بازدید 5076
۲

روایت‌محسن‌هاشمی‌از‌دستیابی‌به‌تکنولوژی‌موشکی

رئیس شورای شهر تهران، روایتی از نحوه دستیابی کشورمان با فناوری و تکنولوژی موشکی را بیان کرد.
کد خبر: ۷۳۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 08 October 2017
 رئیس شورای شهر تهران، روایتی از نحوه دستیابی کشورمان با فناوری و تکنولوژی موشکی را بیان کرد.
 
به گزارش تسنیم، بعد از ظهر امروز (یکشنبه 16 مهر) همایش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و 8 سال دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به صفات و ویژگی‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: در این رابطه به مقاله‌ای که از سوی دکتر گلزاری روانشناس برجسته کشور راجع به تحلیل شخصیت آیت الله هاشمی که در یکی از مجلات علمی روانشناسی منتشر شده است اشاره می‌کنم؛ ایشان می‌گوید که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی شکوفا دارد و همچنین اشاره شده که افراد شکوفا حدود یک درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند و همچنین افراد فراشکوفا به صورت نادر در جوامع ظهور می‌یابند.

وی افزود: طبیعتاً ما باید از افراد فراشکوفا انتظارات اقدامات و دستیاوردهایی فراتر از افراد عادی داشته باشیم. اقداماتی که فراتر از زمانه خود هستند و در زندگی آیت الله رفسنجانی نمونه‌هایی از اینگونه اقدامات را مشاهده می‌کنیم، که مترو تهران و دانشگاه آزاد اسلامی دو نمونه از آن هستند.

هاشمی با اشاره به موضوع صنایع دفاعی خاطر نشان کرد: به دلیل آن که در زمان جنگ تحمیلی در رشته کامپوزیت‌های پلی‌تکنیک که مونترال بودم و این رشته مرتبط با صنایع موشک‌سازی بود، در زمان‌های تعطیلات دانشگاه به ایران می‌آمدم و به همراه ایشان به جبهه یا بازدید از صنایع دفاعی می‌رفتم. در سال 65 و در شرایطی که جنگ شهرها آغاز شده بود و کشور به شدت به موشک برای پاسخ دادن به حمله عراق نیاز داشت من دوره دکترا را شروع کرده بودم که ایشان توصیه کردند که با توجه به تخصصم، به صنایع دفاعی کمک کنم و این باعث شد که ملاقات‌های بنده با ایشان عمدتاً به پیگیری صنایع موشکی اختصاص پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به توجه ویژه آیت الله رفسنجانی به مسائل دفاعی تصریح کرد: ایشان از ابتدای مسئولیت خود در سطوح ارشد نظام یعنی ریاست مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه‌ای به صنایع دفاعی داشتند که در خاطرات روزنوشت ایشان هم آثار این حساسیت کاملا دیده می‌شود.

وی افزود: مسئولان مختلف صنایع دفاعی و انرژی اتمی گزارش‌هایی به ایشان و سایر مسئولان ارشد نظام می‌داند اما پیگیری‌های ایشان متفاوت با سایر مسئولان بود و ایشان تا انتها در رسیدن به نتیجه موارد را پیگیری می‌کردند.

هاشمی با اشاره به نگاه آیت الله هاشمی به صنایع دفاعی گفت: در نگاه ایشان هدف اصلی حکومت ایجاد توسعه بود که به تامین رفاه عمومی و شکوفایی در اقتصاد و فرهنگ و حفظ منافع ملی منجر شود. از این رو صنایع دفاعی برای ایشان وسیله‌ای بود که بتواند امنیت کشور را در برابر تهدیدات تامین کند و حتی پلی برای انتقال تکنولوژی جهت توسعه صنعتی کشور ایجاد کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز حملات موشکی عراق به شهرهای ایران، یادآور شد: وقتی کشور نیاز به موشک بالستیک به دفاع از خود برای پاسخ دادن به این حملات را داشت، از طریق لیبی و سوریه تامین موشک‌های اسکاد به صورت محدود آغاز شده بود و همزمان تولید موشک در کشور از طریق مهندسی معکوس با پیگیری آیت الله هاشمی آغاز می‌گردد.

وی با اشاره به موضوع پایان جنگ و آغاز دوره سازندگی گفت: پس از پایان جنگ و آغاز دولت سازندگی توجه به توسعه صنایع دفاعی و موشکی نه تنها در دولت کاهش نمی‌یابد بلکه شاهد افزایش شتاب آن هستیم. ادغام صنایع دفاع با وزارت دفاع و متمرکز کردن صنایع دفاعی در این وزارتخانه نیز در این راستا بود.

هاشمی با اشاره به روابط با اتحاد جماهیر شوروی و سفر آیت الله هاشمی به مسکو در سال 68 گفت: این اتفاقات در توسعه صنایع دفاعی کشور شتاب ایجاد کرد و همچنین اولویت‌ دادن آیت الله هاشمی به صنایع دفاعی و موشکی تا پایان دولت ادامه داشت و در این دوره تقریباً تلاش برای تولید موشک‌های دوربرد به نتایج تثبیت شده رسید و صنایع دفاعی ما موفق شد با انتقال تکنولوژی به داخل، ایران را به کشوری تولید کننده در این حوزه تبدیل کند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن ابراز گله‌مندی از بعضی از رسانه‌ها و جناح‌های سیاسی گفت: در جریان منتصب شدن یک عبارت ساختگی به آیت الله هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های مجازی بدون در نظر گرفتن نقش بی‌بدیل و زحمات بالای ایشان در ایجاد و توسعه صنایع موشکی در دوران دفاع مقدس و پس از آن نسبت به ایشان بی‌انصافی و جفا شد. در حالی که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم که در دوران رهبری امام و مقام معظم رهبری شاید نتوانیم مسئولی را در کشور پیدا کنیم که به اندازه ایشان دغدغه و پیگیری توسعه صنایع موشکی کشور صرف کرده باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
هاشمی برای ما امام بود
دود از كنده بلند ميشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر