بازدید 3254

قیمت جهانی طلا به کمترین سطح در ۷ هفته گذشته رسید

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، همزمان با افزایش ارزش دلار و صعود شاخص سهام، بهای طلا بامداد روز دوشنبه در بازارهای جهانی به کمترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسید.
کد خبر: ۷۳۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 02 October 2017
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، همزمان با افزایش ارزش دلار و صعود شاخص سهام، بهای طلا بامداد روز دوشنبه در بازارهای جهانی به کمترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تشدید گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر (آذر-دی) نیز به کاهش صبح امروز قیمت طلا کمک کرد.

قیمت آنی (خرید نقد یا تحویل فوری) طلا در ساعت 03:53 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.3 درصد نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته کاهش یافت و به یک هزار و 274 هزار دلار و 90 سنت در هر اونس رسید. 

پیش تر، قیمت آنی طلا با رسیدن به سطح یک هزار و 273 دلار و 55 سنت در هر اونس، کمترین مقدار خود از اواسط اوت (اواخر مرداد) را تجربه کرده بود. 

قیمت آتی طلا در بازار کامکس آمریکا نیز در ساعت یاد شده با 0.5 درصد کاهش به یک هزار و 277 دلار و 80 سنت در هر اونس رسید.

فلز زرد در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) بیشترین افت قیمت ماهانه خود از ابتدای امسال تاکنون را تجربه کرد. با این حال، این فلز گرانبها جمعه گذشته که آخرین روز کاری ماه سپتامبر بود، یک افزایش قیمت سه ماهه حدود سه درصدی را برای خود ثبت کرد که عامل آن تنش های ژئوپلیتیکی پیش آمده میان آمریکا و کره شمالی بود. 

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، بامداد امروز با 0.43 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 93.28 رسید. 

پس از آنکه «ژانت یلن» رییس بانک مرکزی آمریکا گفت که این بانک قصد دارد در مسیر فعلی افزایش نرخ بهره خود باقی بماند، گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در این کشور تا پایام ماه دسامبر افزایش یافت.

شاخص ام اس سی آی جهان صبح امروز با 0.46 درصد افزایش به 486.88 رسید.

بامداد امروز، قیمت های آنی نقره و پالادیوم در بازار لندن به ترتیب 16 دلار و 60 سنت و 934 دلار و 30 سنت در هر اونس بود و نسبت به جمعه گذشته تغییر چندانی نکردند. در حالی که پلاتین با 0.2 درصد کاهش قیمت، به بهای 907 دلار و 40 سنت در هر اونس معامله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل