بازدید 36508

منابع آگاه در مورد دیدار بحث برانگیز ظریف و تیلرسون به تابناک چه گفتند؟

روز گذشته مجله آمریکایی «نیویورکر» خبری را به روایت گزارشگر خود منتشر و ادعا کرد، در نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درگیری لفظی شدیدی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا آمریکا به وجود آمد؛ روایتی که یک منبع آگاه جزئیاتی درست تر و مهم تری از آن را با تابناک در میان گذاشته است.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 08 October 2017
روز گذشته مجله آمریکایی «نیویورکر» خبری را به روایت گزارشگر خود منتشر و ادعا کرد، در نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درگیری لفظی شدیدی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا آمریکا به وجود آمد؛ روایتی که یک منبع آگاه جزئیاتی درست تر و مهم تری از آن را با تابناک در میان گذاشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این مجله آمریکایی گزارش داد، در این دیدار، وزیر خارجه آمریکا اظهارات و اتهامات تندی علیه ایران در حضور ظریف بیان کرد.

نیویورکر ادعا نمود: «تیلرسون در چهره وزیر خارجه ایران خیره شد و به او دقیقا گفت، درباره «رژیم خشن» او چه فکر می‌کند.

گزارش شده که رکس تیلرسون در جلسه وزرای خارجه 1+5 و ایران (در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک) ابتدا اجازه داد، وزرای شش کشور از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کنند؛ ظریف در سخنانش با عصبانیت درباره تحریم‌های آمریکا اعتراض کرد.

وزیر خارجه آمریکا سپس به آرامی سخنانی به شدت انتقادی و تند «درباره رژیم انقلابی(ایران)» مطرح کرد و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند مستندا ادعا کند که ایران به صورت مثبتی به صلح و امنیت منطقه کمک کرده است».
 
منابع آگاه در مورد دیدار بحث برانگیز ظریف و تیلرسون به تابناک چه گفتند؟
او ادامه داد: برداشتن تحریم‌ها که بر اساس مفاد برجام لازم است، سبب تشدید رفتار غیرقابل قبول ایران شده است.

تیلرسون، یک بار دیگر هم اعتراض ظریف مبنی بر اینکه رفع تحریم‌ها با سرعت کافی انجام نشده، را رد کرد و گفت: «روابط آمریکا-ایران در دوره معاصر تقریبا چهل ساله شده و از دل یک انقلاب بیرون آمده و سفارت ما در محاصره قرار گرفت و با ما به نحو بسیار بدی رفتار شد».

تیلرسون در ادامه افزود: «روابط(آمریکا-ایران) با خشونت علیه ما تعریف شده است».
 
این گزارش و روایت نیویورکر از نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران بود که روز گذشته منتشر شد.
 
در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با تابناک اظهار داشت؛ «جلسه ای که میان ایران و گروه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، با درخواست و ابتکار عمل آمریکا تشکیل نشد و مدیر جلسه نیز تیلرسون نبوده و به همین جهت آمریکایی ها در این جلسه در موضع ضعف قرار داشتند، به طوری که کاملا تحت تأثیر اتفاق نظر اعضا و اظهارات وزیرخارجه کشورمان در مورد برجام قرار داشتند».
 
این منبع آگاه افزود: روایت منتشره در مجله آمریکایی نیویورکر در موضع درست بیان نشده و می توان آن را وارونه سازی واقعیت دانست. این روایت، بیش از هر چیز تلاشی بوده تا انفعال وزیر خارجه آمریکا در این نشست را پوشش دهد. این منبع ادامه داد، در حالی که دکتر ظریف در این جلسه با قاطعیت مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد، وقتی نوبت به تیلرسون رسید، وی صرفا چند عبارت را که برای او روی برگه کاغذی نوشته بودند، خواند و سکوت کرد!
 
در ادامه، این منبع آگاه افزود: گزارش و روایت این رسانه آمریکایی، بیش از هر چیز تبلیغ و تقویت موضع تیلرسون در برابر دونالد ترامپ بوده است تا تضعیف موضع ایران، چون در روزهای گذشته، نشانه هایی از اختلاف میان تیلرسون و ترامپ منتشر شد که جایگاه تیلرسون را در دولت آمریکا تضعیف کرده بود.
 
بنابراین این گزارش بیش از هر چیز برای سرپوش نهادن بر انفعال آمریکا در این جلسه، تقویت موضع وزیر خارجه این کشور و تلاش برای ابقای تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا ساخته و منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۵
ابن منبع آگاه لازم نيست لا پوشاني كند!
مصاحبه جديد ترامپ چي؟
او گفته است ایران یک بازیگر بد است و به عنوان یک بازیگر بد، از آنها مراقبت خواهد شد(با آنها مانند یک بازیگر بد رفتار خواهد شد).
جنایتهای آمریکا در ایران یادتون نره 1-تحمیل جنگ 8ساله 2-سرنگون کردن هواپیمای مسافربری 3- کودتاهای براندازی دولت قانونی مصدق 4-دادن امکانات جاسوسی وسلاهای نامتعارف ومتعارف از جمله بمب شیمیائی و موشک به عراق همراه با آلمان نازی 5-سرقت اموال ودارائیهای ایران در آمریکا 6-ترورهای دانشمندان و افراد موثر در کشور وهمراهی کردن با رژیم صهیونیستی و.........
به وزیر امور خارجه توانمند، با وقار و با تجربه کشورم، جناب آقای دکتر ظریف، افتخار می کنم
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
فقط از آقای ظریف خواهش می کنم بجای داد زدن سر کری یا همین تیلرسون بفکر امتیاز گرفتن در باشه، چون ماندگاری بیشتری داره، وگرنه با داد خالی که شکم سیر نمی شه.
باشه
نه از خنده هاش با کری و نه از دعواش با تیلرسون خوشحال نشدیم. کاش انقلابی تر فکر می کرد و با یک خیال خام ما را به چاه برجام نمی انداخت
پاسخ ها
irani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
نشدیم؟ یا نشدم؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
ما که خوشحال شدیم شما لطفا از طرف خودت صحبت کن دلواپس!!!!
یه فشار ایمیلی بیار حالشونو بگیر
باور کردم حرف شما رو

!!!!
البته برجام در تاریخ ماندگار شد

:)
تابناک جان رسانه تان با مخاطب قهر کرده و رو به افول است. کامنت های بیشتری درج کنید و حوصله به خرج دهید. از ما گفتن بود.
همین که این افراد دور یک میز جمع شده اند جالب است.
می بایست منتظر پدیده هایی از قبیل پرتاب اشیاء و نبرد تن به تن هم بود.
لنگه کفش یادتون نره !
رئیس جمهور بعدی دکتر ظریف مقتدر و با سواد سیاسی...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل