محمدمهدی زاهدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نحوه بررسی و جمعبندی کمیسیون آموزش مجلس درخصوص طرح استخدام حقالتدریسان باوجود مخالفتهای وزارت آموزش و پرورش با این طرح، گفت: اگرچه کمیسیون آموزش مجلس هم با این موضوع مخالفت کرد؛ اما کلیات این طرح در صحن علنی رأی آورد به همین دلیل کمیسیون در بررسی مجدد خود دیگر نمیتواند با کلیات آن مخالفت کند؛ هرچند مخالفت اولیه کمیسیون به دلیل مغایرت این طرح با برنامه ششم و بار مالی پیرامون طرح آن بود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیسیون آموزش مجلس با معاونان وزیر آموزش و پرورش درخصوص این طرح، افزود: توافقات کلی در این رابطه صورت گرفته است و قرار است این توافقات طی جلسات آتی چکشکاری شوند البته امیدواریم بحثها و تصمیمگیریها طوری جلو رود که منافع دولت و آموزش و پرورش و حقالتدریسانی که سالها از حق و حقوق خود باز ماندهاند توأمان تامین شود.
وی اضافه کرد: جامعه آماری حقالتدریسان زیرمجموعه این طرح متناقض است چراکه اگر آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز به آنها اضافه شوند تعدادشان به حدود 180هزار نفر میرسد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص بحران کمبود نیرو انسانی در آموزش و پرورش، توضیح داد: برای عبور از این بحران باید از تمام ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده و هر سال به تعداد جذب نیروی آن افزوده شود؛ همچنین با استخدام و ساماندهی نیروهای حقالتدریسی نیز میتوان این مشکل را کاهش داد.