بازدید 6685
در گعده خيابان قريب چه گذشت؟

كارگروه استمرار راه اميد؛ شروع آزمایشی اصلاح‌طلبان برای عبور از روحانی!

باید دید این مسأله یک تاکتیک انتخاباتی است که می خواهد ائتلاف یاد شده را از انتقادات و برخی تخریب های اخیری که علیه آن ایجاد شده مصون بدارد یا اینکه اصلاح طلبان با نظر بزرگان خود تلاش برای جدایی و پایان ائتلاف با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل را با ایجاد «كارگروه استمرار راه اميد» به صورت آزمایشی آغاز کرده اند.
کد خبر: ۷۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 07 October 2017
صبح پنجشنبه اي كه گذشت، دفتر «محمد رضا عارف» در خيابان دكترقريب، ميزبان جمعي از چهره هاي اصلاح طلب بود؛ از «محمد علي نجفي» شهردار و «محسن هاشمي» رئيس شوراي شهر تهران گرفته تا هيأت رئيسه شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان و حتي جمعي از هيأت رئيسه فراكسيون اميد. اما آنچه به اين نشست رنگ و بوي ديگري مي داد، حضور رؤساي شوراهاي شهر و شهرداران مشهد، اصفهان، شيراز، كرج و تبريز بود.

بر اساس اطلاعات خبرنگار «تابناك»؛ اين نشست مقدمه اي است براي ورود زود هنگام اصلاح طلبان به انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال 98 . در اين نشست، جمعی از اصلاح طلبان که برنده انتخابات اخیر شورای شهر بوده اند، تأكيد كردند كه براي جلب اعتماد مردم و ادامه حمایت از اصلاح طلبان در کلان شهرهای مهمی که برنده انتخابات لقب گرفته اند، بايد از طرح هاي زود بازده شهري در سراسر كشور بهره گيرند و با همكاري شهرداران و شوراهاي اسلامي سراسر كشور طرح هاي مورد نظر مردم در گوشه و كنار كشور را سامان دهند.

اتحاد اصلاح‌طلبان شورا و مجلس برای انتخابات آینده

بر اساس تصميم گيري جمع یاد شده در نشست روز پنجشنبه، قرار بر اين است كه اگر در مسير قانوني مشكلي سد راه شد، اعضاي فراكسيون اميد در حوزه قانون گذاري و تقنني ميدان دار شوند و مسير را هموارتر كنند. شاید برای همین هم هست که عارف اخیرا برای رئیس جمهور و دولت پیغامی فرستاده و خواستار تعامل بیشتر و رو راستی با اصلاح طلبان شده است.
 
كارگروه استمرار راه اميد؛ شروع آزمایشی اصلاح‌طلبان برای پایان ائتلاف! 
اصلاح طلبان که اين روزها به شدت نگران از دست دادن سرمايه اجتماعي شان هستند، به نظر مي رسد با توجه به معطل ماندن برخی شعارهاي سياسي شان از سوي «حسن روحاني» مي خواهند در انتخاب هاي آينده حسابشان را از اعتداليون و اصولگرایان معتدل جدا كنند و خود ميدان دار و فرمانده رقابت هاي سياسي شوند.

اصلاح‌طلبان راهشان را از روحانی جدا می‌کنند؟

این رویکرد اصلاح طلبان شاید به این دلیل است که نمی خواهند کوتاهی دولت در تحقق شعارهای سیاسی مورد نظر این طیف و همچنین برخی ضعف ها و کاستی ها به حساب آنان نوشته شود، برای همین هم ابتدا زمزمه هایی در خصوص جدایی راه ائتلافگران اصلاح طلب با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل به گوش رسید و حالا هم اقدامات عملی آنان در این خصوص را شاهدیم.

كارگروه مشورتي «استمرار راه اميد » محفلي است براي جامه عمل پوشاندن به اين تلاش اصلاح طلبان. در همين راستا هم امروز روزنامه همشهري در گزارشی از كارگروه مذكور به نام مجمع مشورتي «استمرار راه اميد» نام برده است.

به نوشته اين روزنامه، مجمع مشورتي «استمرار راه اميد» با سه دستور كار وي‍‍ژه وعده هاي انتخاباتي اصلاح طلبان به مردم را ريل گذاري مي كند. «تلاش براي تعامل و همگرايي مديران شهري و حزبي»، «ارايه اولويت هاي كار به نمايندگان اصلاح طلب مجلس و شوراهاي اسلامي و شهرداران كلانشهرها» و «رفع موانع از مسير ناكامي اصلاحات در انتخابات هاي پيشرو» سه دستوركاري است كه چهره هاي اصلاح طلب سراسر كشور را گرد هم آورده است و آنطور كه «الياس حضرتي» خبر داده «قرار است هر ماه منظم برگزار شود.»

راه انتخابات مجلس از معبر شورا می‌گذرد!

گویا اصلاح طلبان می خواهند از ظرفیت به وجود آمده برای آنها در حوزه مدیریت شهری بهره ببرند و با اقداماتی در این حوزه برای حفظ سبد رأی خودشان حداقل در کلان شهرهای یاد شده که البته بسیار مهم هم هستند، تلاش کنند. آنها می کوشند معبر انتخابات مجلس آینده را از حوزه مدیریت شهری برای خود بازگشایی کنند. البته گویا بزرگان جریان اصلاحات را هم برای این امر راضی کرده اند که با چنین ظرفیتی پای کار آمده اند.

مجمع مشورتي «استمرار راه اميد» كار گروه 23نفره ليست متشكل از پنج عضو هيأت رئيسه شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان (محمد رضا عارف، مرتضي حاجي، مرتضي مبلغ، ژا‍له فرامرزيان و حسين مرعشي) 3 عضو هيأت رئيس فراكسيون اميد (بهرام پارسايي، الياس حضرتي و فاطمه سعيدي)، شهردار، رئيس شورا و 3 عضو شوراي شهر تهران (محمدعلي نجفي،محسن هاشمي و مرتضي الويري و حسن رسولي، صدراعظم نوري) شهرداران كلان شهرهاي مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز، كرج و رؤساي شوراهاي اسلامي 5 كلانشهر مذكور.

به گفته «الياس حضرتي»، اصل و بناي اين مجمع تعامل و همگرايي بيشتر ميان چهرهاي اصلاح طلب است كه به واسطه اعتماد مردم به فهرست هاي اميد در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و چهارمين دوره شوراهاي شهر و روستا راه يافتند و زمينه ساز حضور اصلاحات در عرصه هاي مديريتي شدند.

«كارگروه استمرار راه اميد»؛ تاکتیک انتخاباتی یا شروع آزمایشی پایان ائتلاف؟

باید دید این مسأله یک تاکتیک انتخاباتی است که می خواهد ائتلاف یاد شده را از انتقادات و برخی تخریب های اخیری که علیه آن ایجاد شده مصون بدارد یا اینکه اصلاح طلبان با نظر بزرگان خود تلاش برای جدایی و پایان ائتلاف با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل را با ایجاد «كارگروه استمرار راه اميد» به صورت آزمایشی آغاز کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر