بازدید 9256
۱

اختلاف قدرت ها، دلیل تأخیر معرفی وزیر علوم به مجلس است!

پس از گذشت بیش از یک ماه از این ماجرا و عدم معرفی وزیر علوم از سوی رئیس جمهور، بار دیگر حرف و حدیث ها، بر سر این موضوع بالا گرفته است. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان بر این باورند که معرفی نشدن وزیر علوم در زمان رأی اعتماد خلاف قانون بوده و برخی اعتقاد دارند، کار غیر قانونی صورت نگرفته و رئیس دولت اختیار این را دارد که وزیر خود را دیرتر معرفی کند.
کد خبر: ۷۳۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 08 October 2017
در جریان رأی اعتماد به وزرای دولت دوازدهم، با اینکه رئیس جمهور هنوز یک هفته دیگر از وقت قانونی خود برای معرفی وزرا زمان داشت، اسامی کابینه را به مجلس معرفی کرد، ولی در میان گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور، نام وزیر علوم از قلم افتاده بود و به عبارت دیگر، روحانی وزیر علوم را به مجلس معرفی نکرد.

به گزارش «تابناک»؛ اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از این ماجرا و معرفی نشدن وزیر علوم از سوی رئیس جمهور، بار دیگر حرف و حدیث ها، بر سر این موضوع بالا گرفته است. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان بر این باورند که معرفی نشدن وزیر علوم در زمان رأی اعتماد خلاف قانون بوده و برخی اعتقاد دارند، کار غیر قانونی صورت نگرفته و رئیس دولت اختیار این را دارد که وزیر خود را دیرتر معرفی کند.

با این حال، معرفی نشدن وزیر علوم تا به امروز شائبه های بسیاری را در بین جریان های سیاسی و مردم پدید آورده و همین، از برخی اختلاف نظرها در بین اعضای هیأت دولت بر سر این موضوع حکایت دارند. البته در این میان، برخی نیز موضوع را به برخی نهادهای بالادستی مرتبط کرده و بر این باورند، به دلیل اختلاف نظر بین دولت و این نهادها، وزیر همچنان به مجلس معرفی نشده است.

مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به این موضوع با یک نوع سردرگمی روبه روست و حتی نمایندگان مجلس نیز از روند این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده اند. کسانی هم که شاید در جریان آن باشند، ترجیح می دهند سکوت کنند؛ چیزی که در سخنان جسته و گریخته نایب رئیس مجلس به وضوح قابل مشاهده است.

شاید به همین دلیل است که هر روز گزینه جدید مطرح می شود و گاهی از حضور یک وزیر زن در هیأت دولت سخن به میان می آید و روز بعد گزینه دیگری معرفی می شود.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با تابناک، با اشاره به دیرکرد دولت در معرفی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعابیر مختلفی در این خصوص مطرح است. برخی بر این باورند، باید زودتر معرفی می شد و برخی اعتقاد دارند که کابینه تشکیل شده و معرفی نشدن یک وزیر اشکالی ندارد.

وی گفت: این یک نظر حقوقی است و مشخص نیست، چه کسی درست می گوید؛ اما آنچه مسلم است، اینکه بالاخره دولت باید تکلیف خودش را مشخص کند و از این بلاتکلیفی بیرون آید و هر چه زودتر تکلیف این وزارت خانه هایی که وزیر ندارند، مشخص کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف هماهنگی بین قدرت های موجود است، چون عدم هماهنگی بین این قوا، باعث ایجاد اختلاف می شود و اختلاف هر قدر هم که ضعیف باشد، برایند کار را کاهش می دهد و حتی ممکن است میل به منفی نیز داشته باشد.
بنابراین، هنگامی که افراد قوی با یکدیگر اختلاف داشته باشند، نه تنها کار پیشرفت نمی کند بلکه به یکدیگر ضربه می زنند. اگر افراد ضعیف هم باشند، ولی در حرکت باشند، بهتر از این است که قوی باشند و با یکدیگر اختلاف داشته باشند؛ بنابراین، تلاش ما این است که اختلافات کم شود و افرادی را منصوب کنند که کار پیش رود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اختلافی بین اعضای هیأت دولت وجود دارد که باعث ایجاد این بحث ها شده است، گفت: اطلاعی ندارم؛ اما اگر اختلافی هم هست، باید رفع شود و افرادی هم که معرفی می شوند، نه باعث ایجاد اختلاف شوند و البته نه اختلافات موجود باعث کم شدن حرکت آنها شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
وزی علوم یعنی وجه المصالحه بین گروهها. فاتحه علم و تحقیق را بخوانید!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر