‌شود، حتي ممكن است به‌دليل ارتكاب جرايمي ديگر با اين فرد برخورد شده باشد.

وي افزود: در بررسي‌هاي پليس تلاش‌هاي زيادي براي شناسايي عامل اسيدپاشي انجام شد، حتي فردي كه شباهت‌هاي بسياري در اين پرونده با عامل اين اسيدپاشي داشت، دستگير شد. او ادعاهايي را مطرح كرده بود اما همكاران ما به‌دليل عدم‌همخواني برخي از زواياي قطعي اين پرونده و مستندات پليسي با اين فرد، نتوانستند بپذيرند كه وي عامل اين اسيدپاشي‌هاست.

رئيس پليس آگاهي ناجا گفت: همكاران ما تلاش زيادي براي دستگيري اسيدپاش اصفهان انجام دادند و به يك‌قدمي دستگيري او هم رسيده بودند و از نظر زماني تنها 2دقيقه با دستگيري وي فاصله داشتند. قطعا اگر فضاي آرامي وجود داشت و مجرم احساس خطر نمي‌كرد، بيرون مي‌آمد و ما مي‌توانستيم دستگيرش كنيم اما برخي رسانه‌ها جلوجلو حكم اعدام براي مجرم صادر كردند و فضا طوري شد كه متهم ديگر بيرون نيامد و به‌عبارتي صحنه را ترك كرد. با توجه به اينكه تمام كشور روي اين موضوع حساس شده بود، طبيعتا كسي كه اين جرم را انجام داده بود، اقدام مجرمانه ديگري انجام نداد.

سردار مقيمي درخصوص اينكه آيا دوربين‌هاي مداربسته چهره مجرم را ثبت كرده‌اند، گفت: در آن زمان متأسفانه دوربيني در محل‌هاي حادثه نبود. با اين حال كارآگاهان پليس آگاهي پيگير اين پرونده هستند تا عامل اين اسيدپاشي را دستگير كنند. ‎
 
اميد سهيلا به بينايي

رئيس پليس آگاهي ناجا در حالي خبر از مفتوح بودن پرونده اسيدپاشي اصفهان داد كه خبرگزاري ايسنا گزارش كرد بينايي سهيلا جوركش، يكي از قربانيان اسيدپاشي اصفهان برگشته است. سهيلا كه براي درمان از 8‌ماه قبل راهي بوستون آمريكا شده بود گفت:

اين جراحي براي نخستين‌بار انجام شد و قسمتي از بينايي چشم چپم برگشته است اما با توجه به اينكه اين جراحي براي نخستين‌بار است كه انجام مي‌شود، نتيجه آن قابل پيش‌بيني نيست و چشمي كه جراحي شده نياز به مراقبت‌هاي زيادي دارد. او ادامه داد: «3سال از اسيدپاشي زنجيره‌اي اصفهان مي‌گذرد، اما هنوز هيچ‌كسي را دستگير نكرده‌اند. من هنوز جواب سؤالم را نگرفته‌ام كه به چه جرمي بايد تا اين اندازه درد بكشم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل