بازدید 4250

تلاش ناکام برای ایجاد ناامنی در محرم

کد خبر: ۷۳۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 06 October 2017
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات ناجا در حوزه حفاظت از مرزها، پیشگیری از جرایم فضای مجازی، کاهش ورود کالای قاچاق به کشور و مبارزه با ورود مواد مخدر و ... گفت: در دهه اول ماه محرم اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه برخی می‌خواهند ناامنی در کشور به وجود آورند، اما با همراهی مردم و حضور مقتدرانه نیروی انتظامی اتفاقی در این ایام نیفتاد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: این هفته را با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» آغاز کردیم و حفظ و ارتقاء امنیت و نظم را در کشور جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌دانیم. بنابر تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری، ارتقاء و حفظ امنیت و نظم در کشور بر عهده نیروی انتظامی است و در این عرصه همکاران من سعی کردند با تمام وجود از آبرو، ناموس و جان مردم دفاع کنند و نشانه آن هم شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای استقرار نظم و امنیت تقدیم اسلام و مردم شده‌اند.

وی افزود: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت از تمام ظرفیت، امکانات و نیروهای خود استفاده می‌کند. به طوریکه امروز در اقصی نقاط کشور و در مرزها حضور دارند. باید توجه کرد که در کشور بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی وجود دارد که نیروی انتظامی در همه آنها مستقر بوده و حراست از مرزها را بر عهده دارد. بر این اساس به حول و قوه الهی و با همکاری نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و بسیج توانسته‌ایم حافظ خوبی برای مرزهای میهن اسلامی باشیم و هر تحرکی که در جدار مرزها مشاهده شود با قاطعیت با آن برخورد می‌کنیم.

اشتری با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در جاده‌ها، شهرها، روستاها و در تمام فصول نشان دهنده آمادگی و عزم راسخ فرزندان این مرز و بوم است، گفت: ما در حوزه‌های مختلف در برخورد با جرایم از سال گذشته تا کنون موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم. من در سال گذشته در چنین روزی گزارشی را در نماز جمعه ارائه دادم و امروز با گذشت یک سال می‌گویم که فرزندان شما در نیروی انتظامی توانسته‌اند با کمک خدا و با توانمندی و بنیه خوب، وظایف‌شان را انجام داده و از افزایش جرایم جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما معتقدیم حفظ امنیت در ابعاد نظامی، انتظامی و فرهنگی جزو وظایف‌مان است و باید به جرایم آنها ورود کرده و اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه برای کاهش جرایم و ناامنی‌ها انجام دهیم، افزود: در دهه اول ماه محرم بیش از صدها مراسم عزاداری در کشور برگزار شد که خوشبختانه نیروی انتظامی در کنار عزاداران حسینی حضور داشت و اجازه نداد هیچ ناامنی در کشور رخ دهد. این در حالیست که اطلاعاتی به دست‌مان رسیده بود مبنی بر اینکه افراد مخالف مردم عزیز ما و مخالف با برگزاری این مراسمات می‌خواهند ناامنی‌هایی به ویژه در برخی شهرها به وجود بیاورند اما همراهی مردم و هیئات مذهبی و حضور مقتدرانه و هوشمندانه نیروی انتظامی باعث شد که در این ایام هیچ اتفاقی رخ ندهد.

اشتری همچنین اظهار کرد: پیش از ماه محرم بیش از ۱۱۰۰ جلسه در سراسر کشور و با هدایت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردیم. در عین حال صدها هزار نفر از مردم و عزاداران به عنوان همراه پلیس و پلیس افتخاری همکاران ما را یاری دادند و خوشبختانه مراسمات عزاداری در شأن کشور برگزار شد. اکنون هم به مردم اعلام می‌کنم که ما در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم بزرگ و جهانی اربعین هستیم، چرا که هر ساله میلیون‌ها نفر در اربعین به سمت عتبات عالیات می‌روند و حفظ نظم و امنیت و برنامه ریزی برای تردد زائرین کار بزرگی است که با همت مسئولین دست اندرکار انجام می‌شود تا مردم با نظم خاصی از کشور خارج شوند و مجددا به کشور باز گردند. از هم اکنون از همه زائرین می‌خواهم که همه مدارک لازم را برای رفتن به عتبات عالیات در ایام اربعین به همراه داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با جرایم فضای مجازی گفت: این روزها جرایم فضای مجازی افزایش یافته، اما در کشور اقدامات خوب و موثری در راستای مقابله با آنها انجام شده است. در حال حاضر شاهد افزایش ۴۰ درصدی جرایم فضای مجازی هستیم اما اقدامات و کشفیات پلیس سایبر بیش از این بوده است. البته به همه کاربران و خانواده‌ها می‌گویم که در استفاده از این فضا دقت کنند و توصیه‌های پلیس را رعایت کنند تا به دامن گروه‌های تبهکار و فسادانگیز نیفتند.

اشتری با بیان اینکه در زمینه مقابله با جرایم سرقتی قرارگراه مقابله با سرقت با توان بیشتری کار را ادامه داده است، گفت: همچنین در زمینه مقابله و پیشگیری جرایم مهم و خشن اقدامات خوبی انجام شده و از وقوع این گونه جرایم پیشگیری شده است. البته متاسفانه در کشور جرایم خود چند درصدی افزایش پیدا کرده‌اند که دلایل مختلفی دارد. در این حوزه باید سهم همه دستگاه‌های دست اندرکار مشخص شود؛ چرا که توجه به این جرایم تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ورود کالاهای قاچاق به کشور اقدامات ناجا نسبت به گذشته افزایشی ۴۰ درصدی داشته است، افزود: بر همین اساس شاهد افزایش ۴۰ درصدی کشفیات نیز بوده‌ایم. البته در زمینه مقابله با قاچاق باید همه همت کنند. در این زمینه مقام معظم رهبری هم تاکید زیادی داشته‌اند تا در مبادی ورودی و گمرکات استقرار داشته باشیم. بر این اساس امیدوارم مسئولان گمرکی به ما کمک کنند تا بتوانیم در مبادی ورودی کالاها حضور داشته باشیم و نظارت‌ها و کنترل‌هایمان را انجام دهیم؛ چرا که در مبادی ورودی بهتر می‌توان نظارت بر کالاهای قاچاق را انجام داد. بنابراین ما اعلام آمادگی می‌کنیم و امیدواریم مسئولان مربوطه برای استقرار نیروی انتظامی در مبادی ورودی کمک کنند.

اشتری ادامه داد: اگر بتوانیم در جهت کاهش ورود کالاهای قاچاق گام برداریم، نیروی انتظامی می‌تواند در راستای رسیدن به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کمک خوبی باشد.

وی با بیان اینکه در راستای مقابله با ورود مواد مخدر و برخورد با مافیای مواد مخدر در مرزها اقدامات خوبی انجام شده، اما این اقدامات کافی نیست، گفت: در زمینه برخورد با خرده فروشان و جمع‌آوری متجاهرین و معتادان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، اما این اقدامات کفایت نمی‌کند. اعلام می‌کنم که ما آماده هستیم ظرف یک هفته تمام متجاهرین را جمع‌آوری کنیم و به مراکز مسئول تحویل دهیم. در این زمینه در ماه‌های گذشته جلسات و مصوباتی داشته‌ایم که امیدواریم نتایج آن را در حوزه‌های مختلف ببینیم.

وی افزود: نیروی انتظامی سعی کرده امنیت و آرامش را ارتقاء دهد و نتیجه آن احساس رضایت مردم و اعتماد مردم، مسئولان و مقام معظم رهبری را داشته باشد. ما افتخار داریم که وصایای حضرت امام (ه) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کارها و نصب‌العین خود قرار دهیم. باید توجه کرد که ناجا در تثبیت هنجارها و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کند و امیدواریم بتوانیم در همه این عرصه‌ها توفیق داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فرزندان شما در نیروی انتظامی با تمام وجود و با عشق، علاقه، اعتقاد و انگیزه آماده هر گونه جان فشانی برای ارتقای امنیت و آرامش مردم هستند و امیدواریم که امنیت مثال زدنی که امروز در کشور ما ایجاد شده هر روز نسبت به روز قبل ارتقاء یافته و پیشرفت‌های دیگری را هم در کنار این امنیت در کشورمان شاهد باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر