بازدید 2961

اینیستابعدازتمدید:کاپیتانی بارساافتخاراست،امیدوارم مسی هم بماند

به شما این اطمینان را می‌دهم که هرگز مشکلی بین اینیستا و باشگاه وجود نداشت. اگر مسئله تمدید قراردادم طول کشید بدین خاطر بود که باید همه چیز بررسی شود.امیدوارم داستان مسی در بارسا پایانی نداشته باشد. من نمی‌دانم وضعیت مسی و باشگاه در این مسئله چگونه است
کد خبر: ۷۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 06 October 2017
اینیستا گفت که تا هر زمان که بتواند، برای بارسا بازی خواهد کرد و پس از بازنشستگی نیز، شغلی مرتبط با فوتبال خواهد داشت. 

به گزارش تابناک ورزشی، آندرس اینیستا، کاپیتان پابه سن گذاشته بارسلونا پس از اینکه قراردادش با این باشگاه را به صورت مادام العمر تمدید کرد، به میان خبرنگاران آمد تا پاسخگوی سوالات آنها باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید، 

صحبت‌های اینیستا به نقل از موندو دپورتیوو است:

امروز برای من روز بسیار خاصی است. خاص از این جهت که در خانه‌ام ماندنی شدم و می‌توانم به رویاپردازی‌هایم برای کسب جام‌های دیگر با این باشگاه ادامه دهم. باشگاهی که در آن رشد کرده و بزرگ شده‌ام و کاپیتانی‌اش برایم موهبتی بزرگ و فوق العاده است. از باشگاه، رئيس و هیئت مدیره تشکر می‌کنم که چنین فرصتی را در اختیار من قرار دادند. فرصتی برای ادامه تاریخ سازی و این، قیمت ندارد. همواره در خواسته‌ام، شفاف بوده‌ام. همیشه می‌خواستم تا جایی که بدن و ذهنم اجازه دهد، برای بارسا بازی کنم. امید که سال‌های زیادی در پیش داشته باشم.

اینیستابعدازتمدید:کاپیتانی بارساافتخاراست،امیدوارم مسی هم بماند

خیلی خوشحالم. نه فقط به خاطر اتفاقی که امروز افتاد. پشت هر تمدید قرارداد، اتفاقات فراوانی رخ می‌دهد. باعث افتخار است که گامی دیگر به باشگاه نزدیک‌تر شدم. هدفم این است که تا جای ممکن، در بارسا بمانم. قرارداد مادام العمر به این معنا نیست که تا همیشه در بارسا بازی خواهم کرد یا هر فصل فقط دو بازی انجام دهم. دوست نداشتم و ندارم که فقط در بارسا بمانم. تا زمانی می‌مانم که بدانم برای تیم مهم هستم و می‌توانم چیزی به بازی تیم اضافه کنم. قطعا اولین کسی که از زمان کنار کشیدنم با خبر خواهد شد، خودم هستم. حتی تا پایان همین فصل را نیز نمی‌توان پیش بینی کرد. چیزی که مهم است این است که من از تمدید با بارسلونا خوشحالم و به آینده‌های دور فکر نمی‌کنم.

نقش والورده در این تمدید؟ می‌دانستم که ارنستو قطعا نمی‌گوید روی من حساب می‌کند یا نه چون از توانایی‌هایم باخبرم.با او مثل خیلی از افراد دیگر صحبت‌هایی داشتم اما تمدید قرارداد، تصمیم خودم بود. حسی که الان دارم را نمی‌توانم توصیف کنم. از 12 سالگی به بارسا آمدم و حالا که 33 ساله هستم هم در این باشگاه بازی می‌کنم. این فوق العاده است. وقتی به پشت سرتان و همه اتفاقاتی که رخ داده نگاه می‌کنید، غرق در غرور می‌شوید. بحث عشق است و علاقه. بارسلونا خانه من است. 

تردیدهایم؟ 33 ساله بودن به خودی خود به معنای این نیست که شما دیگر نمی‌توانید فوتبال بازی کنید. اما وقتی به این سن می‌رسید، خیلی چیزها را در نظر می‌گیرید. تردیدهای من برای تمدید قرارداد به صورت نبود که ترک بارسا از گزینه‌ها باشد. هرگز چنین چیزی نبود. اما باید خیلی چیزها را بررسی می‌کردم. حالا که قراردادم را تمدید کردم، هدف این است که به پایان فصل برسم. پس از آن دوباره باید شرایط را بررسی کنم. 

اینکه پس از بازنشستگی هم در باشگاه خواهم بود یا نه را نمی‌دانم. سعی می‌کنم به آینده فکر نکنم و تمام تلاشم بر این باشد تا بهترین بازی‌ها را برای تیم انجام بدهم. زمان علیه من در حال حرکت است و طبعا وقتی به پایان فوتبال‌تان نزدیک می‌شوید، باید دوران پس از آن را هم در نظر بگیرید. پس از بازنشستگی هم قطعا در پستی فوتبالی فعالیت خواهم کرد. اما باید ببینیم چه می‌شود. برنامه ریزی برای آینده کمی ریسکی است. 
وضعیت در تیم ملی اسپانیا هم به همین شکل است. واقعا نمی‌دانم قبل جام جهانی چه احساس و وضعیتی خواهم داشت. باید منتظر بمانیم. باید ببینم در ماه مارس، آوریل یا فوریه وضعیتم چگونه خواهد بود. 

نمی‌دانم چگونه برای شما شرح دهم که توافق به چه صورتی به دست آمد اما به شما این اطمینان را می‌دهم که هرگز مشکلی بین اینیستا و باشگاه وجود نداشت. اگر مسئله تمدید قراردادم طول کشید بدین خاطر بود که باید همه چیز بررسی شود. در مذاکره طرفین دیدگاه‌های مختلفی دارند و سعی می‌کنند با گفتگو به یک توافق برسند. اتفاقی که گاهی طولانی می‌شود اما تلاش ما همیشه بر این بود تا روند مذاکرات به بهترین و مثبت‌ترین وجه پیش برود.

وضعیت پیکه در تیم ملی بسیار پیچیده و درکش مشکل است. واضح است که اختلاف نظرهایی وجود دارد. حواشی پیرامون پیکه روی همه اثر می‌گذارد. همه دوست دارند اوضاع آرام شود. ما سزاوار زندگی در آرامش هستیم. وضعیت برای هیچ کس آسان نیست و خواسته ما این است که آرامش به زندگی مردم برگردد. هر کسی عقاید مخصوص به خودش را دارد اما این نباید باعث سلب آرامش از مردم شود.

تمدید قرارداد مسی؟ باشگاه می‌خواهد لئو اینجا باشد. لئو نیز دوست دارد بماند. در این شکی نیست. امیدوارم داستان مسی در بارسا پایانی نداشته باشد. من نمی‌دانم وضعیت مسی و باشگاه در این مسئله چگونه است اما شخصا فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل