بازدید 4153

قیمت جدید دولتی مرغ و تخم‎مرغ اعلام شد

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ درب مغازه و در واحدهای صنفی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ ۵ هزار و ۲۵۰ تومان( هر شانه ۲ کیلوگرمی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان )تعیین شد.
کد خبر: ۷۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 05 October 2017
بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ درب مغازه و در واحدهای صنفی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ ۵ هزار و ۲۵۰ تومان( هر شانه ۲ کیلوگرمی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان )تعیین شد.

به گزارش تسنیم ، بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ درب مغازه در واحدهای صنفی معادل 75 هزار ریال تعیین و مقرر شد در صورت کاهش عمومی قیمت در سطح 71 هزار ریال، شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای تولیدی و استمرار تولید، نسبت به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ اقدام کند و در صورت افزایش عمومی قیمت در سقف 78 هزار ریال نیز عرضه گوشت مرغ برای تنظیم و تعادل قیمت در بازار را در دستور کار قرار دهد.

بنابراین گزارش وزیر جهاد کشاورزی سال گذشته، قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده را بر اساس هزینه‌های تولید همین قیمت 7 هزار و 500 تومان در گفتگو بارسانه‌های اعلام کرده بود، که بالاخره کارگروه تنظیم بازار در جلسه اخیر خود این نرخ را مصوب، رسمی و لازم‌الاجرا کرد. 

همچنین براساس تصمیمات گرفته شده در کارگروه تنطیم بازار، حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی معادل 45 هزار و 600 ریال تعیین گردید که با توجه به ضرایب سود عمده فروشی و خرده فروشی و هزینه های مترتب در شبکه های توزیع حداکثر قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم معادل 52 هزار و 500 ریال خواهد بود. 

بنابراین گزارش، حداکثر قیمت هر شانه تخم‌مرغ (2 کیلوگرمی)  برای مصرف کننده 10 هزار و 500 تومان خواهد بود که در مقایسه با نرخ فروش این محصول در نیمه اول سال جاری رقم بالایی به حساب می‌آید زیرا در برخی از ماهایی فصل گرم سال هرشانه  تخم‌مرغ  برای  مصرف‌کنندگان کمتر از 9 هزار تومان نیز به فروش می‌رسید، هرچند که قیمت هر شانه از  این محصول درماه‌های پرتقاضا  12 هزار  و 500 تومان نیز خرید و فروش می شد.

بنابراین گزارش، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیش از یک هفته تاخیر، تصمیمات گرفته شده در جلسه 3 مهرماه امسال کارگروه تنظیم بازار را در  شاتا منتشر کرد اما به این نکته اشاره نکرده است که چه ابزاری برای کنترل قیمت های در بازار دارد.

 در قالب مرغ و  تخم مرغی که در بازا عرضه می‌شود قیمت مصرف کننده محلی از اعراب ندارد و بر روی بسته بندی محصول نصب نمی‌شود. 

در اطلاعیه این سازمان آمده است، تصمیمات گرفته شده پس از تصویب و ابلاغ رسمی توسط رییس کارگروه تنظیم بازار، قابلیت اجراء دارند و قبل از آن، هر گونه افزایش قیمتی غیر قانونی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان